یاقوتی: دولت روحانی نگاه ویژه ای به شنا دارد

نایب رییس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو با قدردانی از مسئولان دولت یازدهم برای برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان واترپلو، ابراز امیدواری کرد مسئولان دولت نگاه ویژه ای به این ورزش پایه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو؛ مراسم تقدیر از قهرمانان واترپلو در مسابقات فیناترافی تهران به همت وزارت ورزش و جوانان با حمایت نهاد ریاست جمهوری با حضور اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهور برگزار شد.

احمد یاقوتی با تقدیر از مسئولان برگزاری این مراسم گفت: تجلیل از قهرمانان واترپلو ایران در مسابقات فینا ترافی کار بسیار خوبی بود که انجام شد. دولت تدبیر و امید همواره حامی شنا بوده و نگاه ویژه ای به این رشته ورزشی دارد.

وی ادامه داد: دولت یکی از حامیان ورزش شنا به شمار  می رود و مسئولان قول همه گونه همکاری نیز به ما داده اند، این عزیزان تلاش زیادی به کار می گیرند تا مشکلات برطرف شود اما متاسفانه برخی موانع وجود دارد که برطرف کردن آن به سادگی میسر نخواهد شد اما همین قدر که به صورت معنوی نیز خود را در کنار تیم ملی می بینند جای تشکر دارد.

وی افزود: دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران علاقه زیادی به ورزش شنا دارد و در مقطعی که با ایشان بودم خودشان و برخی مسئولان دیگر این ورزش را با حضور در استخر دنبال می کردند.

وی اظهار کرد: واترپلوئیست های ایران تلاش بسیار زیادی را در رقابت های فینا ترافی برای کسب عنوان قهرمانی انجام دادند، آنها از مدت ها قبل رنج دوری از خانواده، فشار تمرینات و سایر مشکلات را به جان خریدند تا بتوانند بهترین نتیجه را برای ایران به دست بیاورند که البته این اتفاق نیز رخ داد و اکنون انتظار می رود مسئولان قدری بیشتر به وضعیت این عزیزان بپردازند و جوائزی را که برای آنها در نظر می گیرند با شرایط موجود نسبت به کسب عناوین قهرمانی تطبیق دهند.

قایم مقام فدراسیون عنوان کرد: البته وضعیت فعلی به مراتب بهتر از گذشته شده زیرا با توجه به برگزاری مسابقات فیناترافی و پخش این رقابت ها به صورت زنده از رسانه ملی شاهد این موضوع هستیم که دولتمردان و سران ورزش نگاه جدیدی نسبت به رشته های آبی پیدا کردند.

یاقوتی عنوان کرد: رشته شنا طبق آمار به عنوان اولین ورزش در هر کشور به شمار می آید و تمام کشورهای دنیا به این رشته ورزشی به شدت اهمیت می دهند زیرا این ورزش نه تنها می تواند در دنیای قهرمانی باعث افتخار شود بلکه استفاده از آن بهترین روش برای سالم سازی یک جامعه خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه این نگاه هنوز در میان دولتمردان ما جا نیافتاده تا ورزش شنا را به عنوان یک رشته بسیار پر اهمیت برای سلامت جسم و روح و ارتقا سطح ورزشکاران جهت کسب عناوین قهرمانی بدانند.

وی اظهار کرد: در ورزش شما نتیجه گرایی هیچ مفهومی ندارد، زیرا شما نمی توانید در مدت ۱ سال با توجه به سختی های موجود در این رشته برای کشور مدال آوری کنید.تمام دنیا نیز برای کسب مدال از سال ها قبل تلاش خود را آغاز می کنند.

یاقوتی گفت: هر شخصی که بگوید می تواند ظرف مدت ۲ سال برای کشور مدال آوری کند بدانید به شما دروغ گفته زیرا در رشته های آبی تنها برنامه ریزی بلند مدت جواب می دهد و با ۵ سال کار مدیریتی نمی توان شق القمر کرد.

قائم مقام فدراسیون اظهار کرد: متاسفانه در ایران برنامه ریزی مناسبی برای پرورش و رشد شنا وجود ندارد و آقایان بیشتر به دنبال منافع اقتصادی این ورزش هستند و حتی در برخی مواقع شاهد آن هستیم که دولت نیز از این قائده مستثنا نیست که از نمونه های بارز آن می توان به اجاره استخر های قهرمانی به بخش خصوصی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: اگر ما می خواهیم در شنا موفق باشیم مسئولان در مجلس شواری اسلامی باید برنامه ای را برای ارتقا رشته های ورزش های آبی تدوین کنند تا ما شاهد پیشرفت این رشته ورزشی باشیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ