قمی: هدف اصلی ما برای آینده کشف شناگران مستعد است

رییس هیات شنا استان سمنان گفت: تفاهم نامه ای را در خصوص مسابقات استعداد‌های برتر سال آینده با آموزش و پرورش ایجاد کردیم که این اصلی ترین برنامه ما برای سال آینده کشف استعداد های شنا استان است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جابر قمی رییس هیات شنای استان سمنان در گفت و گویی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمان ریاست خود در این استان بیان کرد: حدودا نزدیک به سه سال هیات استان با سرپرستی مدیریت میشد که آن هم با توجه به دوران کرونا شرایط برای اقدام خاصی نبود. از زمانی که تیم جدید مسئولیت هیات را به دست گرفته است توانستیم دوباره تیم‌های استانی‌مان را راه اندازی کنیم و در تمام شهرستان‌های استان نیز تیم های شنا، واترپلو و حتی مسابقات را فعال کنیم.

وی در ادامه افزود: با روندی که در پیش گرفتیم در تلاشیم تا جایی که می‌توانیم هر ماه مسابقات استانی را برگزار کنیم و با اقداماتی که صورت گرفت توانستیم در برخی از مسابقات شنا کشوری هم شرکت داشته باشیم. برای مسابقات لیگ واترپلو کشور قرار بود استان ما هم تیم معرفی کند که هنوز این اتفاق میسر نشده است، اما در مسابقات لیگ شنا امیدواریم بتوانیم تیممان را که بیشتر بازیکنانش از استان خودمان هستند معرفی کنیم، با توجه به اینکه شناگران اکنون فعالیتشان شروع شده و رکوردهای خوبی هم دارند اگر بتوانیم در این مسابقات شرکت کنیم، هم کیفیت شناگرانمان بهتر می‌شود و هم پیشرفت خواهند کرد که این موضوع برای ما و هیات شنای استان بسیار قابل اهمیت است.

قمی در خصوص امکانات هیات شنا استان بیان داشت: خوشبختانه در نزدیکی هیات ما مجموعه ورزشی کارگران سمنان قرار دارد که از این بابت مشکل سخت افزاری، کمبود استخر و یا محل تمرین نداریم ولی بحثی که وجود دارد کمبود مربی و تربیت و پرورش مربی است که البته توانسته‌ایم تا حدودی با فدراسیون در این خصوص رایزنی داشته باشیم و امیدوارم با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل را نیز حل کنیم.

رییس هیات شنا استان سمنان درباره برنامه ریزی و اهداف آینده خاطر‌نشان کرد: تفاهم نامه‌ای را در خصوص مسابقات استعداد‌های برتر سال آینده با آموزش و پرورش ایجاد کردیم که بتوانیم این امر را با کمک این سازمان به خوبی انجام دهیم، ما فراخوان را به این اداره ارسال کردیم تا شناگران مستعد را به ما معرفی کنند که این اصلی ترین برنامه ما برای سال آینده است، لازم به ذکر است مسابقات استعداد‌های برتر در هر دو گروه آقایان و بانوان صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: همچنین تمرینات تیم نوجوانان واترپلو را شروع کردیم تا بتوانیم در مسابقات کشوری شرکت کنیم و فعلا همان بحث مربی پیش رویمان است تا بتوانیم یک مربی خوب برای تیم انتخاب کنیم و قصد داریم تا قبل از شرکت در مسابقات لیگ کشور مسابقات استانی برگزار کنیم تا شناگرانمان آمادگی لازم را برای شرکت در مسابقات سطح بالاتر کشور را به دست بیاورند. همچنین به دلیل نبود استخر استاندارد مخصوص بزرگسالان فقط تیم واترپلو جوانان و نوجوانان را فعال کرده‌ایم.

قمی در پایان گفت: از مسئولان فدراسیون به خصوص آقایان رضوانی و علی آبادی بسیار سپاس گزارم که ما را در این مسیر حمایت میکنند تا با قدرت بیشتری ادامه دهیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب