مجارستان قهرمان بیستمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جهان شد

مجارستان با پیروزی مقابل تیم یونان عنوان قهرمانی بیستمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جهان (فوگاکو ژاپن 2023 ) را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ بیستمین دوره مسابقات قهرمانی جهان از ۱۴ الی ۳۰ جولای (۲۳ تیر الی ۸ مرداد ۱۴۰۲) به میزبانی فوگاکو ژاپن برگزار شد. رقابت های واترپلو این دوره از مسابقات با حضور ۱۶ تیم در بخش آقایان پیگیری و به پایان رسید.

روز گذشته (شنبه ۸ مرداد) با برگزاری ۴ دیدار، تکلیف تیم‌های اول تا هشتم مشخص و پرونده بیستمین دوره از مسابقات واترپلو قهرمانی جهان با قهرمانی تیم مجارستان بسته شد.

در دیدار رده بندی دو تیم صربستان و اسپانیا مقابل هم به آب زدند که محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا و عضو کمیته فنی واترپلو فدراسیون ورزش های آبی جهان، بعنوان مسئول برگزاری این دیدار حساس انتخاب شده بود. این دیدار با نتیجه ۹ بر ۶ به سود تیم اسپانیا به پایان رسید و اسپانیا توانست در جایگاه سوم قرار گیرد و مدال برنز این رقابت ها را کسب کند.

فینال جذاب این دوه از رقابت ها بین دو تیم یونان و مجارستان برگزار شد که تا کواتر آخر بازی کاملا پایاپای و نزدیک پیش رفت. در ثانیه‌های پایانی بازی، مجارستان با اختلاف یک گل از حریف خود پیشی گرفت، اما بازیکنان یونان با به ثمر رساندن یک گل نتیجه را به تساوی کشاندند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. بازی در وقت‌های قانونی با نتیجه ۱۰ بر ۱۰ به پایان رسید.

در ضربات پنالتی تیم مجارستان توانست تیم یونان را از پیش رو بردارد و در جایگاه نخست این دوره از مسابقات بایستاد و مدال طلا را از آن خود کند. در مجموع بازی با نتیجه ۱۴ بر ۱۳ به سود مجارستان به پایان رسید تا دست یونان از کسب عنوان قهرمانی کوتاه بماند و مدال نقره این مسابقات را کسب کند.

همچنین در بخش بانوان مسابقات واترپلو قهرمانی جهان، در دیدار فینال دو تیم هلند و اسپانیا در یک رقابت نزدیک و زیبا با هم مساوی پیش رفتند و در نهایت تیم هلند با برتری یک گل و با نتیجه ۱۷ بر ۱۶ موفق شد مدال طلا این دوره را کسب کند.  تیم ایتالیا نیز در دیدار رده بندی این مسابقات با پیروزی ۱۶ بر ۱۴ در برابر تیم استرالیا به پیروزی رسید و در جایگلاه سوم قرار گرفت.

 

جدول رده بندی بیستمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جهان (آقایان) _ فوگاکو ژاپن :

  1. مجارستان
  2. یونان
  3. اسپانیا
  4. صربستان
  5. ایتالیا
  6. فرانسه
  7. آمریکا
  8. مونته نگرو
  9. کرواسی
  10. استرالیا
  11. ژاپن
  12. کانادا
  13. آرژانتین
  14. قزاقستان
  15. چین
  16. آفریقای جنوبی

 

جدول رده بندی بیستمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جهان (بانوان) _ فوگاکو ژاپن :

  1. هلند
  2. اسپانیا
  3. ایتالیا
  4. استرالیا
  5. آمریکا
  6. مجارستان
  7. کانادا
  8. یونان
  9. فرانسه
  10. اسرائیل
  11. نیوزلند 
  12. آفریقای جنوبی
  13. چین
  14. ژاپن
  15. قزاقستان
  16. آرژانتین

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.