رضوانی: در رشته‌های پایه مثل شنا نباید از شکست هراس داشت

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو می‌گوید برای رسیدن به موفقیت در رشته‌های پایه‌ای چون شنا، نباید از شکست هراس داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی با حضور در نمایشگاه مطلبوعت و خبرگزاری ها در غرفه ایسنا، بر نقش تعییین کننده رسانه‌ها در توسعه ورزش اشاره کرد و گفت: حضور و توجه رسانه‌ها به ورزش از دو جنبه قابل بررسی است. این حضور هم می‌تواند موثر باشد و هم گاهی سبب ایجاد حاشیه‌هایی شود.

او ادامه داد: ورزش مخاطبان بسیار زیادی دارد. یک اطلاع‌رسانی خوب و مناسب می‌تواند سبب شادابی و نشاط در جامعه شود و یک اطلاع‌رسانی نامناسب می‌تواند سبب به وجود آمدن مشکلاتی در ذهن مخاطب شود. امیدوارم اهمیت رسانه‌ها هرچه بیشتر در میان مدیران ورزش ایران حفظ شود و به نقش آن‌ها بیش از پیش پی ببرند.

رییس فدراسیون شنا با بیان اینکه اگر اشتباهاتی در عرصه ورزش وجود دارد باید از سوی رسانه‌ها بیان شود گفت: هرجا که نقدی به صورت عادلانه و منصفانه مطرح شده این نقد سبب کمک به ورزش شده است. باید اشتباهات را گوشزد کرد ولی از نقد غیر منصفانه نیز باید پرهیز کرد.

رضوانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه باید به ورزش همگانی در رشته‌های پایه توجه شود گفت:‌ اگر در بخش همگانی بتوانیم در رشته‌های پایه موفق عمل کنیم می‌توانیم در بعد قهرمانی نیز به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم.

او با بیان اینکه در رشته‌های شنا ، شیرجه و واترپلو راه زیادی تا رسیدن به مدال در آسیا و جهان در پیش داریم گفت: باید در رشته‌های پایه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت بپذیرد. برای مثال کشور ایتالیا، فقط برای رشته واترپلو بودجه ۴۰ میلیون دلاری کنار می‌گذارد و این مبلغ به هیچ عنوان قابل قیاس با ایران نیست. البته در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان با مشکلات اقتصادی روبه‌روست و امیدوارم با حل شدن مسائل اقتصادی شاهد بهبود شرایط ورزش کشور باشیم.

رضوانی با بیان اینکه نباید از شکست برای رسیدن به موفقیت هراس داشت گفت: اگر بخواهیم به موفقیت برسیم نباید از شکست هراس داشته باشیم. ما در حال حاضر می‌خواهیم در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در رشته واترپلو شرکت کنیم و حتی اگر شانس کسب سهمیه در این رشته را نداشته باشیم باز هم ترسی از حضور و شکست در برابر حریفان نداریم چون برای رسیدن به پیشرفت، باید شکست را نیز قبول کرد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

۲۵ بازیکن برای دور دوم تمرینات تیم ملی واترپلو به منظور آمادگی رقابتهای انتخابی جهانی دعوت شدند/ حضور جوانان در کنار بزرگسالان 

سرمربی تیم ملی واترپلو، ۲۵ بازیکن را برای دور دوم تمرینات آمادگی این تیم به منظور حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی ( تورنمنت آستارا خان) دعوت کرد.