نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی: 

مسابقات رده سنی ۱۳_۱۴ سال بدلیل لغو المپیاد استعدادهای برتر به مسابقات مسافت بلند دختران اضافه شد / هدفمان حفظ انگیزه و آمادگی شناگران بود

ورنوس معتقد است که  اضافه شدن مسابقات رده سنی ۱۳-۱۴ سال به مسابقات شنای مسافت بلند دختران، هر چند تعداد شناگران را تا حد قابل توجهی افزایش داد اما با هدف حفظ آمادگی و انگیزه این شناگران بعد از لغو المپیاد استعدادهای برتر صورت گرفت و مسابقات شنای مسافت کوتاه دختران در نیمه دوم سال بمنزله مسابقات قهرمان کشوری محسوب خواهد شد.

ورنوس نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزشهای آبی در خصوص برگزاری مسابقات شنای مسافت بلند دختران در  رده‌های سنی ۱۳-۱۴ و ۱۵-۱۷ سال  اظهار داشت: این مسابقات قرار بود فقط در رده سنی ۱۵-۱۷ سال برگزار شود و رویداد ۱۳-۱۴ سال در تقویم فدراسیون قرار نداشت اما بدلیل اینکه مسابقات شنای دختران المپیاد استعدادهای برتر که قرار بود در تابستان سال جاری برگزار شود و لغو گردید، فدراسیون تصمیم گرفت مسابقات این رده‌ی سنی را اضافه گند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش های آبی تصریح کرد: این رویداد رقابتی در رده سنی ۱۳-۱۴ سال در شرایطی برگزار شد که مربیان استانی برای آمادگی شناگران خود به منظور حضور در المپیاد استعدادهای برتر، برنامه ریزی کرده بودند و بعد از لغو این رویداد، با تقاضای مربیان و با هدف حفظ آمادگی و ایجاد انگیزه‌ی رقابتی، کمیته‌ی فنی شنا تصمیم گرفت که مسابقات این رده سنی را به مسابقات مسافت بلند اضافه کند.

ورنوس ادامه داد: اضافه شدن این رده سنی باعث شد تعداد شناگران مسابقات مسافت بلند در استخر مجموعه ورزشی آزادی تهران به پانصد نفر برسد که هر چند شرایط خاصی را  در ابعاد برگزاری و میزبانی بوجود آورد و توام با مشکلاتی بود اما در نگاهی دیگر رشد کمی  شناگران دختر در این رده‌های سنی را بدنبال دارد و از همه مهمتر بستر رقابتی مناسبی را برای شناگران اقصی نقاط کشور فراهم می‌آورد تا در یک فرآیند رقابتی خوب و با دیکر شناگران برتر کشور ، در یک استخر حرفه‌ای حضور داشته باشند که این مهم به توسعه یافتگی شنا منجر خواهد شد.

او افزود: پنج رکورد شکنی که در این مسابقات رخ داد، نشان دهنده‌ی توجه به این رده سنی قطعا با اثران خوب همراه خواهد شد و هرچند که در افزایش شناگران تبعات خاصی داشت اما هدف فدراسیون، حفظ آمادگی شناگرانی بود که یکسال برای حضور در المپیاد استعدادهای برتر انتظار کشیده بودند.

ورنوس در خصوص رویدادهای مهم پیش روی بانوان گفت: مسابقات مسافت کوتاه سال جاری که هر سال در نیمه دوم برگزار می‌شود که برای سال جاری این رویداد بمنزله‌ی مسابقات قهرمانی کشور محسوب می‌شود که هرینه‌ای برای شناگران در برنخواهد داست.

نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزشهای آبی گفت: همچنین رئیس  فدراسیون ورزش‌های آبی در صدد است در زمستان سال جاری زمینه‌ی برگزاری یک دوره مسابقات بین‌المللی بانوان را با دعپت از تیم‌های خارجی فراهم کند.

image_printپرینت مطلب

۲۵ بازیکن برای دور دوم تمرینات تیم ملی واترپلو به منظور آمادگی رقابتهای انتخابی جهانی دعوت شدند/ حضور جوانان در کنار بزرگسالان 

سرمربی تیم ملی واترپلو، ۲۵ بازیکن را برای دور دوم تمرینات آمادگی این تیم به منظور حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی ( تورنمنت آستارا خان) دعوت کرد.

جشنواره گواهینامه هفت سطح شنا

  احتراماً؛ مقرر است جشنواره صدور گواهینامه های هفت سطح شنا در راستای توسعه و استعدادیابی شنا و همچنین شناسایی و کشف مستعدین برگزار گردد. علیهذا مقتضی است با در نظر داشتن مفاد این بخشنامه نسبت به شرکت در جشنواره مذکور اقدام فرمائید.