یعقوب کشاورز: امیدوارم شاهد تداوم موفقیت تیم های ملی ایران باشیم

رییس هیات شنای استان اردبیل گفت: امیدواریم موفقیت‌های تیم های ملی ادامه داشته و شاهد قرار گرفتن واترپلو ایران بر سکوی نخست واترپلو آسیا باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دست اندرکاران ورزش‌های آبی استان اردبیل با تلاش و فعالیت بسیار، برنامه‌های بسیار مدون، حساب شده و گسترده‌ای را برای دوران پسا کرونا در استان اردبیل پیش بینی کرده‌اند.

یعقوب کشاورز مدت هفت سال است که مسئولیت هیات شنای استان اردبیل را بر عهده دارد. وی پیرامون وضعیت ورزش های آبی در استان اردبیل در دوران کرونا و همچنین سایر مسائل مطروحه در رابطه با فعالیتهای هیات شنای این استان در شرایط کنونی با بخش خبری سایت فدراسیون شنا به گفتگو پرداخت که می‌خوانیم.

کشاورز در ابتدا پیرامون جایگاه ورزش های آبی در بین نوجوانان و جوانان استان اردبیل گفت: رشته‌‌های ورزش های آبی در این استان طرفداران زیادی دارد، این علاقمندان دارای پتانسیل بسیار بالایی بوده و از انگیزه‌های خوبی برای کسب موفقیت برخوردارند و در صورت ایجاد بسترها و نرم افزارهای لازم، جوانان اردبیلی این قابلیت را دارند که در سطوح اول قهرمانی رشته‌های ورزشهای آبی در کشور حضور فعال و تعیین کننده‌ای داشته باشند.

ریاست هیات شنای استان اردبیل سپس در رابطه با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور گفت: متاسفانه رشته‌های آبی از جمله رشته هایی بودند که بیشترین صدمه را از شیوع بیماری کوید ۱۹ متحمل شد که ما هم در استان خود از این مسئله مجزا نبودیم. استخر های سطح استان اردبیل از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بسته شدند که متاسفانه این شرایط کماکان ادامه دارد  اما دست اندرکاران ورزش های آبی استان اردبیل با تلاش و فعالیت بسیار، برنامه های بسیار مدون، حساب شده و گسترده ای را برای دوران پسا کرونا و برای جبران صدمات ناشی از شیوع بیماری کوید نوزده در استان اردبیل پیش بینی کرده اند که امیدواریم بتوانیم بخش مهمی از این برنامه ها را اجرایی و عملیاتی بکنیم که ادامه فعالیت های مدارس شنا از جمله این برنامه ها است.

وی افزود : قبل از شیوع کرونا، هیجده استخر در سطح استان اردبیل در بخش مدارس شنا فعالیت میکردند. این استخرها همگی تیم داشته و باشگاه داری می کردند که متاسفانه با توجه به شیوع کرونا  همه چیز تحت شعاع این بیماری قرار گرفت.

کشاورز ادامه داد : البته باز هم باید بر این نکته تاکید کرد که  اگر زیر ساخت‌های لازم در اختیار هیات شنای استان قرار گرفته و مسئله پیگیری های محسن رضوانی ریاست فدراسیون شنا در رابطه با اختصاص یک استخر به هیات شنای استانها اجرایی شود قطعا شاهد توسعه کمی و کیفی ورزشهای آبی در سطح استان اردبیل خواهیم بود، استانی که علیرغم در اختیار نداشتن یک استخر اختصاصی، ، هیات شنای آن، همواره یکی از ۱۰ استان برتر کشور در زمینه فعالیت در رشته های آبی بوده که این امر کماکان ادامه دارد.

ریاست هیات شنای استان اردبیل در بخش دیگری از گفتگوی خود در رابطه با جامعه پیشکسوتان ورزشهای آبی گفت: ما مدیون ویژگی های اخلاقی و تجربی عزیزان پیشکسوت هستیم و تلاش میکنیم که از تجربه این چهره های شناخته شده ورزشی که عمر خود را برای کسب افتخار برای کشورمان سپری کردند حداکثر بهره را ببریم  اما متاسفانه همانگونه که شاهد بودید تعدادی از این عزیزان را به علت بیماری کرونا از دست دادیم که نبود آنها ضایعه بزرگی برای ورزشهای آبی کشور به حساب می‌آید.

یعقوب کشاورز سپس به موفقیت های اخیر رشته های ورزشی واترپلو و شنای کشور اشاره کرد و گفت : موفقیت تیم ملی واترپلو کشورمان در کسب مقام سومی بازیهای آسیایی جاکارتای اندونزی قطعا افتخار بزرگی برای ورزش ایران به حساب می‌آید که امیدواریم این موفقیت ها ادامه داشته و شاهد قرار گرفتن تیم ملی واترپلوی کشور بر سکوی نخست واترپلو آسیا باشیم.

وی ادامه داد: رکورد شکنی‌های متعدد شناگران کشورمان در مسابقات مختلف نیز حرکتی مثبت و رو به جلو در این رشته پر مدال ورزشی محسوب میشود و امیدوارم که شناگران ایرانی در عین شایستگی و لیاقت بتوانند به رکوردهای ورودی بازی های المپیک توکیو دست یافته و در این رقابتهای مهم و سرنوشت ساز برای ورزش هر کشوری، حضور شایسته ای داشته باشند.

ریاست هیات شنای استان اردبیل در پایان گفتگو مجددا اظهار امیدواری کرد که زیر ساخت های لازم برای فعالیت های پیگیرانه و گسترده تر هیات های شنای استانها در اختیار آنها قرار بگیرد تا مسئولان این هیاتها به برنامه های پیش بینی کرده خود در رابطه با توسعه ورزشهای آبی در استان خود جامه عمل پوشانده و  به این ترتیب برای  جامعه ورزش کشور افتخار آفرینی کنند.

 

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.