میثم جعفری: رقابت‌های لیگ دسته یک واترپلو کشور در سطح بسیار بالایی برگزار شد

بازیکن تیم نفت تهران و کاپیتان اسبق تیم ملی واترپلو ایران گفت: لژیونر شدن بازیکنان تیم ملی واترپلو کشور و حضور آنها در لیگ های برتر اروپایی، تاثیر تعیین کننده ای در موفقیت های آتی این تیم دارد.

مسعود موسوی/

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ دسته یک واترپلوی کشور با حضور هشت تیم و طی چهار روز در استخر ۹دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار شد که در پایان این مسابقات تیم نفت تهران به مقام قهرمانی رسید و تیم های نوفلاح  و نفت آبادان به ترتیب دوم وسوم شدند.

در رابطه با چگونگی برگزاری این رقابت‌ها و سایر مسائل مرتبط با ورزش  واترپلوی کشور گفتگویی با میثم جعفری کاپیتان تیم نفت تهران انجام دادیم، وی که سابقه ۱۸ سال عضویت در تیم ملی واترپلو کشور و همچنین قهرمانی در لیگهای واترپلو باشگاههای آسیا و لیگ برتر واترپلوی ایران را با عضویت در باشگاههای مختلفی از جمله پتروشیمی ودانشگاه آزاد تهران، پتروشیمی ماهشهر و ایران توسعه کرج را در کارنامه ورزشی خود دارد در رابطه با کیفیت برگزاری رقابت‌های لیگ دسته یک واترپلو کشور گفت: خوشبختانه این رقابت‌ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد، بازیکنان مطرح و آینده داری در این رقابت‌ها حضور داشتند و برگزاری خوب این مسابقات هم از ویژگی‌های مثبت آن به حساب می آمد.

میثم جعفری در رابطه با علل موفقیت تیم  واترپلو نفت تهران در کسب مقام اولی مسابقات لیگ دسته اول قهرمانی کشور گفت: استفاده هم زمان از بازیکنان با تجربه و جوان در ترکیب این تیم و یکدست و بی حاشیه بودن کادرتیم از دلایل کسب مقام اولی این رقابت ها توسط تیم نفت تهران بود، در این رابطه باید از مربیگری بسیار هوشیارانه علی پیروزخواه هم یاد کنم که به نظر من  آینده خوبی را میتوان  در شغل مربیگری واترپلو برای وی  پیش بینی کرد. حمایت های همه جانبه کادر سرپرستی تیم نفت تهران  و از جمله مانی اهلیروف هم  یکی دیگراز علل موفقیت تیم ما محسوب میشد.

وی افزود: با توجه به موفقیت فوق، قرار شد تا تیم باشگاه نفت تهران در رقابت‌های آتی لیگ برتر واترپلوی کشور حضور یابد که خبر  بسیار خوبی است، در این صورت ترکیب اصلی تیم حفظ شده و نیروهای تقویتی به این تیم اضافه خواهند شد.

کاپیتان اسبق تیم ملی واترپلوی ایران در ارتباط با وضعیت کنونی تیم ملی گفت: با لغو بازی های آسیایی هانگژو چین، متاسفانه انگیزه اعضا تیم ملی واترپلو کم شده و روحیه آنها بشدت پایین آمده است و اتمام دوره مربیگری الکساندر چیریچ در شهریور ماه  آینده نیز به این مشکلات دامن زده است که باید از سوی مسئولان فدراسیون برای این معضل ها  چاره ای اندیشیده شود.

وی افزود: ما مربیان ایرانی خوبی در ورزش واترپلو داریم اما به نظر من قطعا تیم ملی واترپلو ایران باید از یک مربی صاحب نام و باتجربه خارجی بهره ببرد تا به این ترتیب بتواند به موفقیت‌های خوبی  در سطح بین الملل دست پیدا کند.

میثم جعفری در پایان گفتگو در رابطه با چگونگی حفظ جایگاه سومی تیم ملی واترپلوی ایران در سطح آسیا گفت: برگزاری مداوم و مستمر اردوهای تدارکاتی در داخل و خارج کشور، داشتن تمرینات منظم با بهره گیری از یک مربی مطرح و صاحب نام خارجی و حضور در تورنمت‌های با ارزش خارج از کشور، می توانند تضمین کننده قرار گرفتن تیم ملی واترپلوی ایران بر سکوهای برتر سه گانه واترپلوی آسیا باشد که در کنار موارد فوق باید یر این نکته مهم هم تاکید کنم که لژیونر شدن بازیکنان شاخص تیم ملی واترپلو کشورمان و فعالیت آنها در لیگ های برتر اروپایی یکی دیگر از شاخصه‌های  اصلی و تعیین کننده است که میتواند نقش مهمی را در موفقیت‌های آتی تیم ملی واترپلو ایفا کند. تیم‌های خارجی در طی سال در مسابقات مهم و متعددی شرکت میکنند که این امر میتواند به لژیونرهای ایرانی کمک کند تا تجارب با ارزشی بد ست آورده و از این تجارب در مسیرموفقیت های تیم ملی  واترپلوی کشور بهره ببرند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب