آرشام میرزایی: المپیکی‌های شنای ایران در ریو بیش از یک نفر خواهند بود

شناگر سرعتی ایران گفت: اگر ارزش مدال‌های شنا را در المپیک بدانیم به طور حتم وقت بیشتری صرف موفقیت این ورزش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ آرشام میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، با اشاره به آغاز اردوهای منظم تیم ملی شنا جهت حضور در انتخابی‌های المپیک ریو از آبان سال گذشته گفت: «ما در شرایطی تلاش خود برای حضور در المپیک را آغاز کردیم که پیش از آن هم در اردوهای دیگری حضور داشتیم و به صورت کاملا جدی به دنبال این بودیم که بتوانیم راهی برزیل شویم.»

وی ادامه داد: «خود من و دیگر ملی‌پوشان شنای کشور در شرایطی عزم خود را جزم کردیم تا سهمیه المپیک را بگیریم که با توجه به امکانات و شرایطی که وجود داشت رسیدن به این مهم دور از ذهن بود و بسیاری آن را در دسترس نمی‌دیدند. با این حال با آغاز اردوها بچه‌ها با انگیزه زیادی تمرینات خود را شروع کردند و البته در این میان در لیگ شنای کشور نیز حضور پیدا کردیم و با تلاش فراوان در پی رسیدن به بالاترین سطح آمادگی و شکستن رکوردهای خود بودیم.»

شناگر تیم ملی افزود: «در حالی که طبق برنامه در مسابقات بین‌المللی دوبی قصد داشتیم با حریفان خارجی خود رقابت کنیم و رکوردگیری مدنظر مربی تیم ملی را انجام دهیم اما به خاطر مسائل خروج از کشور نتوانستیم به این رقابت‌ها اعزام شویم و رکوردگیری را در تهران انجام دادیم که البته قابل قیاس با حضور در یک تورنمنت بین‌المللی نبود.»

میرزایی با بیان این نکته که تیم ملی قرار است به اردوی مجارستان اعزام شود، بیان کرد: «قرار است از ۱۱ تا ۱۳ خرداد در اردویی مهم در ورشو به تمرین بپردازیم چرا که برای کسب سهمیه المپیک باید در همین کشور مسابقه بدهیم. در اوایل تیر ماه هم در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت می‌کنیم تا برای کسب سهمیه حداکثر تلاش‌مان را انجام دهیم. البته قرار بود اردوی مجارستان بین دو ماه و نیم تا سه ماه باشد تا سطح آمادگی مان بالاتر برود اما با توجه به اینکه ویزای دانشجویی ما تنها ۴۵ روز بود به ناچار به همین مدت باید قناعت کنیم.»

وی در مورد اینکه تا حدنصاب مدنظر کسب سهمیه چقدر فاصله دارد، عنوان کرد: « تایمی که موردنظر فدراسیون جهانی شنا در ورودی B المپیک است و برای ۵۰ متر کرال سینه در نظر گرفته شده با رکورد من تنها ۶۵ صدم ثانیه فاصله دارد و باید تلاش کنم این زمان را جبران کنم تا بتوانم به سهمیه برسم. رسیدن به این هدف غیرممکن نیست و دست‌یافتنی است. تمام تلاشم را می کنم که این فاصله را جبران کنم و به همین خاطر باید به نحوی پیشرفت کنم که به هدف مهم خود برسم. البته نباید فراموش کنیم که شرایط مسابقه با رکوردی که در جریان تمرینات می‌زنیم متفاوت است و بنابراین باید بیشتر و بهتر رکورد بزنم تا در انتخابی المپیک بدون مشکل سهمیه را به‌دست آورم.»

او در ادامه با اشاره به المپیکی شدن محمد علیرضایی در المپیک ۲۰۰۸ پکن خاطرنشان کرد: «سطح شنای ایران مرحله به مرحله بهتر می‌شود و در وضعیت بالاتری قرار می گیریم. من به همراه ۴ ملی‌پوش دیگر شنا در ماده‌های مختلف کار می‌کنیم و همگی موفق شدیم رکوردهای کشوری را جابه‌جا کنیم. با این حال معتقدم شانس تمامی شناگران تیم ملی برای حضور در المپیک ۵۰ -۵۰ است و می‌توان با قاطعیت گفت که تیم ملی شنا در المپیک چند نماینده دارد.»

میرزایی ادامه داد: «ما می‌توانیم همچون المپیک لندن ایران را صاحب سهمیه در شنا کنیم اما باید به این نکته توجه کنیم که جامعه شنای ما کوچک است و مردم شناخت کافی از شنا ندارند. رقابت در سطحی نیست که ملی‌پوشان برای حضور در تیم ملی احساس خطر کنند. ما نیاز به این داریم که شناگران زیادی در سطح تیم ملی داشته باشیم تا تلاش‌ها برای حضور در اردوی تیم ملی مضاعف شود.»

وی افزود: « اگر ارزش مدال‌های شنا را در المپیک بدانیم به طور حتم وقت بیشتری صرف موفقیت این ورزش خواهد شد. باید ارزش ورزش شنا برای عموم جامعه مشخص شود تا سطح شنای ایران بیش از امروز افزایش یابد. آن وقت می‌توان با اطمینان بیشتری قول داد که شنای ایران نفرات زیادی در المپیک و بازی‌ها جهانی دارد و حتی می‌توان روزی به کسب مدال در المپیک امیدوار شد.»

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب