همه خانواده شنا باید به مدیریت جدید فدراسیون کمک کنند/ برنامه های فنی تقویت می شود

سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیان اینکه همه خانواده شنا باید به مدیریت جدید فدراسیون کمک کنند گفت: نیک بین از مدیران شایسته وزارت ورزش و جوانان است و ما دو سال قبل از حضور وی در راس فدراسیون استقبال کرده بودیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محسن رضوانی با بیان این مطلب اظهار داشت: سرپرست تمام اختیارات یک رئیس را دارد، اما عدم ثبات مدیریت در فدراسیون می‌تواند به بدنه ورزش‌های زیر مجموعه ضربه بزند. من در مدت حضورم در فدراسیون بدون توجه به این که قرار است در آینده چه اتفاقی بیفتد سعی کردم تا مسئولیت‌هایم را انجام دهم و کارها را به کمک دوستان پیش ببریم. همه ما نیروهای وزارت ورزش و جوانان هستیم که در حال حاضر موظف به ایفای نقش در این مسئولیت هستیم و باید تحت هر شرایطی برای توسعه ورزش‌های شنا، شیرجه و واترپلو تلاش کنیم.

وی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در شش ماه گذشته، گفت: ما حدود دو و نیم میلیارد بدهی یا بهتر بگویم تعهدات مالی را از دوره‌های گذشته داشتیم. خوشبختانه قسمت اعظم این مشکلات حل شد و باید قدردان زحمات آقای جعفری باشم که خیلی برای برطرف شدن مشکل تلاش کردند. همچنین سعی کردیم در این مدت نگاه ویژه‌ای به مسایل فنی داشته باشیم. البته باید با جدیت بیشتری این بحث را دنبال کنیم. ما برای جذب نیروهای انسانی و بازیکنان تیم‌های ملی اصلا نگاه حذفی نداریم و نخواهیم داشت و سعی می‌‌کنیم تا از تمام پتانسیل موجود بهره ببریم. در فدراسیون شنا حتما همه سر جای خود قرار خواهند گرفت و از وجود آن‌ها استفاده خواهد شد.

سرپرست دبیری فدراسیون شنا درباره جابجایی چهار رکورد ملی در شش ماه گذشته، گفت: این خبر خوبی است، ولی اصلا نمی‌توان به عنوان یک هدف به این موضوع نگاه کرد. باید زاویه دید خود را تغییر دهیم. این که بگوییم پس از ٣۰ سال تنها می‌خواهیم سهمیه بگیریم اصلا مطلوب نیست. باید ذهنیت بازیکنان را به سوی قهرمانی و کسب مدال در سطوح بین‌المللی ببریم. حضور یورگ ویت به عنوان مربی توانمند و سرشناس رشته شنا در کشور اتفاق خوبی بود که در سال جدید رخ داد. یورگ معتقد است که باید دید شناگران ایرانی را عوض کرد و افق دید بلندتری را برای ملی‌پوشان در نظر گرفت. حال برای رسیدن به این اهداف باید سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم را فراهم کرد. من قویا تاکید می‌کنم که ما در ایران امکانات داریم و باید از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم. ما در ایران شناگران خیلی خوبی داریم. یورگ شناگران خوبی را در رده سنی مورد نظر گزینش کرده است. از آن جایی که بسیاری از شناگران ما در استان‌های مختلف تمرین می‌کنند از مربیان آن‌ها دعوت کردیم تا در جلسه مشترک با یورگ یک برنامه تمرینی منسجم را مدنظر قرار دهند و به صورت غیر متمرکز ضمن سپری کردن دوران تحصیل تمرینات تخصصی را پیگیری کنند تا به امید خدا بعد از امتحانات مدارس یک اردوی متمرکز و منسجم را نیز تدارک ببینیم. امیدوارم این مسیر را به درستی جلو برویم و در بعد قهرمانی نتیجه‌ کار را ببینیم.

رضوانی با اشاره به حضور نیک بین به عنوان سرپرست جدید فدراسیون شنا، خاطر نشان کرد: برای کمک به موفقیت نیک بین در اداره امور فدراسیون قطعا هر کمکی لازم باشد و از دست ما برآید انجام خواهیم داد. نیک بین دو سال گذشته یکی از گزینه‌هایی بود که خیلی تلاش می‌کردیم که فدراسیون را در دست بگیرد. او از تجربه زیادی در مدیریت سود می‌برد و سال‌ها سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف وزارت ورزش و جوانان را پشت سر گذاشته است و همچنین سابقه فعالیت در حوزه شنا را هم دارد. ما خوشحال می شویم که به سرپرست جدید فدراسیون شنا کمک کنیم و در مسیری که فدراسیون پیش می‌رود تنها با کمک و نظرات وی اصلاح شود، فکر نمی‌کنم که ما شاهد تغییراتی در بخش مربیان خارجی یا بخش‌های مختلف باشیم، اما شاید نیروهای دیگری نیز به این مجموعه اضافه شوند.

وی درباره زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا، یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان حتما بر اساس صلاحدید خاصی سرپرست فدراسیون را تغییر داده است. من امیدوارم هر چه زودتر با برگزاری مجمع انتخابی و تعیین رییس به ثبات لازم در مدیریت فدراسیون برسیم. حتما نیک بین هم با برنامه به فدراسیون می‌آید. پیش از این نیز گفته بودم که رویکرد ما موفقیت در المپیک ٢۰١۶ است و تلاش می‌‌کنیم واترپلو، شنا و شیرجه را به یک حد معقول تا چهار سال دیگر برسانیم. ان‌شاءالله پس از برطرف شدن تعهدات مالی که در شش ماه گذشته گریبانگری فدراسیون بود، از این پس بیشتر به رویکرد فنی بپردازیم.

رضوانی با اشاره به برنامه‌های متعدد شنا و واترپلو در سال جاری گفت: پس از این که مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار شد و همه فرصت برابری برای حضور در تیم ملی را داشتند طبق نظر یورگ و کمیته‌ فنی کسانی که حد نصاب رکورد مورد نظر را ثبت کنند به رقابت‌های انتخابی المپیک ترکیه اعزام می‌شوند. حتی اگر بیداریان هم نتواند در انتخابی تیم ملی حرفی برای گفتن داشته باشد، مطمئن باشید به رقابت‌های ترکیه اعزام نمی‌شود. در واترپلو هم سال پرکاری داریم. مسابقات باشگاه‌های آسیا را پیش رو داریم که به صورت غیر رسمی به ما گفته شده قرار است به میزبانی عربستان برگزار شود. همچنین رقابت‌های والیبال ساحلی در جزیره کیش را اواخر مهر ماه و قهرمانی آسیا را در دوبی داریم و بعد هم رقابت‌های قهرمانی جهان زیر ١٨ سال در استرالیا برگزار می‌شود که تیم ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به این بازی‌ها اعزام می‌شود. بدنه تیم ملی ما جوان است و در تیم ملی بزرگسال ایران حداقل سه یا چهار نفر از بازیکنان زیر ١٩ سال حضور خواهند داشت.

وی در پایان گفت: امیدوارم ورزش شنا به جایگاه اصلی خود برسد. ورزشی که بیش از ١٢۰ مدال در المپیک دارد و می‌تواند از نظر سلامت جایگاه ویژه‌ای در مدیریت کلان جامعه داشته باشد باید با نگاه ویژه‌ای دیده شود تا بتوانیم این ورزش را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ