امینی: پدیده لیگ واترپلوی امسال جوانگرایی بود

خسرو امینی نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی شنا (فینا) با تأکید براین که بازی های نزدیک به خصوص در فینال نشان از پیشرفت قابل توجه لیگ امسال داشت، گفت: پدیده لیگ امسال جوانگرایی بود چون بیشتر تیم ها از جوانان استفاده کرده بودند.

الهام محمدی مجد/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  خسرو امینی، نایب رئیس کمیته فنی فینا درباره سطح لیگ واترپلو امسال بیان داشت: سطح لیگ امسال از سال های قبل بهتر بود. بازیکنان تیم ملی در تیم ها تقسیم شده بودند و بازی های چهار تیم اول کاملا به هم فشرده و نزدیک بود . نسبت به سال گذشته پیشرفت داشتیم. به خصوص بازی فینال که بین دانشگاه آزاد و نفت امیدیه بازی برگزار شده برنده ۲، ۳ بار جابه جا شد.

رئیس کمیته فنی واترپلوی آسیا افزود: بازی در ابتدا به نحوی بود که همه فکر کردند نفت امیدیه قهرمان خواهد شد ولی در نهایت دانشگاه آزاد برنده دیدار فینال شد. بعد ار بازی از مربی تیم نفت پرسیدم که چرا بازی که ۴ گل جلو بودند را واگذار کردند. گفت نیمکت ذخیره های کافی نداشتند و تعدادی از بازیکنان در آب خسته شده بودند ولی کسی روی نیمکت نبوده که جایگزین شود. بازی رده بندی بین دو تیم نیروی زمینی ارتش و فولاد مبارکه سپاهان نیز بسیار هیجان انگیز و نزدیک بود و در نهایت هم نیروی زمینی پیروز شد.

خبره هیأت رئیسه فدراسیون شنا، شیرجه و اوترپلو خاطرنشان کرد: پدیده لیگ امسال جوانگرایی بود چون بیشتر تیم ها از جوانان استفاده کرده بودند و این خیلی برای آینده واترپلو مهم است.

امینی در پاسخ به این که لیگ چقدر می تواند در کمک به تیم ملی موثر باشد، بیان کرد: البته همه مسابقات باشگاه ها می توانند به تیم ملی کمک کنند. بالاخره همه فدراسیون های همه رشته ها نمی توانند تمام سال بازیکنان ملی را در اختیار گیرند و به تمرین بکشند در نتیجه بازیکنان باید در باشگاه ها تمرین کنند که اگر تمرینات هم منظم و خوب باشد اثرات آن برای تیم ملی خیلی زیاد است. در کل فکر می کنم باشگاه ها در پیشرفت تیم ملی در هر رشته ورزشی قطعاً اثرگذار خواهد بود.

وی درباره تعداد تیم های حاضر در لیگ نیز عنوان کرد: مشکل کمی تیم ها از مسائل مالی است بیشتر تیم ها وابسته به شرکت ها و سازمانی هستند. در خیلی از رشته ها هم پیش می آید که یک تیم یک سال در لیگ شرکت می کند و سال بعد آن دیگر هزینه نمی کنند و تیم از بین می رود. ۶ تیم برای واترپلو کم است باید حتما به ۸ تیم برسد با صحبتی که با رضوانی، رئیس فدراسیون داشتم فدراسیون درحال پیگری این کار است و پیش بینی شده که تعداد تیم ها به ۸ برسد.

نایب رئیس کمیته فنی فینا تصریح کرد: البته واترپلو تفاوت چشمگیری با دیگر رشته ها دارد چون حتما باید استخر ۵۰ متر برای تمرین باشد خیلی از سازمان ها و ادارات هم دسترسی به چنین استخری ندارند بنابراین باید از هیأت استان های مربوطه کمک بگیرند. این موضوع جلوی افزایش تیم ها را تقریبا گرفته ولی رضوانی در حال پیدا کردن راه چاره ای است تا تعداد تیم ها افزایش یابد.

امینی درباره داوری های لیگ امسال نیز گفت: در واترپلو داوری خیلی کار مشکلی است چون ۲ سوم بدن بازیکنان زیر آب است. داور نمی بیند و باید حدس بزند که چه اتفاقاتی می افتد بنابراین داوران بهتر است از بازیکنان گذشته باشند تا بدانند چه اتفاقاتی رخ می دهد.ما الان ۶ داور بین المللی داریم که ۴ نفر آن ها جوان هستند و آینده درخشانی دارند. مسعود رضوانی و غفوری هم دو داور شاخص ما هستند. در کل امسال سطح داوری نسبتا پیشرفت کرده بود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

۲۵ بازیکن برای دور دوم تمرینات تیم ملی واترپلو به منظور آمادگی رقابتهای انتخابی جهانی دعوت شدند/ حضور جوانان در کنار بزرگسالان 

سرمربی تیم ملی واترپلو، ۲۵ بازیکن را برای دور دوم تمرینات آمادگی این تیم به منظور حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی ( تورنمنت آستارا خان) دعوت کرد.