کشتکار: روز به روز رکوردها را ارتقا می دهیم

سرمربی تیم ملی شنا ایران درباره آمادگی ملی پوشان در مسابقات دپرسن مجارستان گفت: شناگران ایران در فصل بسیار سختی از آمادگی در این مسابقات حاضر شدند و رکوردهای کسب شده قابل پیش بینی بود و تلاش می کنیم تا روز به روز رکوردها را ارتقا دهیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنا ایران درباره شرایط اردو تیم ملی در شهر دپرسن افزود: اردو فوق العاده ای بود. با وجود شرایط مالی موجود اردوی رضایت بخشی بود. از آنجایی که ملی پوشان نزدیک به شش ماه به طور مداوم در اردوها حاضر بودند برای حفظ کردن انگیزه و بالا بردن روحیه آن ها تنوع در تمرینات و شرایط اردو بسیار ضروری بود.
کشتکار ادامه داد: مسابقات دپرسن به دلیل برگزاری همه ساله سطح بالایی دارد. این مسابقات به صورت Open برگزار می شود و امکان حضور ورزشکاران کشورهای دیگر را هم فراهم می کند. از این رو همیشه کیفیت مطلوبی دارد. به طور کلی مجارستان تأثیر مهمی در ورزش جهان دارد. شنا هم از این قاعده مستثنی نیست و همیشه شناگران مطرحی از مجارستان در سطح اول دنیای شنا دیده می شوند.
سرمربی تیم ملی با اشاره به میزان آمادگی ملی پوشان گفت: این سفر و مسابقات دپرسن یک اردوی آماده سازی بود. در یک فصل سخت تمرینی قرار داریم. در فصل آمادگی اختصاصی شناگران هستیم و داریم وارد مراحل سخت تری هم می شویم. به هیچ وجه نخواستیم به ورزشکاران استراحت بدهیم. یک برنامه ریزی بلند مدت داشته ایم و پیوسته و بدون وقفه آن را ادامه می دهیم.
وی در ادامه از میزان رضایتمندی از رکوردهای کسب شده سخن گفت و افزود: عملکرد تیمی راضی کننده بود. با بررسی هایی که با خشایار حضرتی مربی همراه تیم داشتیم و با تبادل نظر در کمیته فنی به این نتیجه رسیدیم که رکوردها قابل قبول هستند و از قبل پیش بینی این نتایج می شد. البته در برخی ماده ها اشتباهات فردی موجب بالا رفتن رکورد شد ولی در کل همین زمان ها مورد انتظار بود. شاید برخی افراد غیرفنی رکوردهای ثبت شده را با رکوردهای تمرینی ورزشکاران مقایسه کنند و این اختلاف را حمل بر ضعف شناگران قلمداد کنند. اما در این لحظه ورزشکاران ما مانند کوهنوردانی هستند که برای صعود به قله ایستاده اند تا جای پای خود را محکم کنند و برای بهتر گام برداشتن میخ ها را به دیواره کوه بکوبند. باید آگاهانه به مسأله نگاه کنیم و بدانیم که در این مرحله از آماده سازی این اتفاقات می افتد.
عباسعلی کشتکار با اشاره به رکوردشکنی مهدی انصاری گفت: رکوردشکنی او در این مسابقه به سرعت پاسخگویی بدن او به نوع تمرینات مربوط می شود. او زودتر از سایر شناگران به تمرینات جواب داده و در مرز خوبی از آمادگی قرار گرفته است. ما در برنامه های پیش رو زمان کمتر از ۵۵ثانیه را برای ۱۰۰متر پروانه مهدی پیش بینی می کنیم. امیدواریم و برنامه ریزی ها به گونه ایست که احمدرضا جلالی هم در ۲۰۰متر مختلط زیر ۲ دقیقه و هفت ثانیه شنا کند. سایر شناگران هم به این صورت هستند. ما روز به روز در حال ارتقا این رکوردها هستیم.
سرمربی تیم ملی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل خطاهای تکنیکی شناگران عنوان کرد: حتما روی اشتباهات کار می کنیم. در ایران هم می دانستیم ملی پوشان ما در بخش عکس العمل قدری ضعف دارند. ما در تمامی برنامه های روزانه روی مسئله استارت، زیر آب و بالای آب زمان بسیار زیادی می گذاریم. اما شاید جو مسابقه و هیجانی شدن شناگران موجب شد این اشتباهات رخ دهد. به هر حال حتما روی تمامی نقاط ضعف تأکید بیشتری می کنیم تا نتایج بهتری از شناگران شاهد باشیم. متاسفانه ما یک سکوی خوب در ایران نداریم. صحبت هایی هم انجام شده تا سکوهایی مناسب با استانداردهای مسابقات جهانی برای شناگران در نظر گرفته شود تا ورزشکاران ما بتواند برای استارت زدن روز به روز شرایط خود را ارتقا دهند.
کشتکار با اشاره به بازی های آسیایی افزود: گام و هدف اصلی ما در مسابقات دپرسن کسب مدال نبود. مدال برای کسانی است که سال ها زحمت کشیده اند. بسیاری از شناگران و تیم ها از فاصله بین یک المپیک تا المپیک بعدی شبانه روز تلاش می کنند تا بتوانند چند صدم ثانیه رکورد خود را بهبود ببخشند. هدف ما در گام نخست بهبود رکورد ملی است. رکوردهایی که در این چند وقت و باتوجه به بی ثباتی در رأس فدراسیون کمتر تغییر کرده است. گام بعدی ما هم حضور شایسته در بازی های آسیایی است. حتی امیدواریم که علاوه بر ماده های شنا تیم در بخش های انفرادی هم نماینده در فینال داشته باشیم.
وی در پایان با اشاره به شرایط حضور در بازی های آسیایی افزود: هنوز هم شناگران ما دلواپس تعداد اعزامی ها به بازی های آسیایی هستند. نگرانند که آیا تلاش هایشان به سرانجام می رسد یا خیر. فدراسیون تلاش خودش را کرده است. رضوانی و سمیع زاده هم از این رشته پایه دفاع خوبی کرده اند. این حق تمام خانواده ورزش و شنا است که از منابع موجود در کشورمان استفاده بهینه شود. باید در مسابقات مختلف شرکت کنیم تا بتوانیم با جذب اسپانسر به فدراسیون و وزارت ورزش نیز کمک کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب