تغییرات جدید دوپینگ در سال ۲۰۲۳

جدیدترین فهرست مواد و داروهای ممنوعه نسبت به عدم استفاده از این مواد برای ورزشکاران سراسر جهان از سوی وادا اعلام شد و در صورت عدم رعایت این موارد ورزشکار دوپینگی به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در روز اول ژانویه (مصادف با ۱۱ دی ماه) ، ورزشکاران سراسر جهان باید بر اساس جدیدترین فهرست مواد و داروهای ممنوعه، نسبت به عدم استفاده از این مواد یا روش‌های ممنوعه اقدام کنند و در غیر این صورت، مصداق ورزشکار دوپینگی به شمار می‌روند.

فهرست ممنوعه بخشی اجباری از استانداردهای بین المللی برنامه جهانی مبارزه با دوپینگ است و فهرست مواد و روش های ممنوعه هر سال توسط گروه کارشناسان وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) در کشورهای مختلف بازنگری شده و روز اول اکتبر هر سال منتشر می شود و  این امر از جهت ارائه آموزش مناسب به ورزشکاران، مربیان و نیروهای پشتیبان و شرح تغییرات به ورزش کشورها، مدنظر قرار می گیرد.

بنابراین فهرست مواد و روش های ممنوعه جدید از ابتدای ژانویه ۲۰۲۳ (۱۱ دی ماه سال ۱۴۰۱) اجرایی خواهد بود.

این فهرست دو ضمیمه دارد که ضمیمه اول شامل فهرست داروها و روش های ممنوعه است و ضمیمه دوم شامل خلاصه تغییرات فهرست نسبت به سال گذشته است .

برای مشاهده تغییرات جدید قوانین دوپینگ در سال ۲۰۲۳ بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

مشاهده-فهرست-مواد-و-روش-های-ممنوعه-۲۰۲۳ 

مشاهده-خلاصه-تغییرات-فهرست-مواد-و-روش-های-ممنوعه-۲۰۲۳

مشاهده-فهرست-پایش-مانیتورینگ-سال-۲۰۲۳

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.