مجارستان قهرمان واترپلوی انتخابی المپیک تریسته شد

مسابقات قهرمانی واترپلو انتخابی المپیک به میزبانی ایتالیا (تریسته 2016) عصر دیروز (یکشنبه) با قهرمانی مجارستان به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات واترپلوی المپیک ریو ۲۰۱۶ با ۱۲ تیم در بخش مردان برگزار خواهد شد. با پایان لیگ جهانی، مسابقات قهرمانی جهان فینا و رقابت های قاره ای نام هشت تیم برای حضور در المپیک پیش رو مشخص شده بود. برای شناختن چهره چهار تیم باقی مانده، فدراسیون جهانی شنا (فینا) مسابقات انتخابی المپیکی را به میزبانی ایتالیا در شهر تریسته تدارک دید. با صعود تیم های مجارستان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا به مرحله نیمه نهایی این مسابقات روز شنبه المپیکی های واترپلو کامل شدند.

اما مسابقات در شهر تریسته تا عصر دیروز (یکشنبه) ادامه داشت تا تیم قهرمان این رقابت ها معرفی شود.

در مسابقات مرحله نیمه نهایی، مجارستان به راحتی فرانسه را ۱۵ بر ۹ از پیش رو برداشت و ایتالیا در یک دیدار درگیرانه و نزدیک ۶ بر ۵ اسپانیا را مغلوب ساخت. با این نتایج دو تیم صاحب نام مجارستان و ایتالیا عصر دیروز مسابقه فینال را برگزار کردند و اسپانیا و فرانسه برای نشان برنز به مصاف هم رفتند.

دیدار رده بندی مطابق انتظارات پیش رفت و اسپانیا با نتیجه ۱۶ بر ۴ مقتدرانه برنزی شد.

مسابقه فینال هم در میان استقبال خوب تماشاگران ایتالیایی برگزار شد. ایتالیا که نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن هم هست در این مسابقه حریف رکورددار حضور و پرافتخارترین تیم المپیک نشد و در نهایت این مجارستان بود که میزبان را  ۱۰ بر ۸ از پیش رو برداشت.

 

تیم های برتر مسابقات انتخابی المپیک تریسته ۲۰۱۶:

  1. مجارستان
  2. ایتالیا
  3. اسپانیا
  4. فرانسه
  5. هلند
  6. کانادا
  7. رومانی
  8. آلمان

 

نتایج مسابقات نیمه نهایی و فینال:

  • برای رده های هفتم و هشتم: رومانی ۱۰ – آلمان ۹
  • برای رده های پنجم و ششم: هلند ۹ – کانادا ۸
  • رده بندی: اسپانیا ۱۶ – فرانسه ۴
  • فینال: مجارستان ۱۰ – ایتالیا ۸

 

تیم های راه یافته به مسابقات واترپلو المپیک ریو ۲۰۱۶: مجارستان – اسپانیا – فرانسه – ایتالیا – صربستان – کرواسی – یونان – مونتنگرو – استرالیا – آمریکا – ژاپن – برزیل(میزبان)

 

واترپلو

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب