رضوانی: پیشکسوتان سرمایه های اصلی ورزش هستند

به مناسبت روز جهانی «فینا» و یادواره مرحوم «پاکیزه تنها» مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان رشته‌های ورزشی شنا، شیرجه و واترپلو به همت هیات شنای تهران و با هکاری فدراسیون شنا در استخر رو باز مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،دراین مراسم محسن رضوانی سرپرست دبیر کلی فدراسیون یشکسوتان را سرمایه‌های اصلی ورزش دانست و افزود: تا جایی که می‌توانیم باید از رهنمودهای آن‌ها برای پیشبرد برنامه‌ها و توسعه ورزش بهره ببریم.
رضوانی در ادامه از تمام پیشکسوتانی که حضور داشتند، یاد کرد. وی از جمله از شاپور خداداد، تقی متقی، پرویز هدایت، نورالدین طالبی، باباطاهر، داوودیان، عسگری، خسرو امینی، حسین حیدرپور، رضا حیدرنژاد، امید حدیقی و… نام برد و با ادای احترام به آنها گفت: امروز پیش از شروع مراسم در فدراسیون میزبان آقایان خسرو امینی، تقی عسگری و اسفندیاری بودیم. وقتی آقای اسفندیاری وارد اتاق شد، پیشکسوتانی همچون خسرو امینی و تقی عسگری پیش پای او به احترام ایستادند. من وقتی مشاهده کردم که چگونه پیشکسوتان به یکدیگر احترام می‌گذراند، پیش خود گفتم امیدوارم که همین روحیه اخلاقی همچنان در بین همه ورزشکاران و جوانان رعایت شود. پیشکسوتان سرمایه ورزش ما هستند و باید تا جایی که می‌توانیم از رهنمودهای آنها برای پیشبرد برنامه‌ها و توسعه ورزش بهره ببریم. از تمام عزیزانی که ممکن است فراموش کرده باشم، نامی از آنها ببرم، عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم سایه سر این عزیزان همیشه بالای سر خانواده شنا باشد. کاپیتان اسبق تیم ملی واترپلو با دعوت از خسرو امینی از وی خواست تا به عنوان یکی از بزرگان این ورزش تاریخچه و خاطراتی را از استخر قهرمانی شیرودی نقل کند.
در ادامه خسرو امینی رئیس کمیته فنی واترپلوی کنفدراسیون شنای آسیا با قدردانی از مسئولان فدراسیون و هیات شنای تهران به ویژه محسن رضوانی و رضا حبیبی با یادآوری روزهای گذشته گفت: می‌گویند که پیرها به گذشته خود زنده هستند. استخر رو باز شهید شیرودی ٧۰ سال سابقه دارد و من ۶۰ سال قبل در این استخر شنا آموختم. یادم می‌آید آقای تقی عسگری سال‌ها قبل برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شد. به دلیل این که در کل کشور استخر سرپوشیده مجهز به دایو شیرجه وجود نداشت، وی مجبور بود تا در آذرماه تهران و سرمای هوا در همین استخر روباز تمرین کند و در پاییز آن سال در حالی که آب، خاک ِشیر بسته بود از روی سکو تمرین شیرجه کند. او موفق شد نخستین مدال برنز و نقره آسیایی را برای ایران به ارمغان بیاورد و از این جهت نامش با تاریخ این ورزش گره خورده است. به عنوان عضوی از خانواده شنا از جناب آقای فرهمند و مسئولان استانی خواهشمندم که حمایت بیشتری از این ورزش به عمل آورند. همان طور که آقای فرهمند اشاره کرد در گذشته وضعیت ورزش در تهران به مراتب از سایر استان‌های تهران بهتر بود، باید کاری کنیم که باز هم مثل سابق با استفاده از توانایی موجود و استعدادهای جوانان تهرانی شاهد موفقیت‌های رشته‌های مختلف از جمله شنا باشیم.
شایان ذکر است این مراسم با سخنرانی رضا حبیبی، ملی‌پوش سابق و رییس هیات شنای استان تهران آغاز شد. حبیبی با خیر مقدم به حاضران و شرح فعالیت‌های انجام شده در این هیات از کسب مقام‌های به دست آمده در سطح کشور خبر داد. مقام دوم تیم شنای (١١ تا ١٢ سال)، قهرمانی تیم شنای (١٣ تا ١۴ سال)، قهرمانی تیم واترپلو (در همه رده‌های سنی از ١١ تا ١٨ سال)، نایب قهرمانی تیم شنای پیشکسوتان، مقام سوم تیم واترپلوی بانوان در رده سنی عموم و قهرمانی تیم شنای بانوان ١١ تا ١٢ سال و ١٣ تا ١۴ سال از جمله افتخاراتی بود که حبیبی با اشاره به آنها از ورزشکاران و مربیانی که در طول یک سال گذشته برای توسعه شنای پایتخت زحمت کشیده بودند، قدردانی کرد.
پس از سخنرانی حبیبی و ارائه برنامه‌های پیش روی هیات استانی از جمله برگزاری جشنواره‌های مختلف در حالی که حاضران بنا به درخواست رییس هیات تهران محمد بیداریان، نماینده شنای ایران در رقابت‌های المپیک ٢۰١٢ را تشویق می‌کردند، فرهمند مشاور وزیر و مدیر کل ورزش استان تهران به عنوان دومین سخنران به بیان دیدگاه‌های خود درباره ورزش استان و به ویژه شنا پرداخت.
فرهمند با اشاره به جمعیت بالایی که در استان تهران زندگی می‌کنند، یادآور شد: “در گذشته سطح ورزش در تهران به مراتب بالاتر از سایر استان‌ها بود تا جایی که معمولا در رقابت‌های کشوری امتیاز تیم تهران را محاسبه نمی‌کردند، اما در چند سال گذشته بعضا شاهد هستیم که بسیاری از استان‌ها نتایج بهتری را در رشته‌های مختلف نسبت به تهران کسب می‌کنند و واقعا باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا از پتانسیل موجود در پایتخت بیشترین بهره را ببریم.”

در ادامه جشن تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان رشته شنا، در برنامه‌ای نمایشی شیرجه‌روهای رده سنی نونهال به صورت زنده برای حاضرین به اجرای شیرجه پرداختند. نونهالان پنج تا ١١ سال با پریدن از روی دایو شیرجه صحنه‌های بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند و تشویق حاضرین را برانگیختند.
در مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان رشته شنا چهره‌های نامداری از رشته‌های ورزشی شنا، شیرجه و واترپلو حضور داشتند که با اهدای لوح یادبود و هدایا از آنان قدردانی شد. که این نفرات عبارتند از:

ابراهیم اسفندیاری، تقی عسگری،امید حدیقی،حسین حیدرپور، رضا خبیری نژاد،خسرو امینی،بهرام توکلی، ایرج رئوف آذر، داوود سلطانی،سیروس طاهریان، هوشنگ پروین، نادر غفوری، علی گرامی،جواد گرامی،رضا کامرانی، منصور گروسی،خشایار حضرتی،علی محب،حسین مجیدی، بهمن افشین زر،افشین حضرتی،داریوش حضرتی،کیومرث راستین، پرویز هدایت، احمد یاقوتی، فرشته عدل،سودابه خانقلی،الهه عرب عامری،لیلا صباغیان، پری دانه‌کار،عادله فرجی،کاتیا ولی ‌اوغلی و فرشته احدیانی

همچنین در این جشن از محمد بیداریان، شناگر المپیکی ایران نیز تقدیر به عمل آمد.

image_printپرینت مطلب