مجید مشتاق: ۲۰۰۰ شناگر خراسان‌رضوی در طرح غربالگری استعدادیابی شدند

رئیس هیئت شنا و شیرجه خراسان‌رضوی گفت: ۱۲۰۰ نفر از پسران و ۸۰۰ نفر از دختران برای طرح‌های استعدادیابی سال گذشته غربالگری شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مجید مشتاق عشق ظهر دوشنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵) در مجمع عمومی سالیانه هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان‌رضوی که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌ها در هیئت شنا گروهی و با تصمیم جمع انجام می‌شود، به هیچ عنوان نمی‌خواهیم تصمیمات یک‌طرفه باشد باید به معنای واقعی هیئت باشیم و به ورزشکاران، مربیان، داوران و پیشکسوتان فرصت حضور در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها را بدهیم.

وی افزود: باید از زحمات و حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرستان‌های مشهد، نیشابور، چناران و سبزوار تشکر کرد زیرا در دو سال اخیر کمک‌های خوبی به ما انجام دادند و به اجرای برنامه‌های هیات استان کمک کردند.

مشتاق عشق ادامه داد: در سطوح مختلف برای آموزش و استعدادیابی برنامه‌ریزی کردیم، ۵ سطح توسط هیئت تایید شده و در سراسر استان تمامی افراد باید این ۵ سطح گذرانده شود و هر فردی که ۵ سطح را بگذراند می‌تواند به مدارس شنا ورود پیدا کند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی تاکید کرد: با نظر و تایید کمیته فنی در زمینه استعدادیابی و دوره‌های آموزشی تصمیم گیری می‌شود امسال برنامه‌ ویژه‌ای برای اوقات فراغت برنامه ریزی شده که امیدوارم با استقبال خوب جوانان و نوجوانان در سراسر استان این طرح سال آینده برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ما بیشترین تعداد مدارس را پس از تهران در کشور داریم و خوشبختانه از لحاظ فنی در بخش بانوان و آقایان مدرسان و مربیان خوبی در استان ما وجود دارد.

مشتاق عنوان کرد: هزار و ۲۰۰ نفر از پسران و ۸۰۰ نفر از دختران برای طرح‌های استعدادیابی سال گذشته غربالگری شدند اما یکی از مشکلات ما این بود که خانواده‌ها برای حمایت از فرزندان خود آماده بودند و اکنون تعداد کمی از این افراد در مدارس شنای ما حضور دارند، لذا امسال با توجه با طرح‌های فنی با کمک دانش علمی در بخش استعدایابی عمل خواهیم کرد و به عنوان مثال قد، وزن و دیگر مشخصات فیزیکی مد نظر قرار می‌گیرد تا افراد موردنظر پس از شناسایی برای آموزش و پرورش استعداد‌ها ۵۰ درصد تخفیف هزینه‌ها اعمال شود.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تحقق هدف کسب سهمیه المپیک برای آریا نسیمی شاد شناگر ارزنده استانمان است و در بخش‌های دیگر مانند حضور در مسابقات کشوری، هدف ما در اولین مرحله حضور با تعداد بالا در مسابقات کشوری است و نتیجه در مرحله بعد مورد توجه است.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب