پیمان اسدی: برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم

ملی‌پوش واترپلو گفت: تمام هدف ما این است تا بتوانیم در قهرمانی آسیا بهتر از دوره گذشته نتیجه بگیریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو؛ پیمان اسدی در گفت‌وگو با خبرگزاریرکنا، در خصوص شرایط تیم ملی واترپلو اظهار کرد: خداراشکر شرایط خوبی است هر چند تنها مشکل ما مربوط به این است که پس از جاکارتا در هیچ مسابقه رسمی نبوده‌ایم و این اتفاق بیشترین آسیب را به ما زده است. حتی در یک سال گذشته چند مسابقه داشتیم اما از شانس بدمان به دلیل کرونا همه آن‌ها کنسل شد. این اتفاق می‌توانست کمک خوبی برای ما باشد تا محک خوبی بخوریم و بدانیم در کجای واترپلو آسیا قرار داریم اما نشد. از حدود ۲ ماه پیش مرحله جدیدی از اردوها زیرنظر جناب چیریچ شروع شده است.

وی افزود: تمرینات پُر فشار و سنگین است به نحوی که روزی ۲ نوبت در صبح و عصر تمرین می‌کنیم و  برای اینکه بتوانیم به آمادگی نسبی دست پیدا کنیم این فشار نیاز است.

ملی‌پوش واترپلو درباره حضور تیم ملی در اردوی یونان و بازی با تیم‌های باشگاهی این کشور گفت: بالاخره یونان در المپیک توکیو صاحب مدال نقره شده و یکی از تیم‌های قدرتمند در این رشته ورزشی است. بازیکنان خوبی در لیگ این کشور شاغل هستند، به طور مثال فیلیپ فیلیپوویچ که یکی از ستاره‌های دنیای واترپلو است در لیگ یونان مشغول به بازی کردن است. باید بگویم از طرف فدراسیون و کادرفنی اردوی خوبی برای ما تدارک دیده شده و برای دومین بار است که می‌توانیم به این کشور برویم.

اسدی عنوان کرد: تیم‌های باشگاهی این کشور خیلی خوب واترپلو را می‌شناسند و بلد هستند چطوری بازی کنند و ما باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم تا بچه‌ها همدیگر را بهتر بشناسند و هم محک خوبی بخوریم تا نقاط ضعف و خودمان را بهتر شناسایی کنیم. باید تا پیش از حضور در تایلند درک بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم تا در قهرمانی آسیا راحت‌تر بازی کنیم و نتیجه‌ای که می‌خواهیم را راحت‌تر به دست بیاوریم.

وی درباره اینکه باید انتظار چه نتیجه‌ای از تیم ملی واترپلو در قهرمانی آسیا داشت، اینطور به سوال پاسخ داد: چهار سال است با هیچ تیمی در آسیا بازی نداشته‌ایم اما باز کادرفنی با وجود نبود مسابقات، آنالیز خوبی نسبت به تیم‌های رقیب ما از جمله قزاقستان و ژاپن داشته است تا دید بهتری نسبت به تیم‌ها پیدا کنیم. همانطور که والیبال ما خودش را در دنیا مطرح کرد ژاپن نیز در واترپلو این کار انجام داد. متاسفانه چین و سایر تیم‌ها برای ما ناشناخته هستند. تنها می‌دانم ترکیب قزاقستان نسبت به بازی‌های آسیایی دچار پوست‌اندازی شده است و سایر تیم‌ها برای ما ناشناخته هستند. هدف ما این است هر طوری شده بتوانیم روی سکو برویم.

ملی‌پوش واترپلو با اشاره به اینکه در این رشته رقم خوردن هر اتفاقی ممکن است، بیان کرد: در واترپلو هر اتفاقی ممکن است بیافتد و باید برای هر ثانیه از بازی برنامه خوبی داشته باشیم. از همه مهم‌تر اینکه آمادگی ذهنی و فکری در این رشته خیلی مهم است. به طور مثال در بازی‌های آسیایی چین ۴ بر یک از ما پیشی گرفت و خیلی‌ها فکر می‌کردند سخت است تا به بازی برگردیم اما نسبت به ذهنیتی که از قبل توسط طرف کادرفنی و روانشناس تیم به ما داده شده بود، توانستیم به بازی برگردیم و مدال برنز را برگردیم. حدود ۳ ماه تا مسابقات زمان داریم و باید ببینیم برنامه کادرفنی به چه روال است اما تمام هدفمان معطوف به این شده بهترین مدال ممکن را به دست بیاوریم.

اسدی درباره اینکه حمایت‌ها از این رشته ورزشی چگونه است، گفت: حمایت‌ها خوب است اما مطمئنا نیاز به حمایت بیشتر مالی داریم. همانطور که از سایر رشته‌های المپیکی حمایت می‌شود ما هم حمایت شویم. بالاخره کمیته ملی المپیک رییس جدید به خودش دیده و امیدوارم او دید بهتری نسبت به این رشته داشته باشد. مطمئن هستم اگر سرمایه‌گذاری روی این داشته باشند مسئولان از آن پشیمان نخواهند شد زیرا تلاش می‌کنیم با کسب نتایج خوب زحمات آن‌ها را بدهیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.