مجید مشتاق: خراسان رضوی یکی از قدرت های شنای کشور است

مجید مشتاق پس از انتخاب به عنوان رئیس هیات شنای استان خراسان رضوی گفت: با انجام طرح توسعه شنا در کشور توانستیم خراسان رضوی را به یکی از قدرت های شنا در کشور تبدیل کنیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مجید مشتاق عشق که به تازگی پس از دو سال سرپرستی با ۱۹ رای ریاست هیات شنای این استان را بر عهده گرفته است در مورد وضعیت شنای این استان گفت: همانطور که می دانید عضو کمیته فنی شنا هستم و از سال های گذشته مسئول توسعه شنا در سراسر کشور بوده ام از این رو طرح توسعه شنا را در خراسان رضوی اجرا کردم و شاهد پیشرفت شنا در این استان بودم.
وی ادامه داد: طرح توسعه شنا در کشور از هشت سال پیش پیگیری شده و به تمام کشور نیز اعلام شده است که طی آن تمامی استخرهای استانی باید با مجوز هیات ها و فدراسیون شنا که بزرگترین متولی این ورزش است به فعالیت خود ادامه دهند که در این بین با تغییرات مدیریتی در راس فدراسیون روبرو شدیم و این طرح کمی به تعویق افتاد. در حال حاضر همین طرح پیشنهادی را به وزارت ورزش ارسال کردیم که در صورت موافقت اجرا خواهد شد.
رئیس هیات شنای استان خراسان رضوی یادآور شد: در راستای همین طرح رقابت های شنا را هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان به صورت دوره ای هر چند ماه یک بار و در رده های سنی مختلف در این استان برگزار می کنیم که طی آن تمامی استخر های استان در این رقابت ها شرکت می کنند و این باعث پیشرفت شنا در خراسان رضوی شده است.
مشتاق در مورد حضور شناگران در رقابت های شنا مسافت کوتاه گفت: در رقابت های شنای قهرمانی کشور مسافت کوتاه از ۱۶ ماده برگزار شده در بخش آقیان خراسان رضوی ۱۲ طلا را به خود اختصاص داد و ۱۰ رکورد ملی را نیز در این رقابتها به ثبت رساند در بخش بانوان نیز به همین ترتیب نتایج مطلوبی را کسب کردیم.
وی در مورد سطح واترپلو خراسان رضوی افزود: واترپلو را نیز در این استان از پایه آغاز کردیم و در رقابتهای واترپلوی ۱۶-۱۵ سال نیز شرکت کردیم که عملکرد قابل قبولی را از واترپلوئیست های نوجوان این استان شاهد بودیم که توانستند در سکوی سوم این رقابت ها قرار بگیرند.البته طبق برنامه ریزی های انجام شده، این تیم های پایه آینده سازان واترپلوی استان خراسان رضوی در سال های آینده خواهند بود.
رئیس هیات شنا استان خراسان رضوی، موج های آبی را حامی مالی هیات شنای خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: هیات شنای خراسان رضوی در نظر دارد با حمایت های مالی موج های آبی در لیگ شنا در بخش بانوان و آقایان شرکت کند و تنها هدفش قرار گرفتن در سکوی نخست این رقابت ها خواهد بود.
وی با اشاره به ریاست محسن رضوانی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت فدراسیون با انتخاب محسن رضوانی مشخص شده است و خوشحالم که فدراسیون را افراد فنی اداره می کنند. امیدوارم با مشخص شدن وزیر ورزش روی رشته های پایه مخصوصاً شنا، شیرجه و واترپلو که جز رشته های پر مدال محسوب می شوند کارشناسی شود و اعتبارات کافی در اختیار این فدراسیون قرار بگیرد. البته با یک برنامه ریزی بلند مدت و حمایت مسئولان می توانیم در سال های آینده به پیشرفت این رشته ها امیدوار باشیم.اگر با دید ویژه به رشته های پایه نگاه شود ایران هم می تواند مانند کشورهای پیشرفته در این رشته ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب