نگاهی به نخستین میزبانی سنگاپور در واترپلو

دو تیم جوانان و بزرگسالان ایران برای شرکت در مسابقات جوانا و کاپ آسیا از هفته ی آینده در سنگاپور به مصاف حریفان خود می روند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سومین دوره مسابقات جوانان زیر ١٧سال آسیا از تاریخ ٢۰ الی ٢۵ سپتامبر (٣ الی ٨مهر) در مجموعه ی شنای “توا پایوه” سنگاپور برگزار می شود و مسابقات بزرگسالان نیز در همان مکان و به فاصله ی یک روز پس از پایان مسابقات جوانان یعنی از یکم الی پنجم اکتوبر (٩الی ١٣ مهر) برگزار خواهد شد.

این اولین باری است که سنگاپور میزبانی این رقابت ها را برعهده دارد، این کشور در گذشته میزبانی های خوبی در واترپلو داشته به عنوان مثال بازی های انتخابی المپیک ٢۰۰٨ و انتخابی کاپ جهانی ٢۰١١ در حین برگزاری رقابت ها و از تاریخ ٢٧ الی ٢٩ سپتامبر نیز کلاس های داوری توسط فدراسیون جهانی شنا برگزار خواهد شد.

شاید در نگاه اول متوجه نشوید که لوگوی این دوره از مسابقات متشکل از دو ورزشکار زن و مرد است که در تلاش برای کسب مالکیت توپ هستند. وجالب است بدانید الگوی طراحی توپ در این لوگو نیز الهام گرفته شده از یک کاراکتر چینی (亚) به معنای آسیا می باشد. سه خط آبی کشیده شده در زیر این شکل نیز نشان دهنده ی انرژی ورزشکاران و سومین دوره ی برگزاری هر یک از این رقابت ها است.

قیمت تقریبی تعیین شده برای حضور در سالن و تماشای این دوره از رقابت ها برای هر نفر ١۰دلار سنگاپور (نزدیک به ٢۵۰۰۰تومان) ارزش گذاری شده است.

تیم های ملی جوانان و بزرگسالان کشورمان در روز ابتدایی رقابت های خود به مصاف حریفان چینی و فیلیپی خود می روند تا با حضور پرقدرت در سومین دوره ی رقابت ها بتوانند بار دیگر پرچم ایران عزیزمان را در واترپلوی آسیا به احتزاز در آورند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ