چیریچ: معیار اصلی انتخاب، عملکرد بازیکنان در تمرینات بود

سرمربی تیم ملی واترپلو ایران درباره انتخاب بازیکنان برای مسابقات انتخابی المپیک گفت: معیار اصلی انتخاب، عملکرد بازیکنان در تمرینات بود و به نظرم این لیست بهترین هایی هستند که می توانند در این مقطع زمان به تیم ملی کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو پس از اعلام لیست نهایی بازیکنان برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک ریو گفت: این لیست بهترین بازیکنانی بودند که در این زمان و این دوره می‌توانستم انتخاب کنم. فکر می کنم این بازیکنان می توانند عملکرد خوبی داشته باشند. ما منتظر رقابت های انتخابی المپیک هستیم. چراکه فعلا در مرحله شروع قرار داریم و این تورنومنت می تواند سطح بازیکنان را بهتر مشخص کند.

وی ادامه داد: این بازیکنان را برای این مسابقات آماده کردیم. فکر می کنم از نظر بدنی برای ارائه بهترین عملکرد آماده هستند. چیزی که از این تیم و بازیکنان آن انتظار دارم این است که تمامی تمرینات و نکاتی که در زمان اردو به آن ها گوشزد کرده ام را به شکل کامل در فوژان پیاده کنند. بعد از این رقابت ها خواهیم دید تیم در چه مرحله ای قرار دارد. با دیدن سطح بازی تیم های قزاقستان، ژاپن و چین می‌فهمیم در چه جایگاهی هستیم و چقدر باید کار کنیم تا به آن ها نزدیک تر شویم.

چیریچ درباره سطح مسابقات فوژان گفت: در یک دوره چهارساله همه تیم‌ها برای این لحظه تلاش می کنند. همه از میزان اهمیت این رقابت ها و سطح بالای آن  آگاهند. در این لحظه ما در گام نخست هدف گذاری خود هستیم. هدف بعدی ما می تواند بازی های آسیایی ۲۰۱۸   و المپیک ۲۰۲۰  باشد. اما در این مسابقات ما عملکرد دقیق این نسل را ارزیابی می‌کنیم.

او در پایان گفت: معیار اصلی انتخاب، عملکرد بازیکنان بود. رفتار آن‌ها چه در داخل و چه در خارج آب ارزیابی شد. اینکه هر کسی تا چه اندازه از نظر بدنی ، فنی و روانی آماده بود، در حین تمرینات تا چه اندازه به خودش فشار می‌آورد، در فشار بالای بازی تحمل بیشتری داشت همه و همه در این تصمیم گیری تأثیرگذار بود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب