لیگ برتر واترپلو به اوج حساسیت رسید

دور رفت مرحله پلی آف لیگ برتر واترپلو جمعه (16 بهمن 1394) با برگزاری دو دیدار در امیدیه و اصفهان آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ با پایان مسابقات مرحله گروهی بیست و پنجمین دوره لیگ برتر واترپلو و مشخص شدن تیم های اول تا چهارم، رقابت های مرحله نیمه نهایی جمعه (۱۶ بهمن ۱۳۹۴) آغاز می شود. جدال هایی حساس که لغزشی هرچند کوتاه برای هر تیم، رویایی جام قهرمانی را به تباهی می کشاند. در این مرحله امتیازات دور گروهی به کار تیمی نمی آید. هر باشگاهی که در دو دیدار رفت و برگشت بهتر کار کند راهی مرحله فینال خواهد شد.

از ساعت ۱۵:۰۰ روز جمعه دو دیدار به طور همزمان در امیدیه و اصفهان برگزار می شود.

 

 

در امیدیه جدال تیم های دوم و سوم جدول رده بندی به میزبانی تیم سوم برگزار می شود. نفت امیدیه که در پایان دور گروهی با ۱۲ امتیاز به عنوان سومی رسید باید مقابل نیروی زمینی ۱۵ امتیازی به آب بزند. امیدیه ای ها که ید طولایی در افتخارآفرینی  واترپلو کشور دارند امسال هم به لطف تیم پرتجربه و یکدست خود از همان هفته های ابتدایی به عنوان مدعی مطرح شدند. نفت امیدیه علاوه بر نمایش های عالی در طول فصل به یک ویژگی منحصر به فرد هم شناخته شد. نفت امیدیه تنها تیمی بود که نزاجا از پسش برنیامد. در دیدار رفت امیدیه ۱۰ بر ۹ نزاجا را از پیش رو برداشت و شگفتی ساز شد، اما با نتیجه تساوی دور برگشت مشخص شد آن نتیجه اتفاقی نبوده و امیدیه برای صعود به فینال حریف سرسختی برای ارتشی هاست. از طرف دیگر نزاجا که جزو تیم های تازه لیگ برتری شده هم هست با مهره گیری خوب و عزم جزم توانسته خودش را به عنوان یکی از مدعیان اصلی لیگ بشناسد. نزاجا هفت برد، دو باخت و یک تساوی دارد که یک باخت و یک تساوی آن مقابل همین تیم امیدیه بوده است. ۱۰۴ گل زده و ۸۳ گل خورده برای ارتشی ها باعث شده این تیم از هردو نظر بعد از دانشگاه آزاد قرار گیرد و خط دفاع و حمله اش کابوسی برای رقیبان شود. این دیدار بی نهایت حساس و غیر قابل پیشبینی به داوری مسعود رضوانی و شهروز شریفیان و تحت نظارت مالک قاطع برگزار می شود.

دومین دیدار این مرحله هم بین فولاد مبارکه سپاهان و دانشگاه آزاد اسلامی است. دیداری که در فصل قبل آخرین مسابقه بود و قهرمان از آن بیرون آمد. اینبار اما یکی از این دو تیم شانس صعود به فینال را دارد و دیگری باید برای سومی بجنگد. سپاهان اصفهان که میزبان این دیدار هم هست در لیگ امسال درحد نایب قهرمان فصل پیش ظاهر نشده و فراز و نشیب زیادی داشته است. این تیم با سه پیروزی و پنج شکست از ۱۰ بازی هشت امتیازی شد و به عنوان چهارمین تیم حاضر در مرحله پلی آف معرفی شد. سپاهانی ها با ترکیب اکثرا بومی خود باید مقابل نسخه ای از تیم ملی ایران به آب بزنند.  اصفهانی ها نشان داده اند در خانه به راحتی امتیاز نمی دهند و به گفته برخی کارشناسان توان خود را برای بازی های حذفی ذخیره کرده اند. دانشگاه آزاد اسلامی با مهره های شناخته شده و جوان خود و به لطف بهره مندی از کادرفنی مجرب به اصفهان می رود تا با پیروزی کارش را برای بازی برگشت ساده کند. هر دو دیدار مرحله گروهی این دو تیم به سود دانشگاه و با نتایج ۱۳-۵ و ۱۳-۸ به پایان رسید. حال باید دید مصاف قهرمان و نایب قهرمان فصل پیش که تا پایان مرحله گروهی ۱۰ امتیاز فاصله دارند به سود کدام یک پایان می یابد. داوران این دیدار امیرحسین صفابخش و محمدجواد پذیرفته هستند و کار نظارت بر عهده منصور مهذب است.

پس از  این دو دیدار، باید تا جمعه هفته آینده (۲۳ بهمن ۱۳۹۴) و برگزاری دور بگشت مرحله پلی آف منتظر بمانیم و ببینیم این دو بازی در تهرانبه سود کدام تیم تمام می شود و فینالیست ها را بشناسیم.

 

برنامه مسابقات دور رفت مرحله پلی آف (نیمه نهایی) بیست و پنجمین دوره لیگ برتر واترپلو:

  • نفت امیدیه – نیروی زمینی ارتش (امیدیه – ساعت ۱۵)
  • فولاد مبارکه سپاهان – دانشگاه آزاد اسلامی (اصفهان- ساعت ۱۵)

 

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.