محب: رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی نیازمند تدارکات مناسب است

رئیس سابق کمیته فنی واترپلو گفت: برنامه فدراسیون در ابتدای سال ۱۴۰۱، رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی یعنی کسب مدال نقره بوده که این مهم نیاز به کار مستمر و مداوم، برنامه‌ریزی مدون، تدارکات و اردوهای منظم با اعزام‌های برون‌مرزی است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی محب، کارشناس و رئیس پیشین کمیته فنی واترپلو در گفت‌گو با سایت طرفداری پیرامون مسیر تیم ملی واترپلو تا نایب‌قهرمانی قاره آسیا اظهار داشت: در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ هم ما با بدشانسی مدال را از دست دادیم. در آن مسابقات هم باید تا پای فینال می‌رفتیم اما با اشتباهات فردی، مقابل چین با یک اختلاف امتیاز شکست خوردیم. امسال اما مسابقات آسیا حکم انتخابی لیگ جهان را داشت که با تصمیم فدراسیون، کادرفنی ایرانی به سرمربی‌گری دانیال خاکبان در رأس کار قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: البته این را هم باید گفت که تیم ملی واترپلوی ایران با توجه به حضور الکساندر چیریچ و وحید رضایی تا پای اعزام و مسابقات لیگ، با همان استخوان‌بندی و نگرش به مسابقات آسیایی رفت و خاکبان هم با مدیریت خوبی که داشت، با تیم به نقره قاره رسید. معتقدم باید به مربیان ایرانی در هر زمینه و رده‌ای فرصت داده شود؛ مخصوصاً حالا که چیریچ چندین سال در واترپلوی ایران بوده و دانش مربی‌گری را با کلاس و تمرین اشاعه داده است.

محب درباره فقدان بازیکنان لژیونر در مسابقات اخیر به علت الزام به حضورشان در لیگ‌های اروپایی عنوان داشت: ما در مسابقات قهرمانی آسیا بدون ۳ بازیکن اصلی به میدان رفتیم و خوب هم نتیجه گرفتیم. ۲ دروازه‌بان جوان و آینده‌دار به تیم ملی معرفی شده‌اند و جای خالی سایر بازیکنان فیکس و اصلی هم با جوان‌ترها به‌خوبی پر شده. در کل باید برای آینده کار کنیم و نسل‌سازی صورت بگیرد؛ اگر به‌ دنبال تکرار و ارتقای این عناوین هستیم. در رده سنی زیر ۱۷ سال بازیکنان خوبی داریم که باید با اردو، تمرین و اعزام‌های مستمر، دور هم جمع شده و جدا از تیم اصلی کار کنند.

ملی‌پوش اسبق واترپلوی ایران در رابطه با مسائل مورد نیاز تیم تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو تصریح داشت: برنامه فدراسیون در ابتدای سال ۱۴۰۱، رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی یعنی کسب مدال نقره بوده. ما دیگر حریف قدری در آسیا شده‌ایم و باید از سد امثال چین و قزاقستان به راحتی عبور کنیم. فقط تنها رقیب ما در قاره الان ژاپن است که پیروزی برابر آن‌ها که از سطح آسیا فاصله گرفته‌اند کاری سخت اما شدنی است و غیرممکن نیست. این مهم نیاز به کار مستمر و مداوم، برنامه‌ریزی مدون، تدارکات و اردوهای منظم با اعزام‌های برون‌مرزی خواهد داشت.

این کارشناس باسابقه واترپلو در پایان گفت: ما الان ۵ ماه تا بازی‌های آسیایی فرصت داریم و فدراسیون در حال تلاش است تا مسابقات برون‌مرزی به‌علاوه یک اردوی مشترک در ایران را برای تیم ملی فراهم کند. حفظ مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ الان خیلی مهم است و ما باید در هانگ‌ژو این مدال را به نقره تبدیل کنیم. الان ۴، ۵ مدال خوب در آسیا داریم و وقت فینالیست شدن در بازی‌های آسیایی رسیده و باید فقط روی سکو برویم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب