مونتنگرو به سوپرفینال رسید

مونتنگرو با غلبه بر آلمان به عنوان آخرین نماینده اروپا جواز حضور در سوپرفینال لیگ جهانی را دریافت کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پس از صعود مجارستان و صربستان، تنها یک جایگاه برای تیم های اروپایی باقی مانده بود تا ترکیب سه نماینده این قاره در رقابت های سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۴ کامل شود.
روز گذشته (سه شنبه) مونتنگرو در یک دیدار حساس به مصاف آلمان رفت. مونتنگرو در این مسابقه ابتدا اسیر بازی حساب شده و جسورانه آلمان شد. نیمه نخست با نتیجه چهار بر سه به سود تیم آلمان پایان یافت اما این واترپلوئیست های مونتنگرو بودند که با بهره گیری از چاشنی تجربه رقیب سرسخت خود را با نتیجه ۱۰ بر ۸ از پیش رو برداشتند و بالاتر از ایتالیا گام به جمع هشت تیم برتر لیگ جهانی امسال گذاشتند.
در دیگر بازی ها، صربستان مدافع عنوان قهرمانی همچنان شکست ناپذیر ظاهر شد و با حساب ۱۲ بر ۷ روسیه را از پیش رو برداشت تا با ۱۲ امتیاز با اقتدار در سوپرفینال حاضر شود.
در گروه B کرواسی قهرمان المپیک به نمایش ناامید کننده ی خود پایان داد. این تیم پس از سه شکست متوالی نخستین پیروزی خود را در ضربت پنالتی با نتیجه ۱۰ بر ۹ مقابل مجارستان کسب کرد.
با پایان یافتن رقابت های انتخابی قاره اروپا سه تیم مجارستان، صربستان و مونتنگرو به مرحله سوپرفینال رقابت مسابقات این فصل لیگ جهانی واترپلو که از تاریخ ۲۶ الی ۳۱ خرداد ۹۳ در شهر دوبی برگزار می شود راه یافتند.
مراحل ابتدایی مسابقات بین قاره ای (قاره های امریکا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه)در سال ۲۰۱۴ در شانگهای چین بین روزهای ۲۶می تا یک ژوئن (پنجم الی یازدهم خرداد) برگزار می شود. تیم های حاضر در این مسابقات در قالب دو گروه به مصاف هم می روند تا تکلیف چهار تیم صعود کننده از این قاره ها نیز مشخص شود.
گروه A: کانادا، قزاقستان، ژاپن و استرالیا
گروه B: چین، افریقای جنوبی، برزیل و امریکا

*جدول رده بندی نهایی تیم های اروپایی در رقابت های واترپلو لیگ جهانی۲۰۱۴ فینا:
گروه A: صربستان ۱۲امتیاز چهار برد)، روسیه ۳امتیاز (یک برد، سه باخت، (رومانی ۳امتیاز ( یک برد، سه باخت)
گروه B:مجارستان ۹امتیاز (سه برد و یک باخت)، یونان ۵امتیاز (۲ برد، دو باخت)، کرواسی ۴امتیاز (یک برد و سه باخت)
گروه C: مونتنگرو ۱۵امتیاز (پنج برد، یک باخت)، ایتالیا ۱۵امتیاز (پنج برد، یک باخت)، اسلواکی ۳امتیاز(یکبرد، پنج باخت)، آلمان ۳امتیاز (یک برد، پنج باخت)

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ