صربستان قهرمان واترپلو اروپا شد

صربستان با پیروزی بر مجارستان فاتح رقابت های واترپلو قهرمانی مردان اروپا شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ رقابت های قهرمانی واترپلو اروپا به میزبانی مجارستان در شهر بوداپست برگزار شد. در پایان این مسابقات که دو هفته به طول انجامید، صربستان با شکست مجارستان میزبان عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را از آن خود کرد. این ششمین قهرمانی صرب ها در مسابقات قهرمانی اروپا به شمار می رود.
در بازی فینال و در حضور تماشاگران پرشور مجار، تیم ملی صربستان با حساب ۱۲ بر ۷ مجارستان را شکست داد تا پس از قهرمانی در لیگ جهانی واترپلو بر سکوی افتخار اروپا نیز بایستد.
در بازی رده بندی نیز تیم ملی ایتالیا با پیروزی ۱۱ بر ۹ مقابل مونتنگرو به نشان برنز این دوره از رقابت ها دست یافت.
در پایان این مسابقات نیز به مانند لیگ جهانی واترپلو “دنیل وارگا” از مجارستان به عنوان با ارزشترین بازیکن انتخاب شد و “گوجکو پیجتلوویچ” صرب نیز عنوان بهترین دروازه بان را از آن خود کرد.
مسابقات قهرمانی واترپلو اروپا با سابقه ای نزدیک به یک قرن (۱۹۲۶ تا کنون) همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده است. با نگاهی به جدول مدال آوران این مسابقات می بینیم تیم مجارستان با ۲۳ مدال که شامل ۱۲ طلا، شش نقره و پنج برنز می شود پرافتخارترین تیم در این مسابقات است. صربستان رقیب همیشگی آن ها نیزبا شش طلا، ۹ نقره و پنج برنز و مجموع ۲۰ مدال نزدیک ترین تعقیب کننده مجارستان است.

*رده بندی تیم ها در مسابقات قهرمانی واترپلو اروپا ۲۰۱۴- بوداپست (مجارستان):
۱. صربستان
۲. مجارستان
۳. ایتالیا
۴. مونتنگرو
۵. کرواسی
۶. یونان
۷. اسپانیا
۸. رومانی
۹. آلمان
۱۰. فرانسه
۱۱. روسیه
۱۲. گرجستان

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ