چیریچ: به دنبال آموزش فلسفه واترپلو به بازیکنان ایران هستیم

سرمربی تیم ملی واترپلو ایران گفت: دنبال آموزش فلسفه واترپلو و ماهیت این رشته به بازیکنان ایران هستیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه  واترپلو؛ الکساندر چیریچ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان در خصوص شرایط تیم ملی واترپلو ایران اظهار داشت: قبل از سال جدید تمریناتمان را برای آمادگی در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز کردیم. در هر جلسه تمرین چیز جدیدی را به بازیکنان آموزش می‌دهیم. مثل کلاس درسی که در آن دانش‌آموزان هر روز مسئله جدیدی را یاد می‌گیرند. این مسیر را تا زمان مسابقات ادامه می‌دهیم. البته مشکلاتی هم در این راه داریم و آن به بازیکنان و حضور برخی از آنها در سرکار و مدرسه برمی‌گردد.

وی در خصوص طولانی بودن زمان اردوی آماده سازی تا مسابقات آبان‌ در ژاپن و خستگی بازیکانان گفت: اینطور نیست. ایرانی‌ها فکر می‌کنند که واترپلو فقط پرتاب توپ به سمت دروازه است. ما باید فلسفه این رشته را به بازیکنان آموزش دهیم و به دنبال چیزی فراتر از بازی واترپلو هستیم که این مسئله‌ای زمان‌بر و طولانی است.

سرمربی تیم ملی واترپلو در خصوص جایگاه و وضعیت ایران در مسابقات آسیایی پیش رو خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان به این سوال پاسخ داد. اگر در نزدیکی مسابقات این سوال پرسیده می شد، می‌توانستم پاسخ بدهم اما فعلا اینگونه نیست.

چیریچ افزود: ما باید بر اساس برنامه‌هایی که به فدراسیون ارائه کردم پیش برویم. من درخواست‌های خودم را به فدراسیون داده‌ام و آنها هم مواقفت کرده‌اند. اما باید وضعیت بودجه بررسی شود. بودجه قبل عید به دست ما رسید اما در زمان عید نوروز این پول تمام شد و باید ببینیم با این وضعیت چه دیدارهای تدارکاتی و چه سفرهایی را می‌توان پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.