افت کمی باعث افزایش کیفیت لیگ برتر واترپلو شد/گچساران استعدادهای فراوانی در واترپلو دارد

سرمربی جوان تیم واترپلو نفت و گاز گچساران با بیان اینکه کاهش تعداد تیم های فصل جاری رقابتهای لیگ برتر باعث افزایش کیفیت این مسابقات شد، گفت: امسال رقابت های فشرده و نزدیکی را در لیگ واترپلو شاهد بودیم و سطح تیم ها به یکدیگر بسیار نزدیک بود به طوری که نتایج مسابقات قابل پیش بینی نبود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، وحید رضایی ملی پوش اسبق واترپلو ایران که نخستین فصل حضور خود را به عنوان مربی در لیگ برتر واترپلو تجربه می کند با بیان این مطلب در خصوص ارزیابی خود از فصل جاری لیگ برتر واترپلو گفت: تعداد تیم های لیگ بیست و دوم در مقایسه با سال های گذشته افت چشمگیری داشت به طوری که لیگ امسال ابتدا با هفت تیم و پس از کناره گیری تیم انقلاب فارس به شش تیم کاهش یافت اما این مسئله باعث شد تا فشردگی رقابت بین تیم ها افزایش یابد و به جز فولاد ماهان سپاهان که از ابتدای فصل فاصله زیادی با دیگر تیم ها ایجاد کرد سایر تیم ها از سطح فنی برابری برخوردار بودند به طوری که نتیجه هیچ مسابقه ای از قبل قابل پیش بینی نبود.

وی در ادامه با بیان اینکه گچساران یکی از شهرهای صاحب پتانسیل و استعدادهای جوان است، تصریح کرد: امسال به توجه به سیاستگذاری باشگاه تنها از ورزشکاران بومی در تیم واترپلو استفاده کردیم و افت نتایج تیم نسبت به سالهای گذشته نیز به همین دلیل بود.

وی یادآور شد: نفت و گاز گچساران که از تیم های با سابقه لیگ واترپلو به شمار می رود در سالهای گذشته از ملی پوشان واترپلو بهره می برد و حتی بازیکنان اروپایی به خدمت می گرفت که با توجه به قوانین باشگاه نفت، در سال جاری نیز ناگذیر شدیم از بازیکنان بومی در ترکیب تیم گچساران استفاده کنیم و اعتقاد دارم با وجود بومی بودن بازیکنان با انسجام و پشتکار تیمی توانستیم در لیگ نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

وی با پیش بینی اینکه فولاد ماهان سپاهان امسال نیز قهرمانی سال گذشته خود را تکرار خواهد کرد در خصوص نتایج نیم فصل دوم تیم نفت و گاز گچساران اظهار داشت: رویکرد ما در نیم فصل دوم لیگ نسبت به نیم فصل اول متفاوت بود و با شناخت بیشتری که از تیم و حریفان پیدا کردیم توانستیم با انسجام تیمی و هماهنگی تیمی بهتر به نتایج خوبی دست پیدا کنیم به طوری که در هفته هشتم در اصفهان تنها با اختلاف یک گل نتیجه را ١۰ بر ٩ به فولاد ماهان صدر نشین واگذار کردیم که این نتیجه تعجب بسیاری از کارشناسان را بر انگیخت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گچساران در رده چهارم جدول قرار دارد و این جایگاه با توجه به ظریفت تیمی و بازیکنان بومی که در اختیار داریم جایگاه ارزشمندی محسوب می شود و در صدد هستیم این جایگاه را در دو هفته پایانی نیز حفظ کنیم.

وی در خصوص انتخابش از سوی کادر فنی به عنوان یکی از شش نامزد سرمربیگری تیم واترپلو جوانان ایران گفت: با توجه به اینکه کمیته فنی ملاک انتخاب سرمربی تیم واترپلو جوانان را ارائه برنامه از سوی مربیان مورد نظر پس از رقابتهای واترپلو قهرمانی کشور سال آینده اعلام کرده، به اعتقاد من بهتر است کمیته فنی یک مرحله از این مسابقات را پیش از پایان سال جاری برگزار کند تا مربیان فرصت بیشتری برای ارائه برنامه و پیشنهادات خود به کمیته فنی داشته باشند.

رضایی اضافه کرد: همانطور که گفتم چشم انداز کمیته فنی موفقیت تیم جوانان در مسابقه آسیایی واترپلو (انتخابی جوانان جهان ) است که احتمالا پاییز سال آینده برگزار خواهد شد و اگر انتخاب سرمربی به تابستان ٩٢ موکول شود هر کس که این مسئولیت را بپذیرد زمان زیادی برای آماده سازی تیم در اختیار نخواهد داشت و این خود یکی از مشکلات تیم جوانان ایران در سال آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من هر فردی که قرار است مسئولیت سرمربیگری تیم جوانان را بپذیرد باید از همین امسال برنامه های آماده سازی این تیم را آغاز کند.

ملی پوش اسبق واترپلو کشور در پایان ضمن قدردانی از سیروس طاهریان که زحمات بسیاری در پیشرفت ورزشی او داشته است اظهار داشت: پیشرفتم را در واترپلو مدیون زحمات سیروس طاهریان هستم و با آموزه های ایشان بود که توانستم تا عضویت در تیم ملی پیش بروم. کار مربیگری در لیگ را هم از سال ٨۶ با هدایت تیم های تهران و آلمینیوم ایران در لیگ دسته اول آغاز کردم که به همراه این دو تیم به ترتیب موفق به کسب مقام های نایب قهرمانی و قهرمانی در این رقابتها شدم. سال ٨٩ نیز به صورت ناپیوسته به عنوان دستیار پائولو مالارا سرمربی ایتالیایی تیم ملی با تیم واترپلو جوانان همکاری داشتم که این حضور تجربه بسیار ارزشمندی برایم محسوب می شود.

image_printپرینت مطلب