۲۵ نکته برای مقابله با کرونا در مراکز ورزشی آبی و استخرها

رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز ورزشی و استخرها مسئله بسیار مهمی است که باید در مناطق و شهرهای دارای مجوز فعالیت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ طبق جدول گروه‌های شغلی، استخرهای سرپوشیده در گروه شغلی سه چهار تعیین شده‌اند و در هر شهر یا استانی که مشمول محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا شود شاهد عدم فعالیت استخرهای سرپوشیده هستیم، در غیر این صورت امکان فعالیت برای آن ها وجود دارد اما باید پروتکل های بهداشتی به صورت جدی رعایت شود.

در این مطلب که از سوی ستاد مقابله با گسترش کرونا منتشر شده، رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز ورزشی و استخرها مستلزم توجه به نکات خاصی است که به صورت خلاصه ۲۵ مورد را شامل می شود و در ادامه به آن اشاره شده است.

۱- در صورتی که بیماری زمینه ای (مانند بیماری قلبی-عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری های تنفسی و…) و یا نقص ایمنی (شیمی درمانی، پیوند اعضا و …) دارید از رفتن به مراکز ورزش و استخرها خودداری کنید.

۲- در هنگام داشتن علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد و یا تنگی نفس به مراکز ورزشی و استخرها نروید.

۳- در صورت مواجه شدن با افراد دیگر، حداقل فاصله یک متری را رعایت کنید.

۴- فاصله یک تا ۲ متری را در قسمت های عمومی از جمله سلف سرویس و مسیرهای ورود و خروج مراکز ورزشی و استخرها، رعایت کنید.

۵- از حضور و توقف در محل های شلوغ و پر ازدحام در مراکز ورزشی و استخرها، اجتناب کنید.

۶- به مراکز ورزشی و استخرهایی که تهویه مناسب و هوای تازه در آن جریان دارد، بروید.

۷- به مراکز ورزشی و استخرهایی بروید که حداکثر از نصف ظرفیت فضای آن جا استفاده شده باشد.

۸- استعمال دخانیات در امکان عمومی به ویژه در مراکز ورزشی و استخرها ممنوع است.

۹- هنگام نشستن روی مبلمان و صندلی های سالن انتظار باشگاه ها و استخرها، حتما فاصله یک در میان را رعایت کنید.

۱۰- در صورت استفاده از آسانسور، برای تماس با دکمه ها از دستمال کاغذی استفاده کنید و دستمال استفاده شده را در سطل زباله بیاندازید.

۱۱-  در صورت مشاهده شاغلان در مراکز ورزشی و استخرها که علایم سرماخوردگی مانند سرفه و یا سایر علایم تنفسی دارند، به مدیریت اطلاع دهید.

۱۲- توجه کنید که شاغلان در مراکز ورزشی و استخرها از وسایل محافظت فردی مانند ماسک، دستکش و… استفاده کنند؛ به خصوص نیروهای خدماتی در هنگام نظافت باید از لباس حفاظتی، ماسک، چکمه و دستکش استفاده کنند.

۱۳- در مراکز ورزشی و استخرها از وسایل بهداشتی شخصی و یا یکبار مصرف استفاده کنند.

۱۴- در صورت استفاده از سرویس بهداشتی، قبل از کشیدن سیفون توالت فرنگی، در آن را بگذارید تا میکروب ها در هوا پخش نشوند و شستشوی دست ها با آب و صابون مایع را فراموش نکنید.

۱۵- پس از استفاده از دستگاه های ورزشی دست های خود را با آب و صابون مایع بشویید و یا ضدعفونی کنید.

۱۶- در هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانید و دستمال استفاده شده را بلافاصله در سطل زباله در دار بیاندازید، در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنید.

۱۷- در هنگام حضور در مراکز شلوغ از دست زدن به چشم، دهان و بینی خودداری کنید.

۱۸- جهت استفاده از وسایل ورزشی علاوه بر پوشیدن ماسک، از لباس مخصوص و دستکش استفاده کنید و بعد از استفاده لباس ها را گندزدایی کنید.

۱۹- سرو غذا در مراکز ورزشی ممنوع است.

۲۰-  در صورت خرید از بوفه مراکز ورزشی و استخرها حتما از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دارای بسته بندی و پروانه ساخت هستند استفاده کنید.

۲۱- از آبخوری و یا آب سرد کن استفاده نکنید.

۲۲- در صورت آموزش حضوری با مربی فاصله یک تا دومتر همراه با ماسک را رعایت کنید.

۲۳- تا اطلاع ثانوی از سالن های ماساژ استفاده نکنید. 

۲۴- از پرداخت وجه نقد خودداری کنید و پرداخت ترجیحا به صورت آنلاین و یا استفاده از اپ ها و یا کارتخوان باشد و صرفا توسط خودتان انجام شود.

۲۵- برای اعلام و گزارش عدم رعایت نکات بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ «سامانه پاسخگویی شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» تماس بگیرید.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.