انصاری: می‌توانم در بین ۸ تا ۱۶ نفر برتر المپیک ۲۰۲۰ باشم

مهدی انصاری ضمن ابراز اميدواري براي كسب ورودي المپيك ريو گفت: ما به کسب سهمیه نزدیک شدیم. اگر از امروز شروع کنیم می توانیم در دوره بعد المپیک جزو هشت نفر برتر باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مهد انصاری ملی‌پوش شنای ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، با بیان اینکه شنا رشته ای نیست که با یک یا دو روز تمرین کردن بتوان مدال به دست آورد خاطر نشان کرد: اگر خواهان اتفاق های خوب در شنا هستیم باید از هم اکنون برای چهار سال آینده برنامه ریزی کنیم. زمانی که صحبت از حمایت می شود می گویند اول مدال به دست بیاورید بعد حمایت می کنیم، اما زمانی که من مدال بیاورم که دیگر نیازی به حمایت ندارم.

او از آریا نسیمی شاد نام برد و افزود: آریا ۱۷ سال سن دارد و رکورد بزرگسالان در اختیار اوست. به نظر من او می تواند چهار سال دیگر در فینال المپیک باشد و حتی در بازی های آسیایی دو سال دیگر مدال کسب کند. خود من نیز با رکورد هایی که در اختیار دارم می توانم چهار سال دیگر در بین ۱۶ تا ۸ نفر المپیک و جهانی باشم و در بازیهای آسیایی دوره بعد مدال بگیرم ولی متاسفانه بدون حمایت، اول مدال را می‌خواهند.

وی در بازی های آسیایی اینچئون از ناحیه کتف دچار آسیب شد و نتوانست به فینال مسابقات راه یابد. او در رابطه با مسابقات دبی که چندی پیش برگزار شد تصریح کرد: در این بازی ها نیز مشابه این آسیب برای من در این رقابت ها پیش آمد و در فینال نتوانستم خوب شنا کنم. شاید ترس باعث شد در دبی ضعیف عمل کنم، با کمک مربی و روانشناس تیم آقای مهری توانستم در فینال آماده شوم، از زمانی که برگشتم درمان را شروع و تا آخر هفته جاری استراحت دارم.

انصاری با بیان اینکه با این شرایط، مخصوصا درد ناحیه شانه فکر نمی کردم چنین رکوردی بزنم ادامه داد: قبل از مسابقه به مربیان گفتم یا دیگر نمی توانم شنا کنم یا رکورد خوبی را نزدیک به ورودی می‌زنم.

وی در ادامه با توجه به نزدیکی مسابقات المپیک اظهار داشت: شنا، ژیمناستیک و دوومیدانی رشته های پایه هستند و باید از این رشته ها حمایت شود. شنا یک رشته ی پر مدال است، مایکل فلپس شناگر آمریکایی در المپیک ۲۰۰۸ پکن به تنهایی هشت مدال طلا کسب کرد و اگر در قالب یک کشور شرکت می کرد به تنهایی می توانست رتبه “چهار” المپیک را به دست آورد. در شنا یک نفر شرکت کند به تنهایی ممکن است دو مدال به دست آورد ولی یک تیم فوتبال با یازده نفر یک مدال به دست می آورد.

براساس صحبت های او بسیاری از رشته ها که در المپیک مدال آور بودند در این دوره نتوانستند ورودی المپیک را کسب کنند. او ادامه داد: ما به کسب سهمیه نزدیک شدیم. اگر از امروز شروع کنیم می توانیم در دوره بعد المپیک جزو هشت نفر برتر المپیک باشیم.

ملی پوش شنا ضمن نام بردن از مربیان تیم ملی که از روی دلسوزی زحمات فراوانی می کشند، این کار را یک جور فداکاری نامید وگفت: بیشترین دغدغه ی فدراسیون مشکل مالی است، با توجه به اینکه فدراسیون سه رشته (شنا، شیرجه و واترپلو ) را زیر نظر دارد، بودجه‌ای که در اختیارش قرار می گیرد اندک است و اگر شاید در رده های سنی تیم به مسابقات اعزام شود این بودجه تمام شود. فدراسیون، افراد با درایتی دارد که توانسته اند با این بودجه تیم را به مسابقات اعزام کنند. شاید اگر نفرات دیگر بودند نمی توانستند اینگونه کنترل کنند. حتی در مسابقات دبی دو ملی پوش که عضو تیم باشگاهی نبودند با تیم موج های آبی مشهد در این مسابقات شرکت کردند و تیم ملی هزینه ای را تقبل نکرد.

به گفته او اگر اردو های متمرکز خارجی داشته باشند می توانند دو سهمیه به دست آورند ولی اگر شرایط تغییر نکند شانسی برای حتی یک سهمیه المپیک نیست. او در این باره گفت: “کسب سهمیه المپیک بدون حمایت ۵۰-۵۰ است.”

او سطح مسابقات دبی را خوب ارزیابی کرد وافزود: در این مسابقات ورودی A المپیک به دست آمد و کشور هایی مانند روسیه، مصر، برزیل و الجزایر که از کشور های صاحب نام هستند با توجه به سال المپیک برای کسب سهمیه شرکت کرده بودند و سطح رقابتها بالا بود.

بنا بر این گزارش شناگران ایران ۱۶ تا ۱۹ فروردین ماه سال جاری در ششمین دوره مسابقات بین المللی دبی شرکت کردند. نمایندگان ایران موفق به هشت بار جابجایی رکورد ملی و کسب ۳۱ مدال شدند. شناگران تهرانی در این رقابت ها با کسب ۲۳ مدال در مجموع کل مسابقات به مقام پنجم رسید. شناگران سرزمین موجهای آبی هم علاوه بر کسب هشت مدال، هشت بار رکوردهای ملی ایران را ترقی دادند. با این حال سهمیه المپیک در این رقابت ها محقق نشد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب