محمد حسین قاسمی: هدفم شرکت در مسابقات برون مرزی و بین المللی است

محمد حسین قاسمی گفت: هدف من شرکت در مسابقات برون مرزی و بین المللی است تا بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات شنا ماراتن ۱۰ کیلومتری آب های آزاد (جام خلیج فارس) و جشنواره شنای آبهای آزاد زیر ۱۴ سال روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در اسکله مارینا جزیره کیش پیگیری و به پایان رسید.

در این مسابقات محمد حسین قاسمی شناگر گلستانی عضو تیم کیان شنا موفق شد بر سکوی قهرمانی رشته ماراتن ۱۰ کیلومتر قرار گیرد. قاسمی ۱۰ کیلومتر را در مدت زمان ۰۱.۵۹.۱۴.۹۸ شنا کرد و توانست با کسب ۱۸ امتیاز نفر نخست رده سنی بالای ۱۴ سال در این دوره از رقابت‌ها باشد. در رده بندی تیمی نیز تیم کیان شنا استان گلستان توانست مقام اول را کسب کند.

محمد حسین قاسمی در ابتدا در خصوص شرایط و نحوه برگزاری مسابقات بیان داشت: از لحاظ کیفیت و سطح برگزاری مسابقات خیلی خوبی را شاهد بودیم و رقابت ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد.

وی در رابطه با شرایط تمرینی خود گفت: من از سن ۴ سالگی شنا را آغاز کردم و از سن ۱۴ سالگی این رشته را به صورت حرفه ای دنبال می‌کنم. همچنین تمریناتم را زیر نظر خشایار حضرتی مربی شخصی خودم در استخر آزادی تهران پیگیری میکنم که حدودا هفته‌ای ۸ جلسه تمرین منظم و فشرده دارم.

قاسمی ضمن تاکید بر استقبال خوب شناگران در این دوره از رقابت ها بیان داشت: با توجه به اینکه این مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی اعلام شده بود، به همین علت با استقبال گسترده شناگران مواجه شد و همچنین رکورد‌ها خیلی پایین تر آمده بود. همچنین ما در این مسابقه توانستیم ۱۰ کیلومتر را زیر ۲ ساعت شنا کنیم و نفرات دوم تا چهارم نیز بین ۲ ساعت و ۵ دقیقه شنا کردند که این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا نشان از سطح بالای شناگران و کیفیت خوب مسابقات است.

محمد حسین قاسمی افزود: مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آبهای آزاد برای نخستین بار در کشور بود که به صورت کاملا استاندارد برگزار شد و قبل از این رقابت‌ها در مسافت‌های ۱ و ۵ کیلومتر انجام می‌شد. با توجه به روند پیشرفت برگزاری مسابقات و کیفیت شناگران، جزیره کیش امکان این را دارد که رقابت ها را در سطوح آسیایی، بین المللی و جهانی نیز برگزار کند.

وی در رابطه با اهداف و برنامه های آینده خود گفت: هدف من این است که بتوانم در مسابقات برون مرزی و بین المللی شرکت کنم و برای کشورم افتخار آفرینی کنم و بزرگترین و اصلی ترین هدفم نیز کسب مدال در المپیک و بازی‌های آسیایی است.

قاسمی در پایان افزود: امیدوارم مسئولان ورزش و فدراسیون به رشته شنا آب‌های آزاد نگاه بیشتر و مثبت‌تری داشته باشند. زیرا این رشته هم المپیکی است و هم در سطح آسیا مسابقات دارد. همچنین احتمال اینکه در دوره بعدی بازی‌های آسیایی رشته ماراتن ۱۰ کیلومتر اضافه شود وجود دارد و اگر از شناگرهای تیم ملی و جامعه آبهای آزاد حمایت شود می‌توانند در سال‌های آینده مقام‌های بین المللی و آسیایی نیز کسب کنند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب