حسامیان: شاهد استقبال همه جانبه از رقابت های آب های آزاد بودیم 

حضور مستمر مسئولان فدراسیون شنا در تمامی رقابت‌های رشته‌های ورزش‌های آبی در سطح کشور، همواره باعث تشویق آینده سازان این رشته‌ها شده و برای آنها ایجاد انگیزه کرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خوزستان از جمله استانهای کشور است که دارای منابع آبی طبیعی مهم و ارزشمندی بوده و با استفاده از این منابع همواره موفق شده در رشته‌های ورزشهای آبی حرفی برای گفتن داشته و چهره‌های شاخصی را به تیم ملی کشور معرفی کند.

در رابطه با برگزاری مسابقات شنای آب‌های آزاد در نوشهر و ارزیابی تخصصی این رقابت‌ها با بابک حسامیان رئیس هیات شنای استان خوزستان گفتگوی کوتاهی انجام دادیم. وی در ابتدا، ضمن اظهار خرسندی از برگزاری مسابقات شنای آب‌های آزاد پس از تعطیلی بسیار طولانی این رقابت‌ها بخاطر اپیدمی کوید ۱۹، از “شروع دوباره” به عنوان مناسب ترین عنوانی نام برد که برای این مسابقات در نظر گرفته شده بود.

وی سپس در ادامه گفتگو با اشاره به ظرفیت بالای منابع آبی در استانهای شمال و جنوب کشور از جمله خلیج فارس و دریاچه خزر گفت:  رقابت‌های کشورهای مختلف جهان در رشته ورزشی شنا در آب‌های آزاد، در کل دنیا به گونه‌های مختلفی برگزاری میشود که از جمله آنها میتوان به رقابت‌های جهانی، باشگاهی، بین قاره‌ای، آسیایی و.. اشاره کرد و اگر این رقابت‌ها  با استفاده از ظرفیت‌های آبی کشور، به صورت مستمر در داخل برگزار شود قطعا استعدادهای فراوانی شناسایی خواهند شد که این ظرفیت را دارند تا بتوانند به دستاوردهای ارزشمندی در سطح آسیا و جهان دست پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: ما هم در سطح استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های فعال در این رشته ورزشی و با توجه به پتانسیل‌های موجود، در یک حرکت کارشناسانه با انتخاب شهر ماهشهر به عنوان پایگاه اصلی رشته شنای آب‌های آزاد استان، امیدواریم بتوانیم چهره‌های مستعد و آینده داری را به تیم ملی کشور جهت کسب افتخاربرای مردم ورزش‌دوست  ایران اسلامی معرفی کنیم.

ریاست هیات شنای استان خوزستان در ادامه گفتگو در رابطه با سطح برگزاری رقابت‌های شنای آب‌های آزاد در نوشهر گفت: به نظر من استقبال از این رقابت‌ها بسیار خوب بود و حضور ۱۴۱ شناگر در این مسابقات، نشانگر این استقبال همه جانبه است و با توجه به ظرفیت‌های بالای حاضر در این رقابت‌ها به نظر می آید که می توانیم  در آینده حرف‌های زیادی در این رشته ورزشی در رقابت‌های بین المللی داشته باشیم .

حسامیان در خصوص  کیفیت برگزاری مسابقات شنای آب‌های آزاد و چهره ای شاخص این رقابت‌ها نیز گفت: به علت تعطیلی‌هایی که به دلیل بیماری کرونا داشتیم، تمامی انرژی ورزشکاران و دست اندرکاران ذخیره شده و همه آماده بودند در یک پروسه، وسیع و اجرایی  به دستاوردهای جدیدی دست پیدا کنند که این امر باعث برگزاری رقابت‌ها در سطح  بسیاربالایی بود. در این راستا  همچنین بایستی تاکید کرد که حمایت‌های رسانه‌ای  نیز میتواند تاثیر مستقیم و بسزایی بر موفقیت یک شناگر داشته است.

بابک حسامیان افزود: حضور دائم، همیشگی و مستمر ریاست فدراسیون شنا در تمامی رقابت‌های  شنا شیرجه و واترپلو در سطح کشور بخصوص در سنین پایه هم حرکت ارزنده‌ای است که سالهاست از سوی وی صورت گرفته که همواره باعث تشویق آینده سازان ورزشهای آبی کشور شده، برای آنها ایجاد انگیزه کرده  و در کل زمینه‌ای فراهم کرده تا جوانان و نوجوانان کشورمان انشالله بتوانند از تعداد بسیار  بالای توزیع مدال در رشته های آبی در بازی‌های رسمی آسیایی و المپیک بهره لازم را ببرند.

بابک حسامیان در رابطه با ورزشکاران شاخص  و همچنین مربیان موفق در رقابت‌های  شنای آب‌های آزاد نوشهر گفت: تعداد بالای شرکت کننده از سراسر کشور در این رقابت‌ها موجب شد که شاهد حضور چهره‌های شاخصی  در تمامی گروهای سنی باشیم که از جمله این افراد میتوان به کاظمی و بابایی در سنین ۲۱ تا ۲۵ سال، فرشاد و فرزاد  دادفر  در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال، رحیمی پور، سعیدی و رنج‌کش در ۳۵ تا ۳۹ سال، حسن بیگی و جبار پور در ۴۰ تا ۴۲ سال، عبداللهی و زمانی در سن ۴۵ تا ۴۹ سال اشاره کرد و مربیان استانهای تهران، خوزستان، مازندران هم با ساماندهی خوب و تعداد ورزشکار از مربیان شاخص این رقابت‌ها بودند که البته دکتر ارزانی از خوزستان هم را می توان به این مربیان افزود.

ریاست هیات شنای استان خوزستان در پایان گفتگوی خود گفت: رشته شنا از جمله رشته های ورزشی است که امکانات زیادی نمی‌خواهد و خانواده‌ها با صرف هزینه‌های بسیار محدود برای تامین لباس از جمله مایو، عینک و کلاه می‌توانند شرایط را برای فعالیت فرزندان خود آماده کنند. از سوی دیگر رشته شنا اصولا از رشته‌هایی است  که حتی در سنین بالای ۷۰ هم میتوان در رقابت‌های آن حضور یافت، پس با توجه به دو ویژگی فوق و همچنین جنبه مدال آوری بالای آن در رقابت‌های بین المللی، امیدوارم با حمایت‌های همه جانبه مسئولان رده اول ورزش کشور، فدراسیون شنا از امکانات بسیار قوی تر و تخصصی‌تری بهره برده و به این ترتیب هیات شنای استان‌ها هم بتوانند به برنامه های مهم، کلیدی و ارزشمند خود در رابطه با توسعه و گسترش ورزش های آبی در رده‌های قهرمانی و همگانی جامه عمل بپوشانند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.