پیروزخواه: هیچ‌گاه تا این اندازه به مدال نزدیک نبوده‌ایم

کاپیتان تیم ملی واترپلو ایران با بیان اینکه حریفان اصلی ما در آسیا بر اساس اولویت چین، قزاقستان و ژاپن هستند گفت: هیچ‌گاه تا این اندازه به مدال نزدیک نبوده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی پیروزخواه ملی پوش واترپلو درباره وضعیت تیم ملی در مسیر بازی های آسیایی گفت: در دو سالی که تمرکز خود را برای آماده سازی بازی های آسیایی گذاشته بودیم نگران اعزام به این رقابت ها بودیم. اما از زمانی که نام رشته واترپلو جز رشته های اعزامی به جاکارتا قرار گرفت خیال همه راحت شده است و عزم خود را جزم کرده ایم تا روی سکو برویم.

پیروزخواه به رشد تیم ملی واترپلو درسال های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: ۱۶ سال است از رده نوجوانان و جوانان تا امروز در واترپلو بوده ام. بهترین نتایج تاریخ واترپلو را تیم ملی فعلی کسب کرده است. شاهد حرفم بازی های کشورهای اسلامی است که توانستیم با ترکیه مساوی کنیم و در جایگاه دوم قراربگیریم. تا به امروز چنین مدالی نداشته ایم. تا کنون هیچ تیمی را به این اندازه به مدال نزدیک ندیده ام. درسال های گذشته دغدغه ما حضور در بازی های آسیایی و نهایتا ارائه یک نمایش قابل قبول بود اما امروز تمام دغدغه ما این است که با انرژی مثبت و دعای مردم به مدال برسیم.

کاپیتان تیم ملی واترپلو اضافه کرد: روند تدارکات تیم بسیار بهتر از گذشته است. فدراسیون شاهد تلاش بازیکنان است و حمایت همه جانبه ای از تیم ملی واترپلو دارد. کادر فنی نیز به خوبی بازیکنان را هدایت می کنند. ملی پوشان هم از دل و جان مایه گذاشته اند و از زندگی خود گذشتند تا به هدف خود که همان مدال آسیایی است، برسند.

ملی پوش واترپلو درباره حریفان تیم ملی در آسیا اظهار کرد: تا کنون ۱۱ برای حضور دربازی های آسیایی اعلام حضور کرده اند. حریفان اصلی ما بر اساس اولویت چین، قزاقستان و ژاپن هستند. سنگاپور، ازبکستان و کره جنوبی هم تیم های خوبی دارند. عربستان سعودی هم می تواند ما را به چالش بکشاند اما بابت این موضوع نگرانی وجود ندارد.

پیروزخواه درباره تیم ملی چین و اردوی تیم ملی کشورمان دراین کشور تصریح کرد: بعد از اردوهای تدارکاتی که در ایتالیا و چین برگزار کردیم، همه تمرکز خود را بر روی چین گذاشتیم زیرا معتقدیم این تیم حریف اصلی ماست. بازی هایی که در چین انجام دادیم بسیار سخت بود و تمرینی عالی برای بازیکنان محسوب شد. دو سه بازی تمرینی هم با تیم ملی چین انجام دادیم. هیچ مسابقه رسمی در چین انجام نشد و بعد از به ثمر رساندن گل تمرینات ویژه ای انجام می دادیم اما این مسابقات برای خود چینی ها اهمیت زیادی داشت.

او افزود: در اردوی چین بازی های تدارکاتی مختلفی با این تیم انجام دادیم که هم برد داشتیم وهم باخت. زمانی که بردیم به خود مغرور نشدیم و زمانی هم که باختیم نا امید نشدیم. هدف ما شناخت تیم ها است و برای آن راهبرد داریم. برای مثال در زمان رویارویی با تیم چین تکنیک ها وتاکتیک هایمان را به اجرا نمی گذاریم. در حال حاضر نیز تیم ملی چین درایران است. تمام دیدارها فیلم برداری می شود و توسط کادر فنی وآنالیزوری که به تازگی به تیم ملی اضافه شده است، آنالیز می شود. با این روش هم حریفان را می شناسیم و هم سبک رویارویی با آن ها را پیدا می کنیم. در ۱۶ سال اخیر برای اولین بار است که تیم ملی چین با ترکیب کامل به ایران می آید و با ما بازی تدارکاتی برگزار می کند.

ملی پوش واترپلو بیان کرد: اگر واترپلو مدال آسیایی بگیرد در واقع ایران و تمام خانواده واترپلو به مدال رسیده اند. از همه کسانی که به عملکرد ما انتقاد دارند می خواهم رو در رو صحبت های خود را ارائه کنند. اگر این انتقادات درست باشد فدراسیون و کادرفنی از آن استفاده می کنند همان طور که قبلا هم این کار را کرده اند. متاسفانه شاهد هستیم برخی قصد تخریب تیم را دارند و زحمات بازیکنان را بی نتیجه می گذارند. ما در این ۴ ماه فقط به حمایت نیاز داریم.

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب