نتایج لیگ برتر واترپلو قابل پیش بینی نیست/ لیگ واترپلو نیاز به پشتیبانی مالی دارد

سرمربی تیم واترپلوی فولاد ماهان با اشاره به سطح بالای مسابقات و نزدیکی تیم های لیگ برتر گفت: پایین آمدن تعداد تیم‌های لیگ برتر واترپلو موجب بالا رفتن کیفیت مسابقه‌ها و غیر قابل پیش بینی بودن نتایج این مسابقات شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، حمید شب‌انگیز با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه رقابت‌های این فصل لیگ برتر واترپلو از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است. همان طور که می‌دانید تعداد تیم‌ها نسبت به فصل قبل کمتر شده و بازیکنان خوب در همه تیم‌ها پراکنده شده‌اند. از این رو نمی‌توان نتیجه هیچ مسابقه‌ای را از پیش مشخص کرد و نتایج رقم خورده در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که تمام بازی‌ها نزدیک بوده است.

سرمربی تیم واترپلوی فولاد ماهان درباره چهارمین برد پیاپی خود مقابل تیم گچساران گفت: گچساران تیم خوب و ریشه‌داری است. واترپلو در مناطق جنوب غربی کشور ریشه زیادی دارد و جوانان بومی گچساران به خوبی این ورزش را می‌فهمند. به نظر من تمام تیم‌هایی که در گچساران به مصاف این تیم می‌روند کار دشواری داشتند. من خوشحالم که موفق شدیم تا حریف خود را با اختلاف سه گل شکست دهیم. البته به نظر من تیم واترپلوی گچساران پتانسیل بسیار زیادی دارد و می‌تواند در هفته‌های آینده موفق باشد.

وی در ادامه گفتگوی خود را خبرگزاری ایسنا درباره وضعیت تیم فولاد ماهان نیز گفت: ما از اردیبهشت ماه تمرین‌های خود را استارت زدیم. سال گذشته مسابقه‌های جام باشگاه‌های آسیا برگزار نشد و نتوانستیم به عنوان نماینده ایران در مسابقه‌های آسیایی شرکت کنیم اما امیدوارم در لیگ برتر بار دیگر قهرمان شویم و در دوره بعدی بازی‌های آسیایی به عنوان نماینده ایران شرکت کنیم. خوشبختانه چهار هفته برد را پشت سر گذاشتیم و صدرنشین هستیم. من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. بعد از تیم فولاد ماهان تیم‌های گیلان، گچساران و شیراز رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. همان طور که گفتم سطح کیفی مسابقه‌های لیگ در این فصل خیلی به هم نزدیک شده و نمی‌توان از قبل نتیجه بازی‌ها را پیش‌بینی کرد.

کارشناس واترپلو درباره لغو اردوهای تیم‌های ملی در ماه‌های اخیر گفت: ریشه موفقیت تیم‌های ملی را در باشگاه‌ها باید جست‌وجو کرد. یک بازیکن در باشگاه باید ساخته شود و این تیم‌های ورزشی هستند که از ملی‌پوشان حمایت می‌کنند. متاسفانه کنفدراسیون آسیا عملکرد خیلی خوبی ندارد. باید مسابقه‌های جام باشگاه‌های آسیا برگزار شود. به هر حال شرکت در مسابقه‌های مختلف برون مرزی و بین‌المللی در سطح باشگاهی و ملی موجب بالا رفتن انگیزه ورزشکاران می‌شود. واترپلوی ایران امروز تا حدودی از بی‌انگیزگی رنج می‌برد. اگر کیفیت مسابقه‌ها را بالا نبریم و تیم‌های ملی را به مسابقه‌های مختلف اعزام نکنیم ملی‌پوشان و همه قهرمانان واترپلو انگیزه خود را از دست می‌دهند و به تدریج این ورزش در کشور از بین می‌رود.

شب‌انگیز با تاکید بر لزوم آموزش واترپلو در سطوح پایه خاطرنشان کرد: سالهای دور مسابقه‌های زیرگروه استانی و شهرستانی واترپلو در سطح اصفهان برگزار می‌شد. همین موضوع موجب می‌گشت که بازیکنان زیادی به این ورزش علاقه‌مند شوند و پایه و ریشه این ورزش در سطح استان و نهایتا کشور تقویت شود. اما متاسفانه ١۰ – ٢۰ سالی است که به برگزاری مسابقه‌های واترپلو در رده‌های سنی پایه شهرستان‌ها توجهی نمی‌شود. اگرچه رقابت‌های شنای پایه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود اما شاهد برگزاری رقابت‌های واترپلو نیستیم. امیدوارم با حضور اسپانسرها و پشتیبانی مالی از این ورزش شاهد پویایی واترپلو در رده‌های سنی پایه و به تدریج تیم‌های بزرگسال باشیم.

image_printپرینت مطلب