دیدار ایران و چین نبردی به بزرگی قاره کهن

تیم ملی واترپلو ایران از ساعت 11 صبح فردا(یکشنبه) برابر چین به میدان می‌رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی واترپلو ایران در نیمه نهایی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا به مصاف تیم قدرتمند چین می‌رود. نبرد تیم های ایران و چین در سطح آسیا همراه یکی از تماشایی ترین مسابقات بوده است. در آخرین دوره رقابت های قهرمانی آسیا، مسابقه این دو تیم با تساوی به پایان رسید و در ضربات پنالتی چینی‌ها موفق شدند تا به مقام سوم برسند.

همچنین در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بار دیگر دو تیم ایران و چین به مصاف هم رفتند که این بازی نیز با تساوی دنبال شد اما این بار تیم ملی ایران در پنالتی موفق شد ارتش سرخ چین را شکست دهد.

حالا چین به عنوان یکی از تیم های پرافتخار آسیا و رقیب دیرینه واترپلوی ایران فردا از ساعت ۱۱ صبح به وقت تهران برابر شاگردان الکساندر چیریچ به آب می‌زند. باید دید نبرد این دو تیم از شرق و غرب آسیا در نهایت چه نتیجه ای به دنبال خواهد داشت.

هر یک از تیم‌های ایران و چین با صعود به فینال کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را قطعی می کنند. اما در صورت باخت باید جهت صعود برای عنوان سومی تلاش کنند تا به مسابقات جهانی راه‌یابند..

برنامه روز هفتم رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۰_بانکوک:

ایران _ چین         از ساعت ۱۱:۰۰  ( نیمه نهایی) 
ژاپن _ قزاقستان       از ساعت ۱۵:۰۰ ( نیمه نهایی) 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.