افتتاح سالن اصلی رقابت‌‎های شنای المپیک توکیو

سالن 15 هزار نفری برگزاری رقابت‌های شنای المپیک توکیو افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سالن اصلی برگزاری رقابت‌های شنای المپیک توکیو با ظرفیت ۱۵ هزار نفر افتتاح شد.

این سالن با حضور مسئولان برگزاری رقابت‌های المپیک، شهردار شهر توکیو، شناگران و یکی از شناگرانی که سال گذشته به سرطان مبتلا شده بود به صورت رسمی شروع به کار کرد و شناگران در ماده آزاد به صورت نمایدن در این استخر شنا کردند.

این سالن مجهز ۵۴۲ میلیون دلاری که دارای سقف متحرک است، برای برگزاری رقابت‌های رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو المپیک احداث شده و مراحل ساختن آن در ماه فوریه به پایان رسید. اما بدلیل شیوع ویروس کرونا مراسم افتتاحیه آن که قرار بود در ماه مارس برگزار شود به تعویق افتاد.

یوریکو کوئیکه شهردار توکیو در مراسم افتتاحیه این سالن به خبرنگاران گفت: امیدوارم ورزشکاران برتر جهان در این مکان مسابقه دهند.  این شهر امیدوار است که با اجرای اقدامات ایمنی ضد ویروس کرونا ، میزبان یک المپیک “موفق” باشد و از ورزشکاران بیشتری استقبال کند.

 

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و موج دوم و سوم این ویروس در بعضی از کشورها برگزاری بازی های المپیک به میزبانی شهر توکیو قطعی نیست.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.