وحید رضایی: با تیم باشگاهی ترکیه اردو می‌زنیم

مربی تیم ملی واترپلو گفت: قرار است با تیم باشگاهی ترکیه یک اردوی مشترک و چند بازی‌ دوستانه داشته باشیم تا تیم برای بازی‌های آسیایی بیشتر آماده شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی در گفت و گو با ایسنا در خصوص اعزام تیم ملی واترپلو به اردوی برون مرزی ترکیه اظهار کرد: تیم ملی واترپلو از ۱۰ تا ۱۸ شهریور با ۱۵ ملی‌پوش عازم اردوی برون مرزی ترکیه خواهد شد. در ترکیه ما اردوی مشترکی با یکی از باشگاه‌های این کشور خواهیم داشت. البته اعلام شده که از یک تیم روسی هم برای حضور در این اردو دعوت شده که البته با توجه به شرایط خاص کرونا و محدودیت‌های موجود کشورها مشخص نیست که آنها می‌آیند یا خیر.

مربی تیم ملی واترپلو افزود: چیزی که اکنون مشخص است ما در اردوی ترکیه با یک تیم باشگاهی از ترکیه تمرینات مشترک و بازی‌های دوستانه خواهیم داشت. ما از دو دروازه‌بان و سیزده بازیکن برای حضور در این اردو دعوت کرده‌ایم. در این شرایط با تیم ترکیه بازی خواهیم کرد و اگر تیم روسیه هم حاضر شد که شرایط بهتر خواهد بود.

وی در خصوص سطح آمادگی بازیکنان تیم ملی گفت: بازیکنان در حال حاضر آمادگی نسبی خوبی برای این مسابقات دارند. البته آمادگی ۱۰۰ درصدی همانند بازی‌های آسیایی ندارند اما با همین شرایط و زمان، آمادگی کافی برای حضور در این بازی‌های دوستانه را کسب کرده‌اند. پیش بینی ما این است که تمریناتی که در این مدت، خیلی مختصر اضافه کرده‌ایم را در ترکیه تکرار کنیم و روی تکنیک‌ها و تاکتیک‌های قبلی نیز تسلط پیدا کنیم.

رضایی در خصوص مسابقات پیش روی تیم ملی واترپلو گفت: تنها مسابقه پیش روی ما که در حال حاضر مشخص است بازی‌های آسیایی چین است. در این مسیر مسابقات قهرمانی جهان هم هست و فدراسیون عزم و اراده اعزام ملی‌پوشان به این مسابقات را دارد. البته مسابقات قهرمانی جهان مسابقات انتخابی دارد که یا انجام می‌شود و یا اگر شرایط برای برگزاری مناسب نباشد مجددا همانند بازی‌های المپیک توکیو به بازی‌های آسیایی دور قبل استناد خواهد شد. به هر حال چه با انتخابی و چه بدون انتخابی ما شانس حضور در قهرمانی جهان را داریم.

او با بیان اینکه از ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی جهان کسب مقام انتظار نمی‌رود گفت: مسابقات جهانی نیز همانند المپیک است و میدان بزرگی است. نتیجه مفید برای تیم ما این است که با تیم‌ها پیش رویم و بتوانیم تیم را در سطح یک دنیا محک بزنیم و بیشتر برای بازی‌های آسیایی آماده شویم. حضور تیم ملی واترپلو در مسابقات جهانی شرایط را برای منتقدان نسبت به تیم ملی و فدراسیون فراهم می‌کند اما باید بدانیم که تیم ایران در این مسابقات برای کسب مقام اعزام نمی‌شود و نتیجه برای ما مهم نیست.

مربی تیم ملی واترپلو افزود: با همه این احتمالات و حواشی که ممکن است رخ دهد هم کادر فنی و هم فدراسیون عزم خود را بر اعزام به مسابقات جهانی گذاشته اند چون خروجی این مسابقات برای تیم ملی موثر خواهد بود. ما به انتقادها گوش نمی‌دهیم چون حضور در مسابقات قهرمانی جهان خیلی مهم است. از طرفی نحوه بازی ما مقابل تیم‌های درجه یک دنیا با حداقل گل و اجرای تاکتیک‌های دفاعی تمرین شده برای موفقیت تیم واترپلو اهمیت دارد.

رضایی در پایان گفت: دیگر المپیک توکیو تمام شده و باید ورزش‌ها را یکسان و یک دست ببینیم. اکنون باید یک منهای فوتبال واقعی داشته باشیم تا شکوفا شویم. خواهش من این است که همه دست به دست هم دهند. ورزش چپ و راست ندارد و خط راست است. نباید ورزش را وارد سیاست کنند. امیدوارم فدراسیون شنا بتواند با همین ثبات مدیریت و عزمی که وجود دارد پیش رود هر چند که می‌دانم اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب