نوبت آخر آب تنی در رودخانه سن به رئیس جمهور فرانسه رسید

به گفته دفتر ریاست جمهوری الیزه در روز جمعه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به قول خود مبنی بر شنا در رودخانه سن متعهد است، اگرچه ممکن است این اتفاق قبل از شروع بازی های المپیک پاریس در هفته آینده رخ ندهد.مکرون بارها قصد خود را برای شیرجه در رود سن برای نشان دادن موفقیت تلاش‌های قابل توجه در کاهش آلودگی و اطمینان دادن به مردم در مورد کیفیت آب ابراز کرده است.
 با این حال، رئیس جمهور ۴۶ ساله تاریخی را برای این شنای نمادین مشخص نکرده است و به املی اودیا کاسترا، وزیر ورزش و آن هیدالگو، شهردار پاریس، که هر دو اخیراً در رودخانه شیرجه زدند، نپیوست. 
سخنگوی ریاست جمهوری روز جمعه اعلام کرد: “او قبل از المپیک اعلام نکرده بود که شنا می کند، اعلام کرد که شنا می کند و همیشه این اطمینان را داشته است. لزوماً فرصتی برای انجام این کار قبل از بازی‌ها نخواهد داشت.” یک مشاور رئیس جمهور افزود که تاریخ مشخصی تعیین نشده است. همانطور که او هنگام اعلام آن گفت، چیزی که برای او ضروری به نظر می رسد فراتر از این که به ما اجازه می دهد مسابقات المپیک را برگزار کنیم، این است که بیش از همه به ما امکان می دهد مکان های شنا را برای همه ساکنان متعدد ایل دوفرانس باز کنیم.

منبع : سایت کمیته ملی المپیک

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.