مجمع سالیانه هیأت آذربایجان غربی با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشور گفت: کسب شش سهمیه المپیک جوانان نانچینگ چین افتخار بزرگی است که امسال برای نخستین بار توسط شناگران شایسته ایرانی به دست آمده است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی راس ساعت ۱۱ روز یکشنبه در مجمع سالیانه هیات شنای آذربایجان غربی افزود: برگزاری مسابقات بین المللی شنای دبی اردیبهشت ماه گذشته با کسب شش سهمیه برای جوانان شناگر ایرانی همراه بود و این مهم جهش بزرگی برای شنای کشورمان در رده سنی جوانان است.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت از نیازهای مهم فدراسیون شنا و هیات استانی است که در این راستا اعزام تیم های ملی شنا و واترپلو به اردوهای آمادگی برون مرزی را طی ماه آینده در دستور کار داریم.
رضوانی از فعالیت خوب و قابل قبول هیات شنای آذربایجان غربی ابراز خرسندی کرد و افزود: وجود استخرهای متعدد ارزشمندترین سخت افزارهای موجود استان است که با همکاری خوب اداره کل ورزش و جوانان در اختیار هیات استان و شهرستانهای تابعه قرار داده شده است.
وی گفت: به جرات می توان اذعان کرد که سایر هیات های استانی و حتی هیات شنای تهران فاقد استخر می باشد و هیات شنای آذربایجان غربی وضعیت بسیار خوبی در راستای در اختیار گرفتن ظرفیت استخرها دارند و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
رضوانی ادامه داد: برگزاری مسابقات بین المللی شنای بانوان استان به کشورهای همجوار ترکیه و آذربایجان و عراق را فرصت بسیار مناسبی در راستای تقویت و توسعه شنای استان در بخش بانوان است.

** ۳۵ استخر سرپوشیده در آذربایجان غربی وجود دارد
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم در جلسه مجمع سالیانه شنای استان افزود: از این تعداد استخر ۱۵ باب متعلق به اداره کل ورزش و جوانان و ۲۰ باب دیگر متعلق به سایر ارگانها و سازمان های دولتی است.
علی خلیلی اظهار کرد: ۱۳ استخر جدید نیز در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها می توان نیاز بخش عظیمی از علاقمندان این رشته مفرح را برآورده کرد.
وی ادامه داد: سه شهرستان شوط، پلدشت و چایپاره جزو مناطق فاقد استخر هستند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ساخت و بهره برداری استخر سرپوشیده این شهرستانها نیز باشیم.
خلیلی گفت: تمامی شهرستانهایی که دارای هیات شنا هستند دارای استخر می باشند و انتظار می رود با امکانات موجود بتوانند فعالیت قابل قبولی در راستای جذب و تربیت نوجوانان، جوانان و علاقه مندان این رشته و تشکیل تیم های قدرتمند شهرستانی داشته باشند.
وی در خصوص عقد تفاهمنامه بین سازمان فرهنگی ورزش شهرداری ارومیه و هیات شنای استان ابراز خرسندی کرد و افزود: آموزش و جذب استعدادهای نخبه و فراهم کردن بستری مناسب برای حضور گسترده علاقه مندان این رشته می تواند در بعد قهرمانی و نخبه پروری نقش بسزایی داشته باشد.

** ۱۲ هیات شنای شهرستانی در آذربایجان غربی فعالیت دارند.
رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی آذربایجان غربی افزود: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تشکیل هیات های شهرستانی در پنج شهرستان دیگر نیز باشیم.
میرمحمد کاشف اظهار کرد: از هیات های شهرستانی انتظار داریم برای شرکت در مسابقات قهرمانی استان حضوری مستمر و یکپارچه داشته و از فرصت های به دست آمده برای حفظ آمادگی ورزشکاران فعال خود نهایت استفاده را ببرند.
وی افزود: سال گذشته گردش مالی هیات استان با احتساب درآمدها و حمایت اداره کل ورزش و جوانان را یک میلیارد ریال بوده است که امیدواریم امسال نیز بتوانیم اعتبارات هزینه های جاری هیات را تامین کنیم.
وی ادامه داد: امسال به دلیل برخی تغییرات در ماده ۸۸ قانون واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی امکان بهره مندی از استخرها را نخواهیم داشت ولی از اداره کل می خواهیم که بخش خصوصی را مجاب به واگذاری روزانه یک سانس از استخرهای خود را به هیات های شنا جهت برگزاری تمرینات تیم شنا، شیرجه و واترپلو داشته باشند.
وی برگزاری دوره های توجیهی و کارگاه های تخصصی ورزشکاران، مربیان و داوران، برگزاری دور دوم مسابقات واترپلوی قهرمانی استان در فصل تابستان، برگزاری طرح استعدادیابی و اعزام تیم های شنا، شیرجه و واترپلو به مسابقات قهرمانی کشور و برپایی مسابقات بین المللی شنای بانوان با حضورتیم هایی از چندین کشور همسایه را از برنامه های در دست اجرای هیات در سال جاری عنوان کرد.
وجود ۳۵ استخر سرپوشیده در سطح شهرهای مختلف آذربایجان غربی زمینه رشد ورزش های آبی بخصوص شنا را در استان برای علاقه مندان فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی هیات آذربایجان غربی برنامه سفر رئیس فدراسیون به شرح زیر بود:
۱. ورود به شهر ارومیه ساعت ۹:۱۰ دقیقه روز یکشنبه ۱۱/۳/۱۳۹۳
۲. باز دید از استخر های شهید رجایی (آموزش و پرورش) ، شهید باکری (خانه شنای استان)، استخر پیام (مخابرات) و سالن بدنسازی مجهز مجموعه پیام و استخرشماره ۱ دانشگاه ارومیه واقع در پردیس دانشگاه ارومیه از ساعت ۹:۱۵ الی ۱۱ صبح
۳. حضور در مجمع سالیانه ۱۱ الی ۱۳ بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات ورزش های ابی در سطح استان
۴. تبیین شرایط و وضعیت فدراسیون و برنامه ها و فعالیت های پیشرو
۵. شنیدن نظرات روسای هیات های شهرستانی استان و نمایندگان مربیان داوران و کمیته های هیات
۶. بعد از ظهر شرکت در نشست هیات استان با مسئولین کمیته ها و هیات رئیسه هیات شنای استان
۷.شنیدن سخنان و مسائل مسئولین کمیته های استانی و تشریح فعایت های فدراسیون
۸. بازدید از استخر های هفت تیر ، قصر موج و تمام

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب