نورالدین طالبی: باید زمینه حضور بیشتر شناگران در رویدادهای بین المللی فرآهم شود

نورالدین طالبی: پیشکسوتان، نیرو های ارزنده ای در هر رشته ورزشی به حساب می آیند. ریاست کنونی فدراسیون شنای کشور از جنس شنا و از قهرمانان اسبق تیم های ملی ورزش های آبی بوده وکاملا از نقاط قوت و ضعف فعالیت ورزش های شنا ،شیرجه و واترپلو اگاهی دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کمیته شنای پیشکسوتان از سال ۱۳۷۸ با همت نورالدین طالبی در فدراسیون شنا تشکیل شد. وی یکی از نام آشنا ترین پیشکسوتان ورزش های آبی است که سوابق ارزنده ورزشی را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد .

نورالدین طالبی از سال ۱۳۳۶ تا ۱۳۵۰ یعنی به مدت ۱۴ سال عضویت هم زمان در تیم های ملی شناو واترپلوی ایران را در کارنامه خود دارد ، ویژگی خاصی که در کمتر افراد فعال در رشته های ورزش های آبی سراغ داریم .همزمانی عضویت طولانی مدت  چهارده ساله در تیم های ملی رشته  های شنا و واترپلو در حالی در پیشینه ورزشی نورالدین طالبی وجود دارد که متخصصان امر میدانند که این دو رشته ورزشی  با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و فعالیت در هر کدام از این رشته ها شرایط جسمانی و تمرینی خاصی را طلب می کند .

با این چهره شاخص ورزشی  که ریاست کمیته پیشکسوتان  فدراسیون شنا رابر عهده داشته و با انجام مسابقات مختلف برای این رده سنی ،همکاری نزدیکی با فدراسیون شنا دارد ، به گفتگو نشسته و نظریات وی را پیرامون مسائل مختلف حوزه ورزش های شنا ،شیرجه و واترپلو جویا شدیم .

نورالدین طالبی در ابتدای گفتگو در رابطه با رشد و اعتلای ورزش شنا در کشور گفت : به نظر اینجانب که سابقه ۶۵ سال فعالیت در رشته ورزشی شنا را در کارنامه خود دارم زمانی ورزش شنای کشور میتواند در مسابقات مهم بین المللی حرفهای مهمی برای گفتن داشته باشد که با جمعیت ۸۵ میلیونی ایران ،حداقل ۸۵ هزار نفر در سه رشته شنا شیرجه و واترپلو حضور داشته و چیزی حدود ۸۵۰ نفر انها در سطح ملی سه رشته فوق ،فعالیت کنند.

وی افزود : بالا بودن تعداد واجدین شرایط برای عضویت در  تیم های ملی رشته های ورزش های ابی قطعا انگیزه ها را بالا برده و رقابتهای انتخابی تیم های ملی در سطح بسیار بالایی برگزار خواهند شد و همین امر زمینه ارتقا کمی و کیفی رشته های ورزشی شنا شیرجه و واترپلو ایران  را فراهم خواهد ساخت.

نورالدین طالبی در ادامه گفت وگو  تاکید کرد : خوشبختانه محسن رضوانی ریاست کنونی فدراسیون شنای کشور از جنس شنا و از قهرمانان اسبق تیم های ملی ورزش های آبی بوده است پس کاملا از نقاط قوت و ضعف ورزش های شنا شیرجه و واترپلو اگاهی داشته و بر تمامی امور مسلط هست .اما متاسفانه امکانات لازم و کافی در اختیار وی وجود نداشته و به همین دلیل نمیتواند برنامه های مورد نظر خود را با تمام قوا و قدرتمندانه به اجرا برساند ، چنانچه فدراسیون  شنا از نظر سخت افزاری و همچنین مالی مورد حمایت و توجه مسئولان رده اول ورزش کشور قرار بگیرد میتوان با قاطعیت گفت که به موفقیت های جدیدی در عرصه داخلی و بین المللی دست  پیدا خواهد کرد .

این پیشکسوت ورزش های ابی افزود :  اگر  در خاطره اهالی شنا  باشد در چند سال قبل که استخر شهید کشوری به نام مرکز توسعه شنا در اختیار فدراسیون قرار داشت سال پر باری برای ورزش های آبی کشور محسوب شده  وشاهد فعالیت های ارزنده ای در فدراسیون شنا بودیم  پس قطعا با اختصاص بودجه مناسب و حمایت های سخت افزاری از فدراسیون شنا و مسئولان دلسوز آن ،باز هم می توان در جهت اجرایی شدن برنامه های کوتاه ،میان و بلند مدت  فدراسیون حرکت کرده و در صحنه رقابتهای برون مرزی سه رشته ورزشی شنا ،شیرجه و اترپلو به افتخارات مهمی دست یافت.

نوالدین طالبی در ادامه گفتگو با بخش خبری سایت فدراسیون شنا در رابطه با موفقیتهای اخیر ملی پوشان واترپلو وشنای کشور گفت : کسب مقام سومی تیم ملی واترپلو کشور در بازیهای آسیایی جاکارتای اندونزی موفقیت بسیار ارزشمندی بود که باعث افتخار جامعه ورزش کشور شد  و اگر خواهان تداوم این موفقیت ها و ارتقا انها هستیم می بایست قطعا حمایت های بیشتر مسئولان ورزش کشور از فدراسیون شنا و دست اندرکاران ان را شاهد باشبم.

وی همچنین در رابطه با رکورد شکنی های شناگران ملی پوش در مسابقات مختلف  داخلی وبرون مرزی گفت : با برنامه ریزیهای فدراسیون و فعالیت مربیان رده اول کشور ، قطعا رکوردهای جدیدی  در رشته شنا به دست خواهد امد اما میبایست فدراسیون شنا به گونه ای برنامه ریزی کند که تعداد شناگران ایرانی در سطح ملی بسیار بالاتر از آمار کنونی باشد تا به این ترتیب بین مدعیان قرار گرفتن در تیم های ملی شنا وشیرجه و واترپلو  ایران رقابت بیشتر شده و انگیز های  آنان  نیز افزایش یابد.

نورالدین طالبی ادامه داد : البته در مورد کشف استعدادهای کشور و هدایت آنها به سوی قهرمانی و کسب مدال  در رشته های ورزش های ابی ،مشکلات عدیده ای وجود دارد که یکی از مهم ترین انها عدم علاقه مندی اولیا نونهالان و نوجوانان برای حضور و فعالیت فرزندان انها در رشته هایی مانند شنا و واترپلو میباشد. همچنین عدم دسترسی هیات های شنای استانی به حداقل یک استخر اختصاصی نیز یکی دیگر از این مشکلات ریشه ای در جهت جذب استعدادها و پرورش انها در سراسر کشور است که پیدا کردن راهکارهای مناسب از سوی مسئولان وزارت ورزش و وزارت اموزش و پرورش برای هر کدام از مشکلات فوق می تواند همگان را به کسب نتایج ارزشمندتری در رشته های ورزشهای آبی کشور در اینده امیدوارتر سازد.

نورالدین طالبی سپس به  کمیته پیشکسوتان  ورزش های آبی ، اعضا و فعالیت های آن اشاره کرد و  گفت: متاسفانه در طی ماههای اخیر تعدادی از پیشکسوتان  صاحب نام ورزش های ابی از بین ما رفتند که قطعا نامشان جاویدان و روحشان شاد خواهد بود .پیشکسوتانی که من افتخار همکاری با یکایک انها را داشتم . طالبی افزود : پیشکسوتان نیرو های ارزنده ای در هر رشته ورزشی به حساب می ایند ، آنها سالیان  متمادی عمر خود را وقف افتخارافرینی برای مردم کشورشان کرده اند واستفاده از تجربیات انها در تمامی فدراسیون های ورزشی باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان شده و پیشرفت کیفی قابل توجهی را  در روند موفقیت های ورزشی یک فدراسیون ،بدنبال خواهد داشت .

انتخاب حسین المسلم به عنوان ریاست فدراسیون جهانی شنا، موضوع پایانی گفتگوی ما با نورالدین طالبی بود . وی در این ارتباط گفت : انتخاب حسین المسلم به عنوان ریاست فدراسیون جهانی شنا افتخار بزرگی برای کشور های آسیایی محسوب شده و انتظار میرود که مسئولان فدراسیون شنای ایران از این فرصت عالی،بهترین بهره را برده  و در جهت همسویی بیشتر با فدراسیون جهانی شنا تلاش نمایند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب