فرزندانم ازکشتی پهلوانی درشیرجه ایران و آسیا مطرح شدند/به ارزش پیشکسوتان توجه نمی شود

پدر چهار قهرمان شیرجه ایران و آسیا گفت: فرزندانم از کشتی پهلوانی که ریشه در خانواده ما دارد در شیرجه ایران و آسیا مطرح شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، جمعی از ورزشی نویسان شهر همدان شامگاه یکشنبه با “ˈداریوش میرابیان”ˈ از اسطوره های ورزش کشتی و شیرجه که دوران نقاهت بیماری خود را در منزل سپری می کند، دیدار کردند.

ˈداریوش میرابیانˈ در این دیدار گفت: کشتی پهلوانی از گذشته تا به امروز در پوست و خون خانواده میرابیان جریان دارد و اگر فرزندانم به افتخارات ورزش رسیدند به خاطر منش پهلوانی، روحیه مبارزه و اعتماد به نفس بالای آنها بوده است.

وی که دارای چهار فرزند به نام های عادل، فائز، قائم و فیاض میرابیان است، اظهار داشت: فعالیت رسمی خانواده میرابیان در رشته شیرجه ابتدا توسط زنده یاد عادل میرابیان انجام شد و وی توانست اولین مدال شیرجه بعد از انقلاب اسلامی را برای کشورمان کسب کند.

وی اضافه کرد: دیگر فرزندانم نیز چندین دوره قهرمان مسابقات شیرجه آسیا و بازی های آسیایی شدند و به خاطر استعدادی که داشتند ترجیح دادم در این رشته به قهرمانی خود ادامه بدهند.

میرابیان با اشاره به اینکه فرزندانش در دیگر رشته های ورزشی نظیر تکواندو، اسکی، شنا و کشتی فعالیت داشته اند، گفت: ورزشکاران برای موفقیت در ورزش باید در رشته ای فعالیت کنند که توانایی کسب مقام را در کنار تندرستی داشته باشند و اگر تاکید بر حضور پسرانم به رشته کشتی را نداشته ام به خاطر استعداد درخشان آنها در ورزش شیرجه بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هر سه فرزند قهرمانم در این رشته در حال تحصیل در مقاطع عالیه دکترا و فوق لیسانس هستند و البته فائز موفق به اخذ مدرک دکترا شده است.

این پیشکسوت کشتی با انتقاد از کم توجهی به پیشکسوتان ورزشی گفت: هیچگاه آنطور که باید ارزش پیشکسوتان ورزشی حفظ نشده است و همانند مربیان که سال ها برای ورزش زحمت کشیده اند، به اندازه یک قهرمان ورزشی هم مورد توجه قرار نمی گیرند.

وی افزود: سال ها در ورزش کشتی در جرگه کشتی گیر و مربی خدمات قابل توجهی را برای ورزش کشور و استان همدان کسب کردم و درخشش در مسابقات بین المللی جام ˈمیلونهˈ ایتالیا به عنوان نخستین تیم مدال آور کشور همراه با کشتی گیران همدانی و چندین تورنمنت بین المللی جزو افتخاراتم بوده است.

میرابیان در ادامه گفتگو با خبرگزاری ایرنا اضافه کرد: با این حال تمام تلاشم به موفقیت رسیدن جوانان مستعد ورزشی بود و خوشحالم در کنار فرزندان خود که در میادین آسیایی درخشیدند، نفرات نامداری در ورزش کشتی پرورش دادم که هر یک امروزه در ورزش کشور دارای جایگاه ویژه ای هستند.

میرابیان خاطرنشان کرد: تمام شاگردانم را در مکتب اخلاق و جوانمردی که منشاء آن ورزش پهلوانی است در مسیر قهرمانی پرورش دادم و معتقدم اگر ورزشکاری به دنبال قهرمانی است ابتدا باید روحیه پهلوانی را در خود تقویت کند.

این پیشکسوت ورزشی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در رشد و اعتلای ورزش گفت: مطبوعات و رسانه ها رکن اصلی در پیشرفت ورزش کشور هستند و اگر امروزه قهرمانان ما توانسته اند در جامعه به عنوان الگو و نخبه مطرح شوند به خاطر توجه مطبوعات به آنها بوده است.

image_printپرینت مطلب