کرال پشت

روزهای خوب شنا و درخواست کاپیتان

در میان اخبار گوناگونی که از اینچئون محل برگزاری بازی های آسیایی 2014 منتشر می شود، خبر رکوردشکنی های کاپیتان تیم ملی شنای ایران در نوع خود قابل توجه است. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ روزنامه ایران با بیان این مطلب نوشت: جمال چاوشی فر که با ۲۳ سال سن به عنوان کاپیتان تیم ایران در این مسابقات حاضر شده بود، توانست رکوردهای خیره کننده ای را در اینچئون ثبت کند. او در نخستین روز مسابقات شنا بازی های آسیایی ۲۰۱۴ در شهر اینچئون موفق به جا به جایی رکورد ملی ١٠٠ متر کرال پشت شد.

چاووشی فر با ثبت زمان ۵۸ ثانیه و ۲۳ صدم ثانیه به خط پایان رسید و رکورد شخصی خود را حدود یک ثانیه کاهش داد.
او همچنین موفق به شکستن رکورد ملی ایران در این مسابقات شد. رکورد قبلی ماده ١٠٠ متر کرال پشت با زمان ۵۸ ثانیه و ۹۶صدم ثانیه در اختیار رهام پیروانی بود.

همچنین کاپیتان تیم ملی شنا ایران در دومین روز مسابقات شنا بازی های آسیایی ۲۰۱۴ در شهر اینچئون موفق شد رکورد ملی ماده ۵۰متر کرال پشت را بهبود بخشد. چاوشی فر توانست ۵۰متر را در ۲۶ثانیه و ۷۷صدم ثانیه شنا کند و رکورد ملی این ماده را ۳۳صدم ثانیه کاهش دهد.

چاوشی فر در این باره می گوید:” حتی اگر می توانستم یکبار دیگر مسابقه دهم شاید بهتر از این هم نتیجه می گرفتم. من همین طور هستم. هر چه بیشتر مسابقه دهم بهتر نتیجه می گیرم. امیدوارم که در رشته های تیمی باز هم رکورد ۱۰۰ متر کرال پشت را بشکنم.
سایر شناگران تیم ایران هم خوب تمرین کرده اند. مطمئن هستم آن ها هم می توانند رکوردهای خوبی جا به جا کنند.  ”

او با اشاره به عدم حمایت های مناسب از ورزش های پایه گفت: “امیدوارم شانس حضور در چنین مسابقاتی برای سایر شناگران بیشتر شود. واقعا ما خیلی کم مسابقه می دهیم . مایکل فلپس در شش ماهی که برگشته در چهار دوره مسابقه رسمی شرکت کرده است. وقتی یک شناگر مطرح در آن سطح و با آن تجربه چنین تلاش می کند ما هم باید در سال در چندین دوره مسابقات شرکت کنیم. صرفا شرکت در مسابقات داخلی موجب پیشرفت نمی شود. در مسابقات خارجی می توان فهمید که چه مشکلاتی داریم. قطعا استعداد ایرانی ها کمتر از سایر مردم جهان نیست. آن ها بیشتر هزینه می کنند. در کشورهای توسعه یافته حمایت بیشتری از شنا به عمل می آید. آن ها بی منت برای شنا هزینه می کنند. نه اینکه بگویند باید مدال بگیرید تا از فدراسیون شنا حمایت کنیم. با این دیدگاه موفقیت در شنا امکان پذیر نیست. ”

چاوشی فر با اشاره به تمرینات منظم خود یادآور شد:” ما برنامه های تمرینی زیادی را برای این مسابقات پشت سر گذاشتیم. اما مجموعا حدود شش ماه کار کردیم. اگر از برنامه های تیم ملی شنا حمایت شود و اردوها به طور مستمر ادامه پیدا کند، می توانیم به موفقیت برسیم. مسئولان باید در این ورزش هزینه کنند. اگر بعد از بازی های آسیایی شنا را رها کنند، باز هم عقب می مانیم. ما باید این مسیر را ادامه دهیم. تنها خواسته من این است که مسئولان اجازه ندهند به بهانه مشکلات مالی اردوهای تیم ملی شنا تعطیل و یا با کیفیت پایین برگزار شود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.