نادر غفوری: تیم ملی واترپلو رقبایش را غافلگیر می‌کند

سرپرست تیم ملی واترپلو گفت: در بازی‌های آسیایی هانگژو تلاش خواهیم کرد تا رقبا را غافلگیر کنیم و نمایشی آبرومندانه داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نادر غفوری در گفت‌وگو با  خبرگزاری آنا، درباره اعزام تیم ملی واترپلو ایران به اردوی یونان اظهار کرد: شرایط ملی‌پوشان بسیار خوب است. در مدتی که سرمربی تیم ملی در ایران حضور نداشت و هدایت تیم المپیاکوس یونان را بر عهده داشت، وحید رضایی با حکم سرمربیگری تا زمان آمدن الکساندر چیریچ برنامه‌های وی را مطابق خواسته‌های او اجرا می‌کرد. در این راه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بسیار بسیار همکاری خوبی کرده و این باعث شد تا ملی‌پوشان در شرایط بسیار خوبی قرار بگیرند. آنها تست کرونای خود را داده‌اند و منتظر صدور ویزا هستیم تا به یونان سفر کنیم. ۱۶ ملی‌پوش در کنار تیم ملی هستند و نفر هفدهم هم دروازه‌بان تیم ملی است که در تیمی فرانسوی حضور دارد.

وی در مورد اردوی یونان عنوان کرد: در تمامی ایام غیبت چیریچ تیم ملی واترپلوی ایران توانست تمرینات خوبی را داشته باشد و با اضافه شدن امیرعباس اکبرنژاد به کادر فنی و علی پیروزخواه به عنوان دیگر مربی، وضعیت تیم بسیار خوب شد. پیروزخواه کاپیتان تیم ملی در جاکارتا بود و با شرایط بسیار مناسبی در یونان حضور خواهیم داشت. قرار است در این اردوی ۱۰ روزه ۹ بازی دوستانه با تیم‌های باشگاهی کشور یونان داشته باشیم. برنامه تمرینی مناسبی است و پس از این اردو، ملی‌پوشان به ایران بازمی‌گردند تا تمرینات خود را پس از وقفه‌ای کوتاه آغاز کنند. ۱۵ روز پس از اتمام اردو نیز آقای الکساندر چیریچ به ایران می‌آید که تا پایان بازی‌های آسیایی در کنار تیم ملی واترپلو باشد. همکاری در تیم ملی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و سعی خواهد شد تا بهترین برنامه‌ها را برگزار کنیم.

سرپرست تیم ملی واترپلو خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اردوهایی که قرار است پیش از بازی‌های آسیایی داشته باشیم، سفر به مجارستان خواهد بود. رئیس فدراسیون این کشور از تیم ملی واترپلوی ایران دعوت کرده تا بتوانیم اردوی ۱۰ روزه‌ای نیز در این کشور صاحب سبک واترپلو داشته باشیم. در آنجا نیز بازی‌های تدارکاتی خوبی را برگزار خواهیم کرد. ضمن اینکه از سوی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی سنگاپور نیز از تیم ملی دعوت شده که هنوز زمان این دو اردو مشخص نیست ولی قطعاً تلاش خواهد شد تا در این اردوها و همچنین در اردوهایی که در تهران داریم به بیشترین سطح آمادگی دست پیدا کنیم. سرمربی تیم ملی سنگاپور هم‌دوره الکساندر چیریچ بوده و مراوده خوبی با سرمربی تیم ملی ایران دارد.

 

وی با اشاره به اینکه الکساندر چیریچ یکی از بهترین مربیان واترپلوی جهان است، عنوان کرد: چیریچ بسیار با برنامه و حساب شده کار می‌کند. او اهتمام و پشتکار خوبی دارد و آنقدر به شغل خود علاقه دارد که حاضر نیست تحت هیچ شرایطی شغل خود را به خطر بیندازد. او بارها اعلام کرده به دلیل ارزش و اعتباری که کارش برایش دارد، به هیچ عنوان به شغل و حرفه‌اش خیانت نمی‌کند و شخصی که چنین دیدگاهی دارد، همیشه در حال پیشرفت است. او توانست تیم المپیاکوس را قهرمان مسابقات اروپا کند و هر روز خودش را به روز می‌کند. او با تمامی مربیان نامدار دنیا در ارتباط است و با برخی ارتباطات نزدیک‌تر و صمیمی‌تری دارد. تمامی موارد قطعاً برای پیشرفت و ارتقای تیم ملی واترپلوی ایران تأثیرگذار خواهد بود و امیدوار به غافلگیر کردن رقبا هستیم.

غفوری در مورد اینکه رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو وعده حضور تیم ملی واترپلو را در فینال رقابت‌های بازی‌های آسیایی هانگژو داده، عنوان کرد: اگر قولی داده شده قطعاً بدون حساب و کتاب نبوده است. محسن رضوانی را از ۱۴ سالگی می‌شناسم. او انسانی باهوش و حسابگر است و بی‌دلیل حرفی نمی‌زند. بر اساس اعتقاداتی که دارد، نظرش را گفته و قطعاً روی حرفش حساب باز کرده است. در بازی‌های آسیایی تمامی حریفان برای ایران سرسخت هستند و از همه مهم‌تر ژاپن و قزاقستان خواهند بود. البته که ژاپن خود را از آسیا جدا کرده و تمامی تیم‌هایی که در این رقابت‌ها حضور دارند باید برای رتبه‌های پایین‌تر از اول تلاش کنند. اگر می‌خواهیم به رتبه دوم برسیم حتماً به بهترین عملکرد نیاز داریم. امید زیادی است تا بتوانیم قزاقستان را شکست دهیم و امیدواریم که در جدول بازی‌ها به ژاپن نخوریم و اگر این اتفاق هم رخ داد، در مرحله گروهی باشد تا تیم ملی واترپلوی ایران بتواند از سد مهم‌ترین رقبای خود بگذرد و ان‌شاءالله در فینال بازی‌های آسیایی با نمایشی آبرومند مقابل ژاپن از نام و اعتبار کشورمان دفاع کند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب