وحید رضایی: قزاقستان و ازبکستان دو رقیب اصلی ما در دور نخست هستند/ ملی پوشان شرایط خوبی دارند

وحید رضایی آشتیانی مربی تیم ملی واترپلوی ایران وضعیت ملی‌پوشان و برنامه تیم ملی ایران برای مسابقات قهرمانی آسیایی را شرح داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی آشتیانی مربی تیم ملی واترپلو ایران در گفتگو با ایسنا، در خصوص شرایط تیم ملی واترپلو ایران قبل از اعزام به رقابت‌های آسیایی تایلند گفت: حریفانمان در مسابقات آسیایی مشخص شده‌اند. برای آمادگی هرچه بیشتر برای مسابقات آسیایی اردویی در یونان برگزار کرده که پس از بازگشت از این اردو، تمرینات تیم را بلافاصله شروع کردیم. باید بگویم که در یونان ملی‌پوشان سخت تمرین داشتند.

او ادامه داد: مسابقات پیش‌رو برای تیم ملی واترپلوی ایران بالاترین سطح مسابقات آسیایی است که در آن ۱۱ تیم حضور دارند. باید گفت که در این رقابت‌ها هیچ تیمی غایب نیست و همه حضور دارند. این مسابقات در یک گروه ۶ تیمی و یک گروه ۵ تیمی برگزار می‌شود که ایران در گروه ۶ تیمی قرار دارد. قزاقستان به عنوان قهرمان آسیا و ازبکستان دو تیمی هستند که با ایران هم گروه هستند. ازبکستان همواره بازیکنان خوبی با خود به مسابقات می‌آورد. هند، تایلند و کره جنوبی دیگر هم گروه‌های ایران در این مسابقات خواهند بود.

مربی تیم ملی واترپلو ایران ادامه داد: ملی پوشان شرایط خوبی دارند و امیدوارم که قبل از مسابقات تایلند به اوج آمادگی برسند. الکساندر چیریچ هم به عنوان سرمربی تیم مستقیما به تایلند خواهد آمد و ایران دو روز زودتر در تایلند حضور پیدا خواهد کرد. از حریفان ایران هم چین، ژاپن و قزاقستان در مسابقات جهانی شرکت کرده بودند. از تیم چین که آیا تغییراتی نسبت به گذشته دارد یا خیر خبر نداریم اما ژاپن و قزاقستان را آنالیز کرده‌ایم. امیدواریم که به مسابقات جهانی راه‌ پیدا کنیم و رنکینگ خود را در آسیا افزایش دهیم.

رضایی در پاسخ به اینکه رقیب اصلی ایران در مسابقات آسیایی چه تیمی است؟ پاسخ داد: رقبای اصلی تیم ملی ایران قزاقستان، ژاپن و چین خواهند بود. البته ایران هم برای تیم‌های نام برده رقیب جدی حساب می شود و باید گفت که در آسیا این ۴ تیم با یکدیگر رقابت دارند. برای بازی با تیم‌ها اعتماد به نفس داریم. همچنین کره جنوبی مربی ژاپنی به خدمت گرفته و پیشرفت داشته است. باید گفت که کره جنوبی به تیمی سرعتی تبدیل شده است. به امیدخدا و با زحمت بازیکنان در ۴ سال گذشته دنبال کسب افتخار هستیم. ملی پوشان در ۴ سال گذشته بدون هیچ مسابقه‌ای تلاش کردند تا آمادگی خود را برای بازی‌های آسیایی حفظ کنند.

او در باره برنامه ایران در تایلند گفت: بازی تدارکاتی با تیم‌ها نداریم اما شاید با تیم‌های گروه دیگر تمرین مشترک داشته باشیم.

او در پاسخ به اینکه آخرین مسابقات ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸  بود که ملی پوشان توانستند برنز کسب کنند، حال باتوجه به وقفه‌ای که افتاده و تیم ملی در مسابقات رسمی شرکت نداشته است، شما چه جایگاهی برای ایران متصور خواهید بود؟ گفت: باتوجه به اعتماد به نفسی که داریم نمی‌خواهم نتیجه‌ای را پیش بینی کنم اما خواسته ما این است که جایگاه قبلی خود که سومی آسیا بود را تکرار و حتی بهبود ببخشیم.

مربی تیم ملی ادامه داد: تیم بدون مصدوم به مسابقات اعزام می شود. همه ملی پوشان سخت تمرین کرده اند. تمام ملی پوشان در شانه، پا و … درد دارند اما طوری نیست که آنها نتوانند بازی کنند. آسیب جدی نداریم و بدانید که ملی پوشان با درد وارد مسابقات خواهند شد چرا که تمرینات سختی را پشت سر گذاشته اند. دو بازیکن ایران که در صربستان هستند (الماسی و یزدانخواه) به ایران بازخواهند گشت و حدود ۴ جلسه تمرین با ما خواهند داشت تا به تایلند اعزام شویم.

به گزارش ایسنا، رقابت های واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به عنوان رقابتهای انتخابی واترپلوی قهرمانی جهان (فوکوکا_۲۰۲۳) به میزبانی تایلند با شرکت ۱۱ تیم از ۱۶ تا ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در شهر بانکوک برگزار می شود. تیم ملی واترپلوی ایران در گروه نخست این مسابقات با قزاقستان، تایلند، ازبکستان، هند و کره جنوبی همگروه است. رقابتهای دور مقدماتی در پنج روز و در دو گروه برگزار خواهد شد. پس از آن بازی ها به صورت ۱ با ۴ و ۲ با ۳ بر اساس رده بندی دور مقدماتی گروه های A و B پیگیری خواهد شد تا در نهایت چهار تیم مرحله نیمه نهایی مشخص شوند.

مردان واترپلوی ایران پیش از این در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال برنز شده‌اند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب