محب: آینده روشنی در انتظار تیم ملی واترپلو ما است

پیشکسوت تیم ملی واترپلو ایران گفت: ما جزو سه تیم برتر آسیا هستیم و هدف ما حضور در فینال بازی‌های آسیایی است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی محب در گفت‌وگو با ایرنا، درخصوص اردوی مشترک تیم ب صربستان و تیم ملی ایران اظهار داشت: عده‌ای از بازیکنان تیم ب صربستان در مسابقات قهرمانی جهان جوانان واترپلو که مدتی پیش در رومانی برگزار شد، حضور داشتند و اردو با این تیم تاثیر مثبتی برای تیم ملی ایران داشت. برای آمادگی بچه‌ها در بازی‌های آسیایی که شهریور ماه برگزار می‌شود مسابقات خوبی با تیم صربستانی برگزار کردیم و به زودی یک اردوی مشترک هم به میزبانی صربستان برگزار می‌شود که در بالا بردن سطح ملی‌پوشان خیلی موثر خواهد بود. در برنامه فدراسیون اردوی گرجستان و مجاستان نیز وجود دارد اما همه چیز بستگی به مسائل مالی دارد که چقدر بتوانیم تیم ملی را حمایت کنیم.

ملی‌پوش اسبق واترپلو ایران با تاکید بر مشکلات مالی فدراسیون واترپلو عنوان کرد: تیم صربستان مهمان ایران بود و باید هزینه‌های این تیم را پرداخت می‌کردیم. اعزام تیم ملی به اردوی صربستان و کشورهای دیگر نیز هزینه‌های کمی ندارد و از طرف دیگر برای اعزام به مسابقات نیز باید هزینه‌هایی پرداخت شود. این نکته بسیار مهم است که به جز رشته واترپلو، رشته‌های شیرجه و شنا نیز زیر نظر فدراسیون هستند که باید به آنها هم رسیدگی شود. هرچقدر که بتوانیم برنامه‌های بیشتری برای تیم ملی داشته باشیم تا بچه‌ها با تیم‌های خوب دنیا بازی‌ کنند، قطعا در رقابت‌های آسیایی نیز عملکرد بهتری خواهیم داشت. ما همین حالا نیز جزو سه تیم برتر آسیا هستیم و هدف ما حضور در فینال بازی‌های آسیایی است.

وی درمورد مهمترین حریفان تیم ملی واترپلو ایران در بازی‌های آسیایی گفت: ژاپن، چین، ایران و قزاقستان بهترین تیم‌های آسیا هستند و ژاپن به طور کل سطح بالاتری از همه تیم‌های قاره دارد و در رقابت‌های جهانی مبارزه می‌کند. تیم‌های چین و قزاقستان مهم‌ترین حریفان ما هستند که برتری ‌آنها به خاطر اردوها و رقابت‌هایی است که در حال حاضر برگزار می‌کنند؛ اما ما هم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه قابل قبول را کسب کنیم.

محب با اشاره به کسب مدال برنز آسیا در زمان مسئولیتش خاطرنشان کرد: وقفه‌ای که پس از رفتن چیریچ، مربی سابق و با سابقه تیم ملی، برای تیم ملی پیش آمد، بچه‌ها ۲ مسابقه شرکت کردند و نایب قهرمانی آسیا را برای اولین بار در تاریخ کسب کردند. کرونا و عدم اعزام در بعضی دوره‌ها ضربه‌های سنگینی به ما زد. وضعیت اقتصادی خیلی به ما فشار آورد و من در زمان ریاست کمیته فنی، تنها می‌توانستم مسابقات لیگ را برگزار کنم. مشکلات زیادی داشتیم که اگر شکل نمی‌گرفت الان سطح بسیار بالاتری داشتیم. ما چارچوپ خوبی برای تیم ملی ساخته‌ایم و آینده روشنی در انتظار ما است.

محب ادامه داد: انتظارها از تیم ملی خیلی بالا رفته و به نظر من قطعا مدال کسب خواهیم کرد. تیم ملی قزاقستان بازیکن صربستانی آوردند و ما هم باید بتوانیم آمادگی لازم را داشته باشیم. چین میزبان مسابقات است و کار خیلی سختی مقابل ‌آنها خواهیم داشت. باید با این ۲ تیم بجنگیم و تنها نگرانی ما فشار میزبان به داوری است. این نکته را هم باید بگویم که بعضی از بچه‌هایی که به خاطر سختی شرایط نیامدند، اشتباه بزرگی کردند و خیلی ناراحت هستم. این ورزش تمام عشق ما است و نمی‌توانیم از تعصب خودمان بر واترپلو و ایران بگذریم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

سعادت: استقبال خوبی از ماراتن آب‌های آزاد کیش شد

رییس هیات شنا جزیره کیش ضمن ابراز خوشحالی از استقبال وسیع و گسترده شناگران از مسابقات آب های آزاد گفت: حدود ۱۵۰ شناگر به همراه سرپرست و مربی در این رقابت ها شرکت کردند که این موضوع بیانگر پیشرفت و آینده‌ای درخشان در رشته آب‌های آزاد است.