نجفی: با آنالیز لیگ‌های رده سنی بازیکنان به اردوی انتخابی دعوت شدند/ مربیان برتر سال ۱۴۰۱ برای هم اندیشی به تهران می ‌آیند

سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان ایران با اشاره به برنامه ریزی برای اردوی انتخابی و تدارکاتی قهرمانی جوانان جهان گفت: طبق نظرات مربیان و اعضای کمیته فنی و با آنالیز کامل بازیکنان در مسابقات مختلف سال 1401 بازیکنان به اردوی انتخابی دعوت شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا ، شیرجه و واترپلو ؛حسین نجفی سرمربی تیم واترپلو جوانان در گفت و گویی درباره‌ی انتخاب بازیکنان در اردوی انتخابی تیم واترپلو برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان گفت : طبق قوانین و نظرات کمیته فنی در سال گذشته ما توانستیم چند تورنومنت جدی برای رده سنی زیر ۲۰ سال برگزار کنیم تا شرایط برای بازیکنان طوری مهیا شود که در لیگ برتر ، لیگ دسته یک بزرگسالان ،رده سنی زیر ۱۹ سال و همچنین لیگ زیر ۱۷ سال بازی کنند و مهارت های خود را به نمایش بگذارند . طبق نظرات مربیان و کادر کمیته فنی با آنالیز کامل بازیکنان در مسابقات مختلف و اگر بخواهم دقیق تر بگویم در مسابقات زیر ۱۹ سال انتخابی تیم ملی که در زنجان برگزار شد این ۳۲ نفر از شش استان ایران انتخاب شدند و در اردو حضور خواهند داشت .

وی افزود : ما حدودا پنج هفته و ۷ جلسه تمرینی تا مسابقات رومانی وقت داریم که بتوانیم بازیکنان را در این مدت غربالگری کنیم و به ۲۰ نفر برسانیم که حدود ۱۰ نفر در مرحله اول انتخابی خط میخورند و ما این اردو را با ۲۰ بازیکن ادامه میدهیم .

نجفی بیان داشت : در حال حاضر متاسفانه علیرضا مهری که در اردوی تیم ملی است را در اختیار نداریم و همچنین در تلاشیم دو بازیکن که در خارج از ایران بازی می‌کنند و ما فیلم تمریناتشان را دیدیم به تیم اضافه کنیم .

سرمربی تیم جوانان واترپلو در رابطه با اعضا کادر فنی گفت : مربی و سرمربی تیم که مشخص شده اند و همچنین با رایزنی های انجام شده و هماهنگی کمیته فنی و به خصوص نظر مثبت آقای رضوانی رئیس فدراسیون ما توانستیم مربیان برتر سال ۱۴۰۱ در رده های سنی مختلف که در مسابقات تیم داشتند و نتایج قابل قبولی کسب کردند را برای هم اندیشی و دانش افزایی به تهران دعوت کنیم تا در این پنج هفته به تدریج در زمان های دو هفته ای کنار تیم ملی باشند که هم به مربیان و اعضای کادر فنی کمک کنند و هم بتوانند اطلاعات خود را به روز کنند . به امید خدا  این مربیان از هفته آینده به کادر فنی تیم اضافه می‌شوند .

وی در خصوص گروهبندی این مسابقات اظهار داشت : در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی رومانی تیم کشور ما در گروه F قرار گرفته است و با تیم های استرالیا و آرژانتین همگروه هستیم که هردو تیم های خوبی هستند به خصوص استرالیا که تیم قدرتمند و با سابقه ای است و امیدواریم بتوانیم به عنوان نماینده آسیا بازی هایی که در شان جایگاه ایران است را ارائه دهیم .

نجفی در ادامه افزود: ما تمام تلاشمان را برای کسب نتیجه خوب و قابل قبول می‌کنیم و به نظرم شانس بالایی داریم چون فعلا در گروهی هستیم که تیم های اروپایی حضور ندارند و این موضوع خودش کمک خوبی برای شروع این تورنومنت است. با توجه به اینکه تیم های اروپایی سطح خیلی بالایی دارند و تیم ما هم بازی های تدارکاتی خیلی جدی و حرفه ای نداشته پس نبود آنها در گروه ما شانس خوبی برای کسب نتیجه است و امیدوارم بتوانیم بازی های خوبی به نمایش بگذاریم و حتی پیروز شویم.

وی بیان کرد : ما قبلا تجربه دهمی قهرمانان جوانان جهان را داشتیم و امیدوارم که بتوانیم نتیجه خوبی در این دوره هم کسب کنیم .

عضو کمیته فنی در پایان و در خصوص امکانات و شرایط تیم گفت: خداراشکر شرایط تیم خوب است و هم پای تیم ملی بزرگسالان امکانات داریم از جمله؛ استخر ، تغذیه و خوابگاه که کاملا با تیم ملی بزرگسالان یکسان است و فدراسیون هم در تلاش است که بهترین هارو برای ما آماده کند و با رایزنی های انجام شده شاید به زودی مقدمات اردوی خارجی هم مهیا شود تا بتوانیم قبل از مسابقات رومانی یک بازی تدارکاتی خوب در خارج از ایران داشته باشیم و این موضوع به ما خیلی کمک میکند تا بتوانیم بازیکنان رو محک جدی بزنیم .

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image_printپرینت مطلب