ملی پوش واترپلو: قهرمانی آسیا نزدیک است و نباید از رقبا عقب بمانیم

سهیل رستمیان گفت: مسابقات قهرمانی آسیا واترپلو در پیش است، امیدوارم که بتوانیم تمرینات را در یک استخر روباز شروع کنیم تا خیلی از رقبا عقب نمانیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سهیل رستمیان در مورد شرایط تیم ملی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از بهمن ۹۸ که آخرین دوره تمرینات گروهی را گذراندیم دیگر اردو و تمرین گروهی نداشتیم. در حال حاضر که استخرهای سرپوشیده تعطیل است و تنها استخرهای روباز قابل استفاده است. این استخرها هم در اختیار بخش خصوصی است و فدراسیون هم نمی تواند کاری کند که بتوانیم از این امکانات استفاده کنیم. فعلا هم به سبب اینکه در این رشته برخورد زیاد است فکر نکنم بتوانیم تمرینات را شروع کنیم، از طرفی مسابقات قهرمانی آسیا اگر به تعویق نیفتد در آذرماه در فیلیپین انجام می شود.

رستمیان افزود: ما در اوج آمادگی بودیم. ۱۱ ماه تمرین مداوم و فشرده داشتیم اما ۵ ماه است که تمرینات ما تعطیل شده و این خیلی به ما ضربه می زند. ورزشکارانی که در آب هستند با تعطیلی تمرینات شرایطشان حادتر می شود و زمان زیادی نیاز است تا بتوانند به آمادگی قبل برگردند. در حال حاضر هم زمان زیادی تا قهرمانی آسیا نمانده و امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم به آمادگی قبل بازگردیم و برای مسابقات آماده شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قهرمانی آسیا حکم انتخابی المپیک را خواهد داشت گفت: احتمالا همینطور است. به دلیل شیوع کرونا سعی می کنند تا مسابقات کمتر ولی با کیفیت بیشتری را برگزار کنند. بنابراین می تواند مسابقات قهرمانی آسیا حکم انتخابی المپیک را داشته باشد.

ملی پوش واترپلو در خصوص شانس کسب سهمیه المپیک در این شرایط گفت: پیش از شیوع کرونا هم شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک قطعی نبود اما شانس زیادی داشتیم. هنوز هم شانس زیادی داریم چون شرایط تقریبا برای همه کشورها یکسان بوده است. در حال حاضر فکر می کنم قزاقستان و چین تمرینات خود را در استخر روباز آغاز کرده اند. همه کشورها از شیوع کرونا ضربه خوردند ولی در حال حاضر هر کشوری که بتواند شرایط را برای ملی پوشانش فراهم کند در کسب سهمیه موفق خواهد بود. امیدوارم ما هم زودتر شرایط برایمان مهیا شود و از رقبا پیشی بگیریم.

وی در مورد آغاز تمرینات در استخر روباز گفت: استخرهای روبسته که تعطیل هستند، من فکر می کنم بتوان اردوها را از استخر روباز شروع کرد. البته استخرهای روباز هم هزینه هایی دارند و باید فدراسیون ببیند توجیه اقتصادی دارد یا نه. باید ببینیم شرایط به چه نحوی پیش می رود. بیشتر استخرهای روباز خصوصی هستند و استفاده از استخرهای روبازعمومی هم ریسک هایی دارد. شرایط خاص است و ما هم در ایران امکانات کمتری داریم و این لطمه می زند. امیدوارم که بتوانیم تمرینات را در یک استخر روباز شروع کنیم تا خیلی از رقبا عقب نمانیم. کشورهای دیگر تمریناتشان را اختصاصی شروع کرده اند و باید ما هم شروع کنیم.

رستمیان در پایان گفت: امیدوارم هرچه زودتر کرونا از ایران و جهان برود و یا واکسن آن تولید شود. مشکلات اقتصادی روی مردم ایران بود این بیماری هم اضافه شد. امیدوارم زودتر این مشکلات تمام شود تا همه با ۱۰۰ درصد توان به اهدافشان برسند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب