٩ دی ؛ نام حماسه ای ماندگار بر تارک شنای ایران

کمیته فرهنگی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در بیانیه ای ضمن گرامیداشت حماسه یوم الله ٩ دی، این روز بزرگ را نمادی از ولایت مداری، هوشمندی و عزت مردم انقلابی ایران دانست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، دربیانیه کمیته فرهنگی فدراسیون شنا به مناسبت روز ٩ دی، سالروز بصیرت و تجدید بیعیت ملت با ولایت آمده است: مردم ایران در روز نهم دی ماه ٨٨ با الهام از مکتب عزت بخش حسینی و پیروی از آموزه های عاشورایی، حماسه ای جاودانه خلق کردند و این روز عظیم را به صفحه ای زرین دیگری در تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بدل ساختند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ٩ دی روز جلوه بصیرت ملت ایران، برای نسل جوان ایران سمبلی از هوشیاری، موقع سنجی، ولایت مداری و عزتمندی است، روزی که خط پایانی برای سناریوی انحرافی و التقاطی بدخواهان و فتنه گران شد.

کمیته فرهنگی فدراسیون شنا در این بیانیه یادآور شده: افتخار نامگذاری استخر ٩ دی به عنوان تنها ورزشگاه کشور که با نام حماسه ولایت مداری ملت بزرگ ایران قرین است، شنا را به پرچمدار ورزش در جاودانه نگه داشتن این حماسه ملی بدل کرده است.

این بیانیه تاکید دارد: خانواده بزرگ شنای کشور ضمن ارج نهادن به حماسه آفرینی ٩ دی و سالروز بیعت دوباره امت با ولایت و امامت به نمایندگی از جامعه ورزش حمایت خود را از ارزشها و دستاوردهای انقلاب تا رسیدن پرچم انقلاب بدست منجی عالم و مهدی موعود اعلام می دارد و همگام با ملت همیشه در صحنه در راهپیمایی سالروز ٩ دی حضور شکوهمند خواهد داشت.

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ