مجارستان قهرمان مسابقات واترپلو جوانان جهان ۲۰۲۳ شد

مجارستان با برتری در مقابل صربستان عنوان قهرمانی مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان جهان(زیر 20 سال) - 2023 رومانی را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان جهان (زیر ۲۰ سال) ۲۰ الی ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ (۱۰ الی ۱۷ ژوئن ۲۰۲۳) به میزبانی کشوز رومانی با حضور ۱۹ تیم پیگیری و به پایان رسید.

در آخرین روز از این مسابقات تیم ملی جوانان واترپلوی مجارستان با برتری برابر  صربستان فاتح این دوره از مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳ شد و مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کرد.

مجارستان در فینال هیجان انگیز این مسابقات با یک نمایش تهاجمی توانست تیم قدرتمند صربستان را با نتیجه ۱۲ بر ۷ شکست دهد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کند. در دیدار رده بندی نیز آمریکا برای اولین بار با شکست تیم یونان با نتیجه ۱۱ بر ۶ توانست به مدال برنز این دوره از رقابت ها دست پیدا کند. با این نتیجه مجارستان در جایگاه نخست ایستاد و تیم های صربستان و آمریکا دوم و سوم شدند.

در آخرین روز از مسابقات قهرمانی جوانان جهان، ملی پوشان جوان و آینده دار ایران با پیروزی برابر تیم آرژانتین جایگاه ۱۵ مسابقات را کسب کردند و به کار خود در رومانی پایان دادند.

 

جدول رده بندی نهایی مسابقات قهرمانی جوانان جهان_رومانی ۲۰۲۳:

  1. مجارستان
  2. صربستان
  3. آمریکا
  4. یونان
  5. اسپانیا
  6. ایتالیا
  7. کرواسی
  8. مونته نگرو
  9. ژاپن
  10. هلند
  11. استرالیا
  12. رومانی
  13. آلمان
  14. برزیل
  15. ایران
  16. آرژانتین
  17. نیوزلند
  18. آفریقای جنوبی
  19. پرو

 

نتایج روز پایانی مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳: 

آرژانتین ۹ __ ۱۱ ایران 

آلمان ۱۰ __ ۸ برزیل

رومانی ۸ __ ۱۱ استرالیا

ژاپن ۱۷ __ ۱۶ هلند

کرواسی ۹ __ ۱۲ مونته نگرو

اسپانیا ۱۰ __ ۸ ایتالیا

یونان ۶ __ ۱۱ آمریکا

صربستان ۷ __ ۱۲ مجارستان

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب