وحید رضایی: واترپلو برای سهمیه المپیک به حمایت کل سیستم ورزش نیاز دارد

مربی تیم ملی واترپلو گفت: تعیین تکلیف مسابقات انتخابی المپیک حمایت همه جانبه کل سیستم ورزش ایران یعنی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و شخصیت‌های بانفوذ را می‌طلبد و آن‌ها باید ورود کنند تا حق بازیکنان ایران ضایع نشود.

معصومه عبدالجوادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، در مورد ادامه تمرینات تیم ملی واترپلو اظهار کرد: بازیکنان تیم واترپلو از اسفند ۹۸ تا اواسط مهر عملا هیچ تمرین تیمی نداشتند. در این مدت بازیکنان به صورت انفرادی تمریناتی را در باشگاه‌های خصوصی داشتند و فدراسیون هم یک استخر روباز برای آن‌ها درنظر گرفته بود و هزینه‌ها را پرداخت می‌کرد. در این شرایط بازیکنان به یک آمادگی نسبی رسیده بودند.

وی افزود: مدتی است که با هماهنگی فدراسیون تمرینات را در استخر باشگاه انقلاب شروع کردیم، البته به صورت خیلی مقدماتی چون استخر انقلاب امکانات لازم را برای تمرین تیم ملی واترپلو همچون دروازه ندارد. این تمرینات بیشتر برای آمادگی در بعد روانی و آمادگی جسمانی است. همچنین اینکه بازیکنان دور هم جمع شوند و نظم لازم به وجود بیاید. البته تمرینات تا چهارشنبه هفته قبل بود و با ایجاد محدودیت‌ها و دو هفته تعطیلی تمرینات ما هم به دلیل تعطیلی استخر تعطیل شد، باید ببینیم بعد از تعطیلی چه رخ خواهد داد.

مربی تیم ملی واترپلو در ادامه در خصوص اهداف تیم ملی واترپلو گفت: فدراسیون پیگیر مسابقات انتخابی المپیک است اما ما کادر فنی و بازیکنان نیز یک نامه به رضوانی نوشتیم و آمادگی خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک اعلام کردیم که اگر شرایط مهیا باشد آمادگی مقابله با تیم قزاقستان یا هر تیم دیگر را داریم. رضوانی به جد پیگیر است یک جلسه هم در عمان برگزار شده بود که هنوز خروجی آن اعلام نشده است.

رضایی گفت: نمی‌دانیم که برای انتخابی المپیک چه رخ خواهد داد اما برای این کار حمایت همه جانبه کل سیستم ورزش ایران یعنی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و شخصیت‌های بانفوذ را می‌طلبد، آن‌ها باید ورود کنند تا حق بازیکنان ایران ضایع نشود. اگر قرار است به المپیک نرویم باید مسابقه بدهیم و بفهمیم که باختیم. در غیر اینصورت باید حتما در انتخابی شرکت کنیم. بازیکنان و کادر فنی برای حضور در انتخابی آماده اند و منتظریم تا تکلیف مسابقه معلوم شود.

وی در ادامه گفت: صاحبان قدرت در آسیا می خواهند موضوع را به سمتی ببرند که بدون انتخابی مسابقات را بروند و حضور در المپیک را داشته باشند. من به جریانات سیاسی هم آگاه نیستم اما خواسته ما حضور در انتخابی المپیک و بعد از آن هم المپیک است. این هدف ما است. البته در سال ۲۰۲۱ قهرمانی آسیا را هم داریم  که تاریخ و مکان مسابقه هنوز دقیق مشخص نیست، اما این مسابقه هم بخشی از هدف ما است.

رضایی درباره شرکت ایران در بازی‌های ساحلی نیز گفت: رضوانی اعلام کرده است که تیم را آماده کنیم و تیم ایران در این مسابقات شرکت کند. البته همه چیز بستگی به چند هفته پیش رو دارد. باید ببینیم جریان کلی ورزش به کجا می‌رسد و تصمیم نهایی فدراسیون چه خواهد شد. همچنین باید ماحصل جلسه کنفدراسیون آسیا در عمان مشخص شود تا ببینیم تکلیف انتخابی مشخص شده است یا خیر تا کارها را پیش ببریم.

مربی تیم ملی واترپلو در ادامه در خصوص چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: چیریچ هم مصرانه منتظر است تا به ایران بیاید. همین امروز با هم در تماس بودیم و گفت منتظر است تا زودتر به ایران بیاید و کار را آغاز کند. او همچنان سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران است و با مشخص شدن تکلیف مسابقات به ایران خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: بحث سخت افزاری ورزش ما همانند فوتبال و رشته‌های سالنی نیست که با تعطیل شدن در سالن را ببندیم و با باز شدن مجددا فعالیت را ادامه دهیم. استخر و آب نیاز به نگهداری و هزینه‌های بالایی دارد، در این موقعیت خاص که ما با محدودیت ها مواجه هستیم و ممکن است با تعطیلی های دو هفته ای مثل الان رو به رو شویم فدراسیون نمی تواند استخر ۹ دی را راه اندازی کند و هزینه ها را بدهد ولی فقط تیم ملی استفاده کند. این کار هزینه سنگینی برای فدراسیون دارد. اگر فدراسیون نتواند کلاس‌های دیگر را که برخی از هزینه‌های جانبی را جبران می‌کنند را داشته باشد هزینه ها بالا می رود. اینجا به بودجه و توجه ویژه نیاز است. در کنار تامین بازیکنان در این رشته بعد سخت افزاری هم مهم است تا بتوان استخر اصلی را راه اندازی و هزینه هایش را تامین کرد. بعد تیم شنا و واترپلو در استخر با بالاترین حد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون خطر می توانند تمرینات را انجام دهند.

رضایی در پایان گفت: البته خود مسئولان ورزش هم به این موضوعات دانا هستند و به این مسائل هم آگاه هستند.  فقط گاهی اولویت‌ها تغییر می‌کند. همانطور که اکنون همه می‌جنگند که لیگ فوتبال تعطیل نشود، پس رشته‌های دیگر که المپیکی هستند یا امید به سهمیه المپیک هم دارند نباید تعطیل شوند. در واترپلو ۴۴ سال طول کشید تا مدال بازی‌های آسیایی را تکرار کنیم اگر دوباره پشت گوش بندازیم ۸۸ سال طول می‌کشد تا این مدال تکرار شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب