نیما خوشبخت: عرض اندام برابر تیم های قدرتمند واترپلو نیازمند بازی های دوستانه است

بازیکن با تجربه تیم ملی واترپلو گفت: عرض اندام برابر تیم های قدرتمند واترپلو بویژه در بازی های آسیایی امسال نیازمند دیدارهای دوستانه است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نیما خوشبخت بازیکن با تجربه تیم ملی واترپلو ایران در گفت و گو با ایرنا درخصوص این بازی‌ها افزود: هدف ما کسب مقام در بازی‌های آسیایی است و با توجه به اینکه لیگ جهانی را نیز در اردیبهشت پیش رو داریم حضور در این لیگ می تواند برای مسابقات آتی به خصوص بازی‌های آسیایی مفید باشد.

ملی پوش واترپلوی کشورمان درباره نایب قهرمانی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا اظهار داشت: واترپلو بعنوان یک بازی گروهی مستلزم هماهنگی هرچه بیشتر نفرات است بنابراین هرچه بتوانیم مصاف‌های تدارکاتی داشته باشیم بازیکنان بیشتر با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و غلبه بر حریفان میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تیم ایران توانست در این رقابت‌ها قزاقستان که همیشه حریفی قدرتمند است را از پیش رو بردارد، گفت: غلبه بر این حریف دلچسب بود که بر پایه یکدلی بازیکنان به دست آمد، در دیدار نهایی نیز می‌توانستیم چین را شکست دهیم و به مقام قهرمانی برسیم اما این اتفاق رخ نداد و به مدال نقره رسیدیم.

عضو تیم واترپلو ایران ادامه داد: بازی با تیم ملی چین پایاپای بود و در نهایت با باخت همراه ما شد اما انتقام این شکست را در بازی‌های آسیایی خواهیم گرفت.

خوشبخت اضافه کرد: برخلاف این تیم که به طور مرتب در اردوهای تدارکاتی حضور داشت تیم ایران تنها یک هفته پیش از آغاز مسابقات تمرین ‌متمرکز کرد و برای حضور در این رقابت ها حاضر شد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش مسئولان فدراسیون به ویژه آقای رضوانی برای پیشرفت این رشته بوده است و بی شک با حمایت ها می توان به مقام های بهتری دست یافت. پشتوانه سازی بازیکنان یکی از راهکارهای ادامه‌ مسیر پیشرفت است اگرچه نسل فعلی واترپلو از بازیکنان خوبی بهره می برد اما باید بازیکن جدید جوان نیز استعدادیابی شوند تا بتوانند در سال های آینده در خدمت تیم ملی باشند.

بازی های آسیایی هانگژو چین روزهای ۲۳ سپتامبر تا هشت اکتبر (اول تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲) برگزار می شود.

رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ نیز از روز چهارشنبه دوم فروردین ۱۴۰۲ آغاز و تا دوشنبه هفتم فروردین به میزبانی سنگاپور پیگیری و به پایان رسید و ایران پس از چین به مقام نایب قهرمانی دست یافت. سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب کردند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب