خراسان رضوی و فارس قهرمان مسابقات شنای نوجوانان کشور شدند/جابجایی ٣ رکورد رده سنی

مسابقات شنای قهرمانی پسران نوجوان کشور با قهرمانی تیمهای خراسان رضوی در رده سنی١۴-١٣ سال وفارس در رده سنی ١٢-١١ سال به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، مسابقات شنای قهرمانی نوجوانان پسر کشور – گرامیداشت دهه مبارک فجر- که از چهارشنبه ١٨ بهمن با شرکت ٣۰ تیم ؛ کرمانشاه، خراسان شمالی، زنجان، هرمزگان، کردستان، البرز، کرمان، کیش، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران، گلستان، توابع تهران، قزوین، قم، گیلان، بوشهر، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، مازندران، خوزستان، سمنان، لرستان و خراسان رضوی با حضور بیش از۴۰۰ شناگر در دو رده سنی ١٢-١١ و ١٣-١۴ سال آغاز و امشب ٢١ بهمن ماه به پایان رسید.

در رقابتهای شنبه شب که با انجام فینال ۵ ماده پایانی به پایان رسید چهره تیمهای برتر این دوره از مسابقات مشخص شد، بر این اساس این نفرات عناوین اول تا سوم مواد پایانی مسابقات را به خود اختصاص دادند:

رده سنی ١٢-١١ سال:
*۵۰ متر کرال پشت:
١- پارسا حکمت از فارس با زمان ٣٣ ثانیه و ٨٣ صدم ثانیه.
٢- سید امیر کامی شیرازی از سمنان با زمان ٣۵ ثانیه و ٢٢ صدم ثانیه.
٣- علی حصاری از تهران با زمان ٣۵ ثانیه و ٢۴ صدم ثانیه.
*١۰۰ متر آزاد:
١- علیرضا امین زمردی از هرمزگان با زمان ١ دقیقه و ٢ ثانیه و ۵٩ صدم ثانیه.
٢- علی تاجیک از خراسان رضوی با زمان ١ دقیقه و ٢ ثانیه و ٧٩ صدم ثانیه.
٣- پارسا حکمت از فارس با زمان ١ دقیقه و ۴ ثانیه و ٨١ صدم ثانیه.

•رده سنی ١۴-١٣ سال:
*۵۰ متر کرال پشت:
١- سهند پور حسین از کرمانشاه با زمان ٣١ ثانیه و ٢٣ ثانیه.
٢- محمد شایان شیخی ازالبرز با زمان ٣١ ثانیه و ٧۶ صدم ثانیه.
٣- محمد صحافی از خراسان رضوی با زمان ٣١ ثانیه و ٨۰ صدم ثانیه.
*۴۰۰ متر مختلط انفرادی:
١- علی محمد کرمی ابوالوردی از فارس با زمان ۵ دقیقه و ٢٧ ثانیه و ١٣ صدم ثانیه.
٢- سامان سپید دست از تهران با زمان ۵ دقیقه و ٢٨ صدم ثانیه و ٣٣ صدم ثانیه.
٣- امیر حسین علاماتی از زنجان با زمان ۵ دقیقه و ۴٩ ثانیه و ٨۶ صدم ثانیه.
*١۰۰ متر آزاد:
١- محمد شایان شیخی از البرز با زمان ۵٨ ثانیه و ٨١ صدم ثانیه.
٢- علی محمد کرمی ابوالوردی از فارس با زمان ۵٩ ثانیه و ٩۰صدم ثانیه.
٣-آرین رحمانی از قزوین با زمان ١ دقیقه و ١ ثانیه و ٢٣ صدم ثانیه.

بدین ترتیب مسابقات شنای قهرمانی نوجوانان پسر کشور – گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی در حالی به پایان رسید که در رده سنی ١۴-١٣ سال خراسان رضوی با ۵۰٣ امتیاز واختلاف ٩۵ امتیازی نسبت به تیم دوم مقتدرانه سکوی نخست را به خود اختصاص داد، همچنین البرز با ۴۰٨ امتیاز دوم شد و نایب قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد و تهران با ٣٩٣ امتیاز بروی سکوی سوم قرار گرفت،در این رده سنی فارس با٣٣۴ امتیاز،زنجان با٣١۶امتیاز،قزوین با٢۶۴ امتیاز وگیلان با٢۴۰ امتیاز عناوین چهارم تا هفتم را کسب کردند.

در رده سنی ١٢-١١ سال تیم فارس با زمان ٣۶٨ امتیاز قهرمان شد،اصفهان با٣٣٣ امتیاز نایب قهرمان وتهران با ٣۰٣ امتیاز در مکان سوم قرار گرفت، همچنین خراسان رضوی،البرز،گیلان وزنجان در این رده سنی جایگاههای چهارم تا هفتم را نیز به خود اختصاص دادند.

جابجایی ٣ رکورد ملی در رده سنی ١٢-١١ سال

علی تاجیک شناگر نوجوان رده سنی ١٢-١١ سال از خراسان رضوی با درخششی فوق العاده و آمادگی مثالزدنی در مسابقات شنای قهرمانی نوجوانان پسر کشور موفق شد٣رکورد ملی در این رده سنی را جابجا کند.

وی در ماده ۵۰ متر آزاد با ثبت زمان ٢٧ ثانیه و ٩٧ صدم ثانیه رکورد قبلی این ماده را که به شایان شاه محمدی تعلق داشت (مسابقات قهرمانی کشور تهران – بهمن سال ١٣٩۰) را به میزان ٢۴ صدم ثانیه کاهش دهد.

تاجیک همچنین صبح جمعه ابتدا در مرحله مقدماتی ماده ۵۰ متر قورباغه به زمان ٣۵ ثانیه و ١٣ صدم ثانیه دست یافت و سپس در رقابتهای بعد از ظهر و فینال این ماده موفق شد زمان ٣۴ ثانیه و ٣٩ صدم ثانیه را از خود بر جای بگذارد و رکورد قبلی این ماده را که به رامین حمزه نتاج از مازندران بود (مسابقات پایگاههای قهرمانی کشور – اسفند ١٣٨٣) را با ثبت زمان ٣۶ ثانیه و ٩ صدم ثانیه پس از ٨ سال به میزان ١ ثانیه و ٧۰ صدم ثانیه کاهش دهد.

این شناگر با آتیه خراسان رضوی همچنین روز پنجشنبه موفق شد در ماده ١۰۰ متر قورباغه با کسب زمان ١ دقیقه و ١٧ ثانیه و ۵٨ صدم ثانیه، رکورد قبلی این ماده را ١ دقیقه و ١٨ ثانیه و ۶ صدم ثانیه که به آریا نسیمی شاد دیگر شناگر خراسان رضوی تعلق داشت (مسابقات قهرمانی کشور – تهران ١٣٩۰) را به میزان ۴٨ صدم ثانیه کاهش دهد.

شایان ذکر است در رقابتهای شنای قهرمانی نوجوانان دختر کشور – گرامیداشت دهه مبارک فجر- که با شرکت ٢٣۰ شناگر در قالب ١٩ تیم هفته گذشته برگزار شد، شناگران تهران در هر دو رده سنی ١٢- ١١ سال و ١۴-١٣ سال بر سکوی قهرمانی ایستادند.

image_printپرینت مطلب