رکورد شکنی محمد قاسمی در ماده ۴۰۰ متر آزاد

در جریان مسابقات شنا مسافت بلند انتخابی تیم ملی به میزبانی استخر قهرمانی آزادی محمد قاسمی موفق شد رکورد ماده 400 متر آزاد که پیش از این به نام خود ثبت بود را بار دیگر جابجا کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ رقابت‌های شنا مسافت بلند انتخابی تیم ملی به منظور شرکت در اردوی آماده سازی مسابقات بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چهارشنبه و پنجسنبه (۳۱ خرداد و اول تیر ۱۴۰۲) در استخر قهرمانی آزادی برگزار شد.

در جریان این رقابت‌ها محمد قاسمی شناگر جوان و خوش آتیه تیم شهر ری موفق شد در ماده ۴۰۰ متر آزاد رکورد شکنی کند. قاسمی ۴۰۰ متر را در مدت زمان ۴:۰۱.۴۵ شنا کرد و رکورد ملی این ماده را بهبود بخشید.

این شناگر پیش از این موفق شده بود در جریان مسابقات آزاد دبی ۲۰۲۳ با ثبت زمان ۰۴:۰۲.۵۳ پس از ۱۴ سال رکورد ۴۰۰ متر آزاد را که توسط سعید ملکا آشتیانی با زمان ۰۴:۰۳.۶۹ در مسابقات قهرمانی جهان رم در سال ۲۰۰۹ به ثبت رسیده بود را جابجا کند.

 

رکورد ملی ماده ۴۰۰ متر آزاد 

  • رکورد جدید: 

محمد قاسمی  ۴:۰۱.۴۵ – مسابقات انتخابی تیم ملی 

  • رکورد قبلی :

محمد قاسمی ۰۴:۰۲.۵۳ – مسابقات آزاد دبی ۲۰۲۳ 

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.